Добре змазаний бізнес: про деякі результати аналізу ринку рослинного масла України
3123

Добре змазаний бізнес: про деякі результати аналізу ринку рослинного масла України

Серед усіх видів олійних сільськогосподарських культур в Україні найбільш популярний соняшник. З нього в 2017 році виготовили 95,8% української олії. На частку соєвого масла припало 2,8% виробництва, ріпакової олії - 1,4%.

У минулому році соняшник вирощувався на 23% всіх засіяних земель України. Інші олійні займали набагато менші відносні площі: соя - 8%, ріпак - 3%. Такий дисбаланс на користь однієї олійної культури пояснюється дуже високою рентабельністю соняшнику, яка становить 60-80%. Наприклад, також високорентабельна кукурудза має показник 30-40%. Користуючись тим, що попит на соняшникову олію незмінно великий як на внутрішньому, так і на міжнародному ринках, аграрії постійно прагнуть збільшувати збір насіння соняшнику. Так як вільних площ для землеробства залишається все менше, урожай підвищують інтенсивними методами, тобто за рахунок вдосконалення технологій вирощування. Завдяки цьому, на частку нашої країни в 2017 році припадало 56% світової торгівлі соняшниковою олією. Хоча криза все ж не обійшла стороною і цю галузь.

У 2015 році виробництво олії з соняшнику скоротилося на 16,6% в порівнянні з роком раніше, хоча в попередній період воно показало зростання на 27,5%. Але спад тривав недовго, і вже в 2016 році було зафіксовано зростання виробництва на 16,7%, а в 2017-му - ще на 19,9%.

Якщо говорити про внутрішній ринок соняшникової олії, то українці більше віддають перевагу його рафінованому різновиду. Однак поширення ідей здорового харчування впливає і на цей ринок. Так, в минулому році частка виробництва нерафінованої олії зросла на 2,5%.

При виборі конкретної марки масла, наші співвітчизники звертають увагу перш за все на його ціну, потім на популярність торгової марки і зовнішній вигляд. Список найпопулярних марок масла в останні роки не змінюється. Це Олейна від компанії Bunge, а також Щедрий Дар, Стожар і Чумак, що належать Кернел. У маркетингових стратегіях виробників в період інфляції і невисокої купівельної спроможності населення застосовуються різні, часто різноспрямовані підходи. Такі як зменшення обсягу масла в пляшці при стабільній ціні, або навпаки, збереження обсягу і деяке підвищення ціни з залученням уваги споживачів до факту своєї чесності.

В цілому ж ринок соняшникової олії в Україні досить сильно консолідований. Половину його обсягу забезпечують п'ять найбільших учасників. Дана галузь має хороші перспективи для подальшого розвитку, так як попит на масло на світовому ринку зростає разом зі збільшенням населення. Еволюція виробництва соняшникової олії в нашій країні буде відбуватися шляхом вдосконалення технологій вирощування соняшнику, інших олійних і їх переробки. Завдяки діючому мито на експорт насіння соняшнику, вітчизняні маслозаводи не відчувають нестачі в недорогій сировині, так що його гіпотетична відміна зробить негативний вплив на ринок. Ну і звичайно, споживання масла, як і інших продуктів харчування, буде залежати від економічного здоров'я нашої країни і динаміки зростання доходів її жителів.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами