На початку 2020 року ринок фармацевтики став ключовим як для України, так і для інших країн, у зв'язку з пандемією. Противірусні препарати, захисні маски і антисептики стали товарами першої необхідності не тільки для лікарень, а й для пересічних громадян.
Продовжилася тенденція 2019 року, коли фармацевтичний ринок України продовжив активно розвиватися, показуючи темпи приросту в грошовому вираженні. Останні пару років в Україні спостерігається і стабільна тенденція збільшення кількості торгових точок провідних аптечних мереж. Зростання кількості аптечних мереж відбувалося за рахунок розширення середніх і великих операторів, так, за 2018-2019 рік, ТОП-100 аптечних мереж збільшили кількість точок на 25%. А сумарна частка їх торгових точок в кількісному вираженні досягла 52%. На даний момент в Україні, трохи менше половини торгових точок представлені великими мережами.
Хоча в цілому за станом на початок року кількість торгових точок аптечних мереж скоротилася.
Впевнені, вам буде цікаво почитати про ринок медичних послуг в Україні
У 2019 обсяг роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» виріс на 16%, в той час як в натуральному вираженні спостерігалося зниження на 2,8%. З 2017 року в структурі продажів «аптечного кошика» спостерігається стабільне зниження частки лікарських препаратів, проте такі препарати як і раніше займають більше 80% аптечного кошика. На тлі цього зростає частка косметики і дієтичних добавок.
Зі структурою ринку біологічно активних добавок в Україні ви можете ознайомитися в анотації до готового дослідження ринку БАДів
У структурі аптечних продажів, як і раніше майже 2/3 припадає на препарати українського виробництва, в грошовому вираженні. Найбільша частка імпортних товарів спостерігалася в групі товарів: лікарські препарати і дієтичні добавки.
Вітчизняні фармкомпанії активно інвестують у виробництво, як за рахунок внутрішніх коштів, так і за рахунок коштів міжнародних інвесторів, що дозволило їм за останні кілька років запропонувати альтернативу більшості популярних зарубіжних медикаментів і налагодити випуск аналогів, які в рази дешевші дорогих імпортних ліків. Така політика позначилася на зниженні частки імпортної продукції, в цілому по ринку на 0,5%.
З сегментацією ринку медичних виробів і коротким оглядом цього ринку ви можете ознайомитись в анотації до готового аналізу ринку мед. виробів в Україні
За підсумками 2019 року, Україна суттєво наростила обсяги імпорту та експорту по всіх групах товарів в фармацевтичному сегменті.
Зростання ринку фармацевтичних препаратів в Україні зумовлено низкою факторів: зростанням реальних доходів населення, зростанням витрат державного сектору медицини, в тому числі за рахунок програм «Доступні ліки» і інвестиціями вітчизняних виробників, що посилило їхні позиції перед імпортною продукцією. Сюди ж можна додати і активне освоєння українськими виробниками зовнішніх ринків.
Також вас може зацікавити бізнес-ідея відкриття аптечного супермаркету
Через пандемію коронавірусу, фармацевтичний ринок найімовірніше буде найменш схильний до дії негативних чинників, проте в середньостроковій перспективі, з урахуванням зниження доходів населення і перенесенням планових операцій, для яких часто потрібні певні лікарські засоби, зростання ємності ринку може зміститися на 3 квартал 2020 року .
Якщо ви шукаєте статистику по вашому ринку в інтернеті, але не можете систематизувати і проаналізувати дані, рекомендуємо провести дослідження ринку - ви отримаєте повну аналітику ринку, включаючи прогнози розвитку його показників
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: