Українські солодощі добре відомі споживачам як нашої країни, так і за кордоном. Про визнання вітчизняної продукції говорить факт потрапляння українських виробників Roshen, Konti і «АВК» до світового рейтингу, складений спеціалізованим виданням Candy Industry. Крім того, на вищих сходинках цього топа присутні міжнародні компанії Mondelez International і Nestle, які володіють українськими торговими марками «Світоч» і «Корона» відповідно.
Готовий паспорт ринку кондитерських виробів в Україні. 2019 рік
Хоча кондитерські вироби популярні серед населення нашої країни, вони все ж не є продуктами першої необхідності. Тому попит на солодощі на внутрішньому ринку сильно залежить від стану гаманця споживача. При падінні купівельної спроможності українці скорочують витрати на кондитерські вироби - менше набувають даних товарів або вибирають дешевшу продукцію.
Описану ситуацію можна було спостерігати в 2015-2016 роках, коли криза на внутрішньому ринку супроводжувався проблемами з експортом через загострення відносин з Росією. Ситуація показала тенденцію до початку відновлення обсягів у 2017 році, що ознаменувався зростанням виробництва кондитерських виробів.
Про результати аналізу ринку пряників України
На українських прилавках переважає продукція вітчизняних виробників. Вона більш приваблива для співвітчизників за співвідношенням ціна-якість. Зарубіжні бренди представлені в основному в сегментах шоколаду і виробів з нього верхнього цінового діапазону. Детальніше структура ринку показана на діаграмі.
Основну аудиторію покупців кондитерських виробів становлять жінки всіх вікових категорій. Молоді люди віддають більшу перевагу продуктам, які годяться для швидкого перекусу, таким як батончики, шоколадки, іноді борошняні вироби. Популярні у молоді і цукристі продукти: різні види карамелі, цукерки-драже і ін.
Для сімейного столу традиційно купуються різноманітні борошняні вироби. Вони також популярні серед людей старшого віку. Це перевагу виробилося з часів, коли інші види кондитерської продукції були в дефіциті. Вироби з борошна, як правило, знаходяться в середньому ціновому діапазоні в ряду кондитерської продукції. Їх вартість залежить від виду, (наприклад, печиво, пряник, кекс) і застосовуються при виготовленні інгредієнтів.
Готовий бізнес-план міні-пекарні
Класичною у всіх категорій українських споживачів є покупка печива і цукерок на вагу. Тут важливі свіжість і якість товару. На вибір конкретного виробу також впливають смакові переваги споживача і співвідношення вага упаковка-ціна. Як правило наші співвітчизники вірні одному бренду і намагаються купувати продукцію саме цієї торгової марки. Перед святами зростають обсяги реалізації кондитерських виробів в тематичних подарункових упаковках.
Ми подумали, вам буде цікаво почитати огляд ринку здорових хлібобулочних виробів в Україні
В основному кондитерські вироби відносяться до продуктів спонтанного попиту. Характерним прикладом такого товару є плитковий шоколад. Для стимулювання його продажів виробники приділяють велику увагу дизайну упаковки, рекламі і розміщення торгових точок в місцях скупчення людей. За опитуваннями споживачів, лідерами їх переваг в сегменті шоколадок є ТМ Milka, Roshen та «Світоч».
Подальший розвиток ринку кондитерських виробів буде залежати від успішності подолання кризових чинників як внутрішньо-, так і зовнішньоекономічних. Внутрішнє споживання солодощів залежить від купівельної спроможності населення. Також дуже важливо розширювати старі і знаходити нові канали збуту кондитерської продукції за кордон. Тут необхідна відповідність вітчизняних стандартів міжнародним. Це дозволить нашим виробникам скористатися перевагами договорів про вільну торгівлю з ЄС та окремими країнами для просування своїх товарів на відповідні ринки.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: