Більше імпорту, ніж свого: аналіз ринку автозапчастин в Україні

Більше імпорту, ніж свого: аналіз ринку автозапчастин в Україні

Кожен, хто експлуатував складну техніку, знає, що вона періодично вимагає технічного обслуговування і ремонту. Не є винятком і автомобілі, парк яких в Україні збільшується з року в рік. Тому не дивно, що разом із зростанням кількості машин, збільшується і місткість ринку автозапчастин. Середній вік легковиків, які перебувають в користуванні українців, становить 20 років, близько половини з них - це машини радянського, російського та українського виробництва. В останні роки активізувалося завезення старих авто імпортного виробництва, т.зв. «Евроблях», середній вік яких до десяти років. Ці тенденції на автомобільному ринку служать каталізатором попиту на автозапчастини, а оскільки на наших дорогах основне навантаження припадає на підвіску і ходову систему, то саме їх елементи складають більше половини автозапчастин, що реалізуються в Україні.

Аналіз ринку автозапчастин України  показує, що близько 88% його обсягу в минулому році припадало на деталі імпортного виробництва. Пояснюється така структура тим, що до багатьох старих машин, особливо радянських, запчастини вже не виробляються, і власники купують їх на авторозборках. Серед нових комплектуючих, імпорт в Україну в сім разів перевищує обсяг місцевого виробництва.

Сертифікація автозапчастин на українському ринку давно перетворилася на формальність, тому поряд з фірмовими деталями в продажу можна зустріти і відновлені агрегати, і репліки брендової продукції, і багато іншого. Для багатьох вітчизняних автолюбителів на першому місці стоїть не якість запчастин, а їх ціна.

Конкуренція на ринку автозапчастин України досить висока. Їх поставками в країну займаються понад 1,6 тис. компаній, найбільшими з яких є ТОВ "Еліт-Україна" та ПП фірма "Юнікс ТРЕЙД КО". Зазвичай імпортери автодеталей зареєстровані і мають головний офіс в столиці, з якою управляють регіональними представництвами по всій Україні. Поряд з офлайновими магазинами, все активніше розвивається інтернет-торгівля деталями автомобілів - розширюється аудиторія користувачів сайтів і додатків по підбору і дистанційному продажу автозапчастин, яка поступово включає в себе і представників старшого покоління.

Але за результатами аналізу ринку автозапчастин України можна зробити висновок, що освоєння нових ринкових ніш, впровадження передових методик просування і реалізації продукції дозволило провідним учасникам цього ринку подолати наслідки кризи і наростити свою частку продажів в умовах гострої конкурентної боротьби.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини