Дата підготовки: | Березень 2021 року |
Кількість сторінок: | 76, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 23 |
Таблиць: | 33 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Компанія Pro-Consulting провела дослідження ринку плодоовочевої продукції та продуктів переробки в Україні, в якому представлені основні тенденції, ємність, динаміка і структура ринку плодоовочевої продукції та продуктів переробки в Україні.
Основну частину ринку займають свіжі овочі та свіжі фрукти. Така структура пояснюється культурою українців готувати вдома (перщі страви).
Також, спостерігається загальносвітова тенденція до здорового способу життя, що спричинило зростання попиту на свіжі фрукти та соки (особливо в останні роки зростає популярність соків прямого віджиму без додавання цукру).
Соління та мариновані продукти в найбільших обсягах споживають з початком зими та до середини весни, що обумовлено нижчою ціною в порівнянні зі свіжими овочами.
За даними аналітичного порталу Suvar.info, серед овочів в усіх періодах найпопулярніша картопля. В теплий сезон дуже популярними є томати, що пояснюється частим застосуванням в кулінарії (заправки до перших страв, соуси, салати), в зимовий період збільшується споживання томатної пасти та консервованих томатів, через зростання цін на свіжі. Капуста в усіх сезонах займає високе значення серед споживачів (салати, борщ, деякі другі страви).
Взагалі, в літній період найбільш популярні овочі, які не мають довгого терміну зберігання, тому на них попит значно зростає. Овочі з довгим терміном зберігання (картопля, капуста, цибуля, морква, буряк і тд.) мають більш стабільний попит.
Великі компанії-виробники плодоовочевої та соусної групи продуктів мають диверсифіковане виробництво і мають в своїй спеціалізації НЕ моно продукти, а великий асортимент різних категорій продуктів. Компанії, які виробляють овочеву консервацію також займаються і м'ясною, молочною, фруктовою та рибною консервацією. Більшість великих виробників з метою зниження ризиків диверсифікують свій дохід шляхом продажу різних продуктів.
Фактори впливу на ринок:
• курс гривні на ринку;
• динаміка врожаю;
• динаміка доходів населення;
• сезонність попиту;
• динаміка виробництва на вітчизняному ринку;
• стан логістичної системи на ринку;
• тенденції вподобань споживачів.
Проблеми на ринку:
• особливості вирощування плодоовочевої продукції;
• стан тепличного обладнання на ринку, технологічна відсталість;
• низька інвестиційна привабливість галузі;
• яскраво виражена сезонність виробництва продукції;
• великі витрати на вирощування.
Експерти на ринку вбачають невеликий, однак стабільний розвиток ринку в найближчі декілька років. Оптимальні канали просування – телебачення, сторінки в соц. мережах, трохи менш дієві – виставки та ярмарки і реклама в місцях продажу. Реклама на радіо, в пресі, написання замовних статей в ЗМІ, власний сайт та інші види реклами в інтернеті, на думку експертів, є менш дієвими на ринку плодоовочевої продукції.
Головна тенденція на ринку полягає в кооперації, особливо цей фактор є важливим в контексті важких економічних умов, які почалися в 2020 році у зв’язку з пандемією СOVID-19.
Серед проблем на ринку виділяють діяльність мікрокредитних компаній, а також слабий доступ операторів ринку до рітейлу.
1. Загальна характеристика досліджуваних ринків
a. Аналіз тенденцій розвитку ринку (фактори впливу на ринок, проблеми та передумови розвитку) – кабінетним способом з застосуванням результатів опитування
b. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в 2016-2020 рр. (виробництво + імпорт – експорт) – оцінка кабінетним способом
c. Сегментація і структурування ринків – кабінетним способом з застосуванням результатів опитування
i. За способами переробки (наприклад, молоко, сир, масло, кефір тощо)
ii. За розмірами компаній (виділення частки ММСП)
ii. За регіонами
iii. За джерелами сировини (господарства населення / підприємства)
iv. Оцінка тіньового сегмента на ринку (шляхом інтерв'ю з учасниками ринку, або через побудову аналітичних моделей) – кабінетним способом з застосуванням результатів опитування
d. Аналіз тенденцій ринку продукції агро-ММСП з точки зору експертів, учасників ринку та тенденції, виявлені в ході опитування – за результатами опитувань, кількісних та якісних інтерв’ю, фокус-групового дослідження
e. Аналіз поточного рівня розуміння агро-ММСП поняття маркетингової стратегії
2. Державне регулювання галузі. Загальний огляд законодавчих актів з безпечності продуктів харчування, що діють на території України з наданням переліку джерел (без юридичних рекомендацій, ключова інформація для формування стратегії)
3. Основні оператори ринку (аналіз сегменту ММСП: ким представлені взагалі та чи є цікаві для огляду господарства)
a. Аналіз представленості операторів на ринку (найбільші великі гравці, представленість сегменту ММСП) – кабінетним способом з застосуванням результатів опитування
b. Перелік операторів сегменту ММСП досліджуваних ринків, чий досвід буде використовуватись при підготовці стратегії та їхній опис
c. Виділення операторів, названих в ході опитувань та фокус-групових дискусій
d. Структурування операторів (за товарними сегментами, спеціалізацією, каналами збуту, регіонально)
e. Канали комунікації основних операторів
4. Зовнішня торгівля фермерською продукцією (за наявністю, загальний огляд) – кабінетним способом
5. Ціна і ціноутворення на ринку – кабінетним способом з продзвоном ключових операторів
a. Середні поточні ціни на продукцію за сегментами
i. Мас-маркет (супермаркети)
ii. Фермерські продукти формату торгівлі на ярмарках та ринках
iii. «Крафтові» фермерські продукти
b. Опис факторів, що впливають на формування ціни
6. Споживачі і їх вподобання (Аналіз результатів опитування та фокус-групових інтерв’ю)
a. Портрет споживача продукції агро-ММСП (в сегменті В2В та В2С)
b. Вплив пандемії COVID-19 на купівельні переваги вибору
c. Насиченість окремих товарних сегментів
d. Канали купівлі продукції агро-ММСП та моделей закупівлі на В2В ринку
e. Основні чинники, що сприяють вибору продукції агро-ММСП (місце, частота, пакування, брендінг)
f. Можливі стоп-фактори
g. Готовність купувати продукцію за цінами, вище ніж в супермаркетах
h. Ступінь задоволеності споживачів продукцію агро-ММСП
i. Аналіз пошукових запитів, пов’язаних з фермерською продукцією
7. Вплив асоціацій, об’єднань, учасників ланцюгів збуту та експертів на розвиток ринку (результат глибинних інтерв’ю та фокус-групових дискусій) – побажання до учасників, бачення розвитку сегменту
8. Канали збуту продукції – кабінетним способом, за результатами опитувань, кількісних та якісних інтерв’ю, фокус-групового дослідження (відповідно до п.8 Технічного завдання)
a. Опис і оцінка структури продажів по каналах (ринки, супермаркети, еколавки, онлайн)
b. Вимоги та побажання учасників каналів збуту до ММСП (результат глибинних інтерв’ю)
c. Аналіз розташування фермерських магазинів в містах України (загальний аналіз принципів розміщення, прив’язки до інших магазинів)
9. Асортимент продукції, представлений на ринку (товарна група – продукт переробки – відомі представники) – кабінетним способом
10. Аналіз просування продукції агро-ММСП
a. Аналіз існуючих каналів в цілому
b. Аналіз каналів, що використовуються в сегменті гравцями (онлайн-канали)
- Сторінки в соціальних мережах
- YouTube
- Інтернет-магазини (пром.юа, розетка, Флагма)
c. Аналіз офлайн-каналів, існуючих та перспективних
- Форуми
- Конференції
- Ярмарки
- Галузеві асоціації
- Рейтингові заходи (за наявністю)
11. Висновки. Прогнози розвитку галузі– кабінетним способом
a. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
b. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку (базовий, оптимістичний та песимістичний сценарій з визначенням факторів впливу)
12. Інвестиційна привабливість напрямків (за галузями) – кабінетним способом
a. SWOT-аналіз ринкового спрямування
b. PEST-аналіз факторів впливу на ринок (з оцінкою рівня впливу фактора)
1. Ємність ринку плодоовочевої продукції в Україні, в натуральному вираженні, тис. тон
2. Ємність ринку продуктів переробки плодоовочевої продукції в Україні, в натуральному вираженні, тис. тон
3. Структура ринку плодоовочевої продукції і продуктів переробки в Україні, в натуральному вираженні, %
4. Структура ринку плодоовочевої продукції в Україні за джерелами сировини, в натуральному вираженні, %
5. Основні виробники томатів в Україні
6. Основні оператори на ринку переробки плодоовочевої продукції України
7. Оператори, названі в ході опитувань
8. Основні оператори ринку овочів
9. Структурування виробників томатів по вирощуваних культурах
10. Структурування виробників томатів за спеціалізацією
11. Структурування виробників
12. Спеціалізація ТОП виробників плодоовочевої консервації
13. Спеціалізація ТОП виробників консервації
14. Географічна структура експорту плодоовочевої продукції із України в 2017 та 2020 рр., в грошовому виражені, млн дол США
15. Географічна структура експорту продуктів переробки плодоовочевої продукції із України в 2017 та 2020 рр., в грошовому виражені, млн дол США
16. Структура експорту плодоовочевої продукції із України в 2016-2020 рр., в грошовому виражені, млн дол США
17. Структура експорту продуктів переробки плодоовочевої продукції із України в 2016-2020 рр., в грошовому виражені, млн дол США
18. Географічна структура імпорту плодоовочевої продукції в Україну в 2017 та 2020 рр., в грошовому виражені, млн дол США
19. Географічна структура імпорту продуктів переробки плодоовочевої продукції в Україну в 2017 та 2020 рр., в грошовому виражені, млн дол США
20. Структура імпорту плодоовочевої продукції в Україну в 2016-2020 рр., в грошовому виражені, млн дол США
21. Структура імпорту продуктів переробки плодоовочевої продукції в Україну в 2016-2020 рр., в грошовому виражені, млн дол США
22. Середні поточні ціни на овочеву продукцію за сегментами в мас-маркетах
23. Середні поточні ціни на овочеву продукцію за сегментами в мас-маркетах
24. Поточні середні роздрібні ціни на плодо-овочеву консервацію
25. Поточні роздрібні ціни на фермерську овочеву продукцію
26. Поточні роздрібні ціни на фермерську овочеву продукцію
27. Канали збуту овочів
28. Обсяг продажів на ринку роздрібної торгівлі переважно споживчими товарами повсякденного попиту через торговельні мережі корпоративного типу (FMCG-рітейл) в Україні в 2017-2019 рр., в грошовому вираженні, млрд. грн.
29. Частки FMCG-рітейлерів за кількістю точок в Україні за 2017-2019 рр.
30. Товарні групи продукції, представлений на ринку та її виробники
31. Представленість обраних операторів ринку в соцмережах
32. SWOT - аналіз ринку плодоовочевої продукції і продуктів її переробки в Україні
33. PEST - аналіз ринку плодоовочевої продукції і продуктів її переробки в Україні
1. Сегментація ринку плодоовочевої продукції і продуктів переробки в Україні, в натуральному вираженні, %
2. Найбільш популярні овочі в Україні в 2020 році
3. Сегментація ринку плодоовочевої продукції в Україні, в натуральному вираженні, %
4. Сегментація ринку продуктів переробки плодоовочевої продукції в Україні, в натуральному вираженні, %
5. Динаміка експорту плодоовочевої продукції із України в 2016-2020 рр., в грошовому виражені, млн дол США
6. Динаміка експорту плодоовочевої продукції із України в 2016-2020 рр., в грошовому виражені, тис. тон
7. Динаміка експорту продуктів переробки плодоовочевої продукції із України в 2016-2020 рр., в грошовому виражені, млн дол США
8. Динаміка експорту продуктів переробки плодоовочевої продукції із України в 2016-2020 рр., в грошовому виражені, тис. тон
9. Динаміка імпорту плодоовочевої продукції в Україну в 2016-2020 рр., в грошовому виражені, млн дол США
10. Динаміка імпорту плодоовочевої продукції в Україну в 2016-2020 рр., в натуральному виражені, тис. тон
11. Динаміка імпорту продуктів переробки плодоовочевої продукції в Україну в 2016-2020 рр., в грошовому виражені, млн дол США
12. Динаміка імпорту плодоовочевої продукції в Україну в 2016-2020 рр., в натуральному виражені, тис. тон
13. Рівень складності пошуку клієнтів за результатами опитування гравців ринку
14. Результат опитування респондентів в містах України
15. Рівень самозабезпеченості основними видами продовольства у 2019 році (7діаграм)
16. Результат опитування респондентів в містах України про місце купівлі
17. Результат опитування респондентів в містах України – що першим приходить на думку, коли мова йде про фермерські продукти?
18. Результат опитування респондентів в містах України – Можливі стоп-фактори під час покупки фермерських продуктів?
19. Динаміка і структура пошукових запитів, які стосуються плодоовочевої продукції, в березні 2020 – лютому 2021 рр., тис. запитів
20. Структури продажів по каналах на ринку плодоовочевої продукції та продуктів переробки в
21. Прогнозна ємність ринку плодоовочевої продукції в 2021-2023 рр., в натуральному вираженні, тис. т, %
22. Прогнозна ємність ринку продуктів переробки плодоовочевої продукції в 2021-2023 рр., в натуральному вираженні, тис. т, %