Замішають скільки треба: про деякі результати аналізу ринку бетону в Україні
4369

Замішають скільки треба: про деякі результати аналізу ринку бетону в Україні

Параметри українського ринку бетону залежать від стану будівельної галузі країни. У сучасному будівництві широко використовується монолітно-каркасна технологія, при якій для зведення 1 м2 новобудови потрібно близько 1,2 м3 товарного бетону. Саме цей метод будівництва дозволяє в стислі терміни зводити об'єкти довільної конфігурації і забезпечує високі характеристики міцності і довговічності при висотному будівництві.

Обсяг будівельних робіт в нашій країні в грошовому вираженні за останні три роки стрімко збільшувався. Особливо сильне зростання будівельного ринку було зафіксоване в 2017 році, коли воно склало 43,3% в порівнянні з 2016-м.

Така позитивна динаміка будівництва стала каталізатором зростання випуску товарного бетону. Так як час його придатності до використання складає всього кілька годин з моменту приготування, то український бетон використовується для зведення об'єктів тільки всередині країни. Експорт та імпорт даного товару відсутні.

Зниження ємності ринку бетону в 2014-2015 роках пояснюється втратою як виробничих потужностей, так і ринків збуту на непідконтрольних територіях. Після початку стабілізації економічної ситуації в 2016 році, місткість ринку не тільки відновилася, але і перевищила показник 2013 року.

Особливості бетонного ринку обумовлюють концентрацію компаній-виробників в регіонах з найбільшими обсягами будівництва. Серед 10 основних виробників товарного бетону України, 6 виробників знаходяться в м. Київ. Завдяки цьому, формується ринкова ціна на товарний бетон, а виробники працюють над оптимізацією своїх виробничих і логістичних процесів і пошуком складів, що забезпечують меншу собівартість без втрати якості. Особливістю ринку бетону в Україні є зміщення фокусу основного попиту з марки 200 на марку 300. Це пояснюється скороченням обсягів приватного будівництва, де використовується низькомарочний бетон. Для зведення великих об'єктів вимоги до бетону підвищені, а так як обсяги такого будівництва росли, то і високомарочного бетону потрібно більше.

В агросекторі підвищується попит на сульфатостійкий вид бетону. Він використовується при будівництві об'єктів, на яких конструкції контактують з агресивним середовищем. До таких об'єктів належать комплекси по виробленню енергії з альтернативних джерел, що актуально для сучасної України.

Спецальні види бетону, що розробляються для використання при зведенні складних індустріальних комплексів, сьогодні не актуальні. Завдання, які стоять в даний час перед будівельною галуззю, вирішуються за допомогою складів, що вже зарекомендували себе на ринку. Саме над їх вдосконаленням в плані зниження собівартості при збереженні споживчих властивостей і працюють лабораторії компаній-виробників.

При виборі конкретного постачальника бетону пріоритетом є його якість і репутація бренду виробника. В умовах нестачі у забудовника оборотних коштів важливою є готовність постачальника взяти на себе частину фінансового навантаження та надавати бетон в кредит.

Пріоритетним для забудовників є варіант роботи, при якому виробництвом, доставкою і укладанням бетону займається одна компанія. Така організація процесу дозволяє досягти максимальних показників його ефективності і якості. Менш привабливим є варіант, коли виробник бетону здійснює його доставку на будівницво, а безпосереднє будівництво ведеться іншим суб'єктом. Найбільш неефективною вважається схема, при якій виробництвом, доставкою та використанням бетону займаються три різні організації. Тому перевагу на ринку мають інтегровані компанії, які мають як виробничі, так і будівельні підрозділи.

Аналіз показує, що подальший розвиток ринку бетону в Україні буде залежати не тільки від динаміки на будівельному ринку, але і виду об'єктів, які будуть зводитися. Наприклад, поштовх до збільшення виробництва може дати перехід в дорожньому будівництві на цементобетонні дороги, який лобіюється асоціацією «Укрцемент».

Для збереження конкурентоспроможності в середньостроковій перспективі, учасникам ринку бетону необхідно буде приділяти увагу підвищенню енергоефективності виробництва, дотримання європейських стандартів якості та боротьбі з фальсифікацією їх продукції.


Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

Дата розміщення: 09.07.2018
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами