Повернення смаку: про деякі результати аналізу ринку кетчупу в Україні
3695

Повернення смаку: про деякі результати аналізу ринку кетчупу в Україні

Смак їжі для нас не менш важливий, а може і найважливіший, ніж її інші характеристики. Для того, щоб зробити наші страви ще трохи смачнішими, ми використовуємо різні соуси, найбільш ходовим з яких є кетчуп.

Аналіз ринку кетчупу в Україні, проведений консалтинговою компанією Pro-Consulting, показав, що приблизна третина наших співвітчизників купує кетчуп один раз в тиждень, інші роблять це рідше. Всього середньостатистичний українець з'їдає в рік 1,6 кг кетчупу і томатної пасти. Споживання цього продукту не має яскраво вираженої сезонності, лише перед святами і в дні традиційних літніх пікніків його купують приблизно на 9% більше, ніж зазвичай.

Так як закупівлями продуктів харчування в більшості українських сімей традиційно займаються жінки, то і серед покупців кетчупу представниць прекрасної статі в 3,5 рази більше, ніж чоловіків.

Ви можете дізнатися аналогічний показник вашого ринку, замовивши маркетингове дослідження

Згідно з результатами маркетингового дослідження, криза 2014-2015 років значно вплинула на ємність ринку кетчупу в Україні. Так як цей соус не є продуктом першої необхідності, падіння купівельної спроможності населення призвело до того, що багато наших співвітчизників вилучили кетчуп зі свого споживчого кошика. Однак, вже починаючи з 2016 року почався процес відновлення обсягу виробництва, і в 2018 році він досяг показника 2014-го, але все ще відставав від докризового 2013 року, коли вітчизняними підприємствами було випущено 83,99 тис. тонн кетчупу. Подальше зростання виробничих показників буде залежати як від внутрішнього споживання, яке українськими виробниками забезпечується на 99%, так і від реалізації експортного потенціалу.

Раз ви читаєте цей огляд, вам буде цікаво почитати і огляд результатів аналізу ринку хумус в Україні

У 2018 році експорт цього продукту на 37% перевищив аналогічний показник 2014 року і досяг рекордних 18,5 тис. тонн. Це говорить про те, що національним виробникам вдалося розширити існуючі раніше канали збуту і знайти нові. Головним покупцем українського кетчупу, як і п'ять років тому, залишається Білорусь, яка наростила свою частку в експортних поставках з 32,2% в 2014 році до 38% в 2018-му. На друге місце серед закордонних споживачів нашого кетчупу вийшла Грузія (11,9%), відсунувши Російську Федерацію на третю сходинку (10,9%).

Що стосується імпорту кетчупу в Україну, то, як було зазначено вище, він незначний у порівнянні із загальним обсягом ринку. Правда, географія імпорту стала більш різноманітною, ніж була в докризовий період. Припинилися поставки кетчупу з Росії, частка якої в 2014 році досягала 80% всього кетчупового імпорту. Сьогодні на полицях українських магазинів найбільше імпортного кетчупа з Італії (20%), Польщі (19,3%) та Греції (17%) - це в основному дорогі продукти преміум-класу і різні «екзотичні» соуси.

А ви розглядали вихід на ринки інших країн, як спосіб розширення каналів збуту ваших товарів? Пропонуємо Вам ознайомитися з послугою експортного консалтингу

Результати проведеного аналізу ринку кетчупу в Україні дозволяють прогнозувати збереження позитивної динаміки на даному ринку в короткостроковій перспективі. Цьому посприяють подальше збільшення добробуту українців і зусилля виробників з просування своєї продукції на міжнародному рівні. Ціни на кетчупи в роздробі продовжать рости разом з підвищенням собівартості їх виробництва. Головними факторами подорожчання будуть збільшення вартості сировини та електроенергії. Під впливом розповсюдження моди на здорове харчування буде змінюватися асортимент в Україні кетчупів в сторону їх більшої натуральності, на підкреслення якої учасники ринку направлять додаткові маркетингові зусилля.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами