Внутрішнє виробництво досягло 94%: аналітичний огляд ринку склотари для алкогольної промисловості
2627

Внутрішнє виробництво досягло 94%: аналітичний огляд ринку склотари для алкогольної промисловості

Розвиток ринку скляної тари в нашій країні прямо пропорційно залежить від ситуації в сегменті алкогольної промисловості, оскільки основними споживачами склотари виступають саме компанії-виробники алкоголю.

Представлена на ринку склотара, використовувана для розливу алкогольних і слабоалкогольних напоїв, підрозділяється на два основних види - кольорову і безбарвну. В кольорову склотару найчастіше розливають пиво, вино і шампанське, а в безбарвну - горілку, коньяк, віскі, слабоалкогольні напої, деякі види шампанського, вин і т.д.

В останні кілька років динаміка виробництва алкогольних напоїв в нашій країні негативна, що викликано, швидше, не зниженням реального споживання алкогольних напоїв, а збільшенням обсягів тіньового сектора. Близько 50% алкогольних напоїв, вироблених в світі, за статистикою споживається в Україні, Росії, Білорусі та Казахстані. Близько 40% ринку алкогольних напоїв цих країн сьогодні знаходяться в тіні.

Якщо говорити про конкретні цифри, то в період з 2013 по 2016 року спад виробництва алкогольної продукції в Україні досяг 35%. Скорочення обсягів легального виробництва було спровоковано низкою факторів, а саме:

• зростанням мінімальних цін на різні види алкогольної продукції на законодавчому рівні;
• економічною кризою;
• загальним спадом платоспроможного попиту на легальну продукцію.
При цьому, попит на алкогольні напої залишався стабільно високим, а алкогольний бізнес - одним з найбільш рентабельних в Україні.

Очевидно, що ємність ринку склотари для алкогольної і слабоалкогольної продукції в Україні в період з 2013 по 2015 року також ще демонструвала тенденцію до спаду. Підйом в сегменті відзначався в 2016 році і склав 20,3%. Причиною стрибка показників стало скорочення експорту української склотари за кордон, оскільки в обсягах виробництва не спостерігалося значного розширення. Таким чином, за рахунок скорочення експорту, внутрішній ринок склотари наповнився вітчизняною продукцією, що, в свою чергу, сприяло скороченню обсягів імпорту і зростання попиту на товари національних компаній. На сьогоднішній день основу ринку становить вітчизняна склотара (94%):

Крім того, показники 2016 року вказують на суттєві зміни в структурі споживання склотари для алкогольної і слабоалкогольної продукції. Так, в 2015 році 34,2% ринку займало безбарвне скло, а 65,8%, відповідно, кольорове. У минулому ж році на частку безбарвного скла довелося 56,8% ринку, в той час як на кольорове тільки 43,2%.

Наявність такої тенденції дозволяє говорити про те, що виробники алкогольних напоїв змінюють асортимент товарів на ринку і його упаковку. Останнім часом ряд компаній почав розливати пиво в безбарвні пляшки. Причиною такого рішення стало прагнення просунути продукцію на ринку і забезпечити її відмінність від товарів-конкурентів.

Джерело: Pro-Consulting
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами