«Не робіть з їжі культу», - радив «великий комбінатор» з нетлінних романів Ільфа і Петрова. Але в умовах зростання цін на продукти харчування і збільшення конкуренції рестораторам доводиться проявляти максимум креативу для того, щоб заманити у свій заклад клієнтів.
Наприклад, як можна вирвати міського жителя з полону фастфуду? Правильно, запропонувати гідну альтернативу. Кажуть, що швидка їжа шкідлива для організму? Тоді ласкаво просимо в слоуфуд — повну протилежність фастфуду, що слідує навіть з назви. Тут ви зможете повільно і вдумливо вжити здорову їжу, приготовлену без хімії й надлишку приправ, що вбивають природний смак продуктів.
Ну а якщо у людини немає часу на тривале вживання їжі? Американці придумали як модернізувати свій традиційний фастфуд, і назвали новий напрям fastcasual. У закладах цього типу продаються страви, які за якістю не поступаються меню звичайних ресторанів, але за рахунок самообслуговування та спрощеного інтер'єру середній чек в таких закладах, хоч і вище фастфудівского, але нижче ресторанного.
Людині властиво контролювати своє життя, і втрата такого контролю часто викликає дискомфорт. Багато хто віддає перевагу вживанню їжі вдома лише тому, що тільки так вони можуть точно знати з чого, як і ким приготовлена їхня їжа. Для того щоб розвіяти сумніви таких людей, а також підвищити рівень цікавинки закладу в цілому, придуманий формат відкритої кухні. Тут відвідувачі можуть спостерігати за роботою кухаря через прозору вітрину, а це шоу може бути набагато більш захоплююче, ніж вид з вікна або телевізійні кліпи.
Для чого ще люди ходять до ресторану? Деякі хочуть спробувати чогось незвичайного, непритаманне нашому місцю або часу. Цікаво часом буває зробити гастрономічну подорож в іншу країну або епоху, або просто потрапити в інший, відмінний від звичного, світ. І тут не обійтися без відповідного оформлення інтер'єру, посуду, ну й особливих страв в меню. На допомогу приходить так званий «Крафт» - ексклюзивна продукція, випущена обмеженою партією, можливо, вручну. Крафт цілком може «перемістити» заклад, наприклад, в епоху середньовіччя або інший цікавий час, або організувати класичний сільський шинок позаминулого століття посеред сучасної міської суєти, і цим все частіше користуються ресторатори для залучення допитливих городян і туристів.
Чим вище рівень креативу керівництва закладу громадського харчування, тим на більшу увагу від потенційних клієнтів воно може розраховувати. Комусь хочеться пообідати в повній тиші або навіть в абсолютній самоті, а комусь в голому вигляді, помилуватися видом і полоскотати нерви на краю прірви або поїсти на кладовищі поряд з могилами, а може комусь подобається груба безпосередність обслуговуючого персоналу — все це і багато іншого вже є у світі ресторанного бізнесу і користується чималим попитом. І секрет цієї популярності — створення зони комфорту за межами звичної рутини.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: