Ринок коньяку і бренді в Україні - це один з тих ринків, які найбільшою мірою постраждали від економічної кризи. Це й не дивно, оскільки коньяк не є продуктом першої необхідності, а скоріше елементом хорошого життя. Падіння купівельної спроможності українців призвело до скорочення місткості ринку цього напою до 2017 року в два рази в порівнянні з 2013-м. Хоча в минулому році було зафіксоване його невелике зростання на 1,4%, але він виявився нестійким, і за підсумками першого півріччя поточного року скорочення ринку продовжилося.
Чи вплинула криза і на структуру споживання коньяків. Якщо п'ять років тому частка імпортної продукції становила більшу половину ринку, то в минулому році покупці віддавали перевагу вітчизняним коньяку і бренді, що відносяться до середньої і дешевої цінових категорій.
Серед українських коньячних торгових марок найбільш популярним з великим відривом є «Закарпатський». Крім нього, в трійку лідерів входять «Bolgrad» і «Шустов».
В імпортному сегменті коньяків лідирує ТМ «Hennesy». Інші, менш розкручені, французькі торгові марки поступово здають позиції грузинським і вірменським. Так, «Старий Кахеті» і «Eristavi» вже вийшли на друге і третє місця по перевагах споживачів, обігнавши «Remy Martin» і «Martel», а в спину їм вже дихає ТМ «Арарат».
З великими проблемами зіткнулися українські виробники коньяку в зв'язку з закриттям можливості експорту їх продукції в Росію. У 2013 році до східного сусіда йшло 83,3% від усього обсягу закордонних поставок. Знайти повноцінну заміну такому величезному ринку збуту поки не вдалося. Сьогодні експортний потік набагато поступається в розмірах і більш сегментований за різними напрямками.
Перспективи подальшого розвитку ринку коньяку в Україні залишаються досить туманними. З одного боку, зростання доходів населення повинно привести до пожвавлення попиту, але з іншого, ринок пригнічують мінімальні ціни, що підвищуються і акцизи на алкоголь. Таке державне регулювання призводить до того, що легальні виробники втрачають свої позиції і ринок все більше занурюється в тінь, частка якої сьогодні становить від 50% до 70% загального обсягу. Стан коньячної галузі в середньостроковій перспективі буде залежати від успішності боротьби з нелегальними виробниками і пошуку нових каналів експорту.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: