Самі видобуваємо - самі випиваємо: за підсумками аналізу ринку мінеральної води в Україні
4875

Самі видобуваємо - самі випиваємо: за підсумками аналізу ринку мінеральної води в Україні

Хто з нас не любить спекотного літнього дня випити прохолодної мінералки? Благо, що в наших магазинах є велика різноманітність газованої та негазованої води під багатьма торговельними марками, в різноманітній тарі і будь-якої цінової категорії.

Ринок мінеральної води в Україні постраждав від кризи 2014-2015 років також, як і інші споживчі ринки, але він швидко оговтався від впливу негативних факторів. У 2017 році виробництво мінералки збільшилось на 2% в порівнянні з 2016-м, а за підсумками першого півріччя 2018 го його зростання склало вже 16%.

Можливо, вам також буде цікава аналітика ринку соків в Україні

Пропонуємо також почитати про деякі результати аналізу ринку негазованих вод в Україні

Вітчизняні виробники мінеральної води працюють в основному на внутрішній ринок. Потенціал експорту поки майже не використовується, хоча він досить значний. Поруч з нами знаходиться ємний ринок Євросоюзу, на якому середнє споживання мінералки на одного жителя в 3-4 рази більше, ніж в Україні. Однак, щоб вийти зі своєю продукцією в Європу, українським виробникам необхідно її відповідним чином сертифікувати.

Середній вітчизняний споживач за рік випиває близько 40 літрів мінералки, вважаючи за краще її газований варіант у співвідношенні 62% до 38% в 2018 році. Купувати негазовану воду більшість українців вважає зайвою витратою грошей, так як вона схожа на ту, що можна взяти безкоштовно з бювету або відфільтрувати з водопровідного крана. Цим наш ринок відрізняється від ринків західних країн. Наприклад, в США споживають в основному негазовану воду, розлиту в невеликі пляшечки, а газована вода вважається занадто дорогою та шкідливою для шлунка.

Рекомендуємо статтю про наслідки COVID-19 для ключових галузей економіки України

Найбільше мінералки українці випивають в теплу пору року - з травня по жовтень. Крім втамування спраги, споживачі використовують мінеральну воду для лікування шлунково-кишкових захворювань, загострення яких найчастіше доводиться на ранню весну.

Крім води з вітчизняних свердловин, в торговельній мережі можна зустріти і імпортні бренди. Вони, як правило, відносяться до середніх і високих цінових категоріяй, через що користуються меншим попитом у покупців. Основні зовнішні поставки мінеральної води на український ринок йдуть з Росії, Грузії, Польщі, Італії та Франції.

Вам буде цікава стаття про результати аналізу ресторанного ринку - як переживають карантин

Результати аналізу ринку мінеральної води в Україні дозволяють прогнозувати подальше збільшення його обсягу в середньостроковій перспективі. Основними каталізаторами цього будуть: зростання купівельної спроможності населення; поширення ідей здорового харчування; погіршення якості води з природних джерел. Великі перспективи для українських виробників пов'язані з освоєнням експортних напрямків поставок. Очікується також початок виробництва води в Україні великими міжнародними компаніями, зокрема Nestle, прихід яких може істотно вплинути на ринок.

Ви можете почитати огляди різних ринків у нас на сайті в розділі «Аналітика і бізнес-ідеї»

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами