Ринок грибів в Україні: основні фактори впливу
248

Ринок грибів в Україні: основні фактори впливу

Аналіз ринку грибів в Україні проведено компанією Pro-Consulting у листопаді 2023 року. Маркетингове дослідження дало змогу отримати інформацію про:

  • загальні показники ринку грибів в Україні: обсяги виробництва, експорту та імпорту;
  • динаміку ємності ринку за період 2019-2022 років;
  • сегментацію ринку грибів в Україні за виробниками та географією поставок;
  • діяльність основних суб'єктів цієї сфери бізнесу;
  • середні ціни на цільову продукцію та їх зміну протягом даного періоду;
  • структуру експорту та імпорту грибів за видами, країнами та постачальниками;
  • особливості використання операторами каналів збуту товарів ринку грибів в Україні.

Готовий аналіз ринку грибів в Україні можна придбати на сайті компанії. Також вас може зацікавити готовий аналіз ринку сушених овочів в Україні. Будь-який звіт може бути актуалізовано за вашим запитом.

Якщо ж ви плануєте аналізувати свій ринок за власним технічним завданням, уже зараз збережіть собі посилання на типову структуру дослідження ринку.

Моніторинг ринку грибів в Україні охоплював такі види продукції:

  • печериця - найпопулярніший вид продукції ринку грибів в Україні;
  • глива - займає другу за обсягом частку в обсязі ринку грибів в Україні;
  • шиїтаке - гриб, що прийшов на наш ринок із Далекого Сходу; використовується не тільки для приготування їжі, а й у косметології та медицині.
  • ерінгі - цей вид рідко зустрічається на ринку грибів в Україні, але поступово завойовує популярність у місцевих кулінарів;
  • трюфель - досить вимогливий і складний у вирощуванні, виробляється переважно на експорт;
  • лісові гриби: білі, опеньки, лисички.

Повідомляємо вам, що в каталозі готових проєктів - понад 2500 готових аналізів ринку. Скористайтеся пошуком за ключовим словом і знайдіть уже готовий звіт за своїм ринком - посилання на каталог.

Основними факторами, що впливали на ринок грибів в Україні протягом даного періоду, є:

  • карантинні обмеження, запроваджені 2020 року для боротьби з пандемією коронавірусу, призвели до падіння обсягів збуту популярної цільової продукції через супермаркети та заклади громадського харчування; водночас утричі зріс попит на екзотичні гриби: ерінги та шиїтаке. Вам також може стати в нагоді аналітика готового аналізу ринку HoReCa в Україні або готовий аналіз роздрібної торгівлі продуктами харчування та товарами широкого асортименту в Україні;
  • широкомасштабне вторгнення Росії в лютому 2022 року призвело до припинення діяльності половини виробників ринку грибів в Україні до березня місяця; відмічено випадки втрати майна фермерів через бойові дії та на окупованих територіях;
  • переміщення населення країни, що рятувалося від війни, а також проведення мобілізаційних заходів призвели до дефіциту кваліфікованих кадрів у виробників;
  • негативно впливають на вирощування грибів тривалі відключення електроживлення ферм; виробники змушені зменшувати площі грибниць, використовувати альтернативні джерела енергії, збільшувати навантаження на працівників;
  • у липні 2023 року закрилося найбільше підприємство на ринку грибів в Україні, яке вирощувало печериці та виготовляло компост.

Унаслідок форс-мажору, що виник на ринку грибів в Україні після початку великої війни, випуск цільової продукції в натуральному вираженні за підсумками 2022 року скоротився на 41,2% порівняно з 2021-м.

Експортний аналіз ринку грибів в Україні показує, що потенціал поставок цільової продукції за кордон слабо реалізовано в даній сфері бізнесу. На експорт відправляється близько 4% від загального обсягу вирощених грибів. Найбільшої шкоди експорту товарів ринку грибів з України було завдано бар'єрами в міжнародній торгівлі, що виникли внаслідок карантину 2020 року. Обвал експорту в грошовому вираженні становив мінус 83% порівняно з 2019-м. Подальшому відновленню поставок грибів за кордон завадила російська агресія.

За результатами маркетингового дослідження зроблено прогноз про скорочення обсягу внутрішнього виробництва товарів на ринок грибів в Україні за підсумками 2023 року в 1,7 раза порівняно з попереднім періодом. Це може негативно позначитися на пов'язаних ринках харчових продуктів.

Детальну інформацію про стан цієї сфери бізнесу, рівень конкуренції, внутрішнє виробництво, зовнішню торгівлю, канали збуту та інші аспекти можна отримати з матеріалів маркетингового дослідження ринку грибів в Україні, розміщених у магазині готових проєктів компанії Pro-Consulting.

Джерело: Pro-Consulting

Читати також: Аграрний ринок в Україні: вплив війни

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами