Prom.ua та Rozetka охоплюють в середньому 40% інтернет-користувачів у віці від 14 років -  аналітики компанії Pro-Consulting. LB.ua
1253

Prom.ua та Rozetka охоплюють в середньому 40% інтернет-користувачів у віці від 14 років - аналітики компанії Pro-Consulting. LB.ua

Найбільший український онлайн-рітейлер Rozetka і група компаній EVO скоро можуть стати єдиним цілим і найбільшим українським маркетплейсом. Минулого тижня про це повідомив засновник Rozetka Владислав Чечоткін на своїй фейсбук-сторінці, прикріпивши спільний з EVO прес-реліз. Поки сторони утримуються від більш розгорнутих відповідей, оскільки угода ще не відбулася. Спочатку її повинен схвалити Антимонопольний комітет. Що зміниться на українському ринку інтернет-комерції і чого чекати покупцям?

Кількість інтернет користувачів в Україні в 2017-му році склало 19,2 млн осіб. 33% з них купують щось онлайн мінімум раз на рік, 25% роблять це регулярно. Причому більше третини - з мобільних пристроїв, говорять дані GfK Ukrainе. При цьому, ринку е-комерс ще є куди рости. Товари повсякденного попиту (FMCG) складають половину в структурі витрат середньостатистичної сім'ї, і тільки 1% продажів в е-Коммерс.

«Час розрізнених, які системних рішень на ринку е-Коммерс добігає кінця, - каже Максим Рабинович, директор з розвитку бізнесу« Укрпошти ». - Зараз ринок складається з великих і системних гравців, які розвивають свої компетенції у всіх елементах ланцюжка: сайт і його монетизація за рахунок маркетплейса, просування, логістика, фулфілмент (виконання замовлення - прим. Ред.), Закупівлі, фінанси, а також середнього / дрібного бізнесу, який розвивається на платформах цих системних гравців або в соціальних мережах ».

У разі даної угоди, мова йде про нарощування одним гравцем компетенції за рахунок готового IT-рішення і команди іншого, додає експерт. На його думку, в довгостроковій перспективі це буде гравець на всіх ринках - С2С, В2С, В2В (споживач для споживача, бізнес для споживача, бізнес для бізнесу), який буде задавати стандарти для всіх.

Анастасія Скібчук, аналітик компанії Pro-Consulting, відзначає, що Prom.ua (частина EVO) і rozetka.com.ua мають велике охоплення української аудиторії - за даними Kantar TNS CMeter, відповідно 43% і 39% інтернет-користувачів у віці від 14 років за результатами липня.

Клієнт в плюсі


Зараз у Rozetka добре працює послуга прямий доставки споживачеві, в EVO ж зуміли вибудувати відносини з малим і середнім бізнесом. Об'єднана компанія продовжить активно розвивати напрямок маркетплейсов, що дозволить малим і середнім українським підприємцям продавати товари через сайти об'єднаної компанії, свідчить офіційний прес-реліз. Надалі, завдяки логістиці Rozetka, споживачі отримають більш оперативну доставку товарів від підприємців-продавців маркетплейсов. Для підприємців же буде набагато більше можливостей будувати бізнес на платформах об'єднаної компанії.

Анастасія Скібчук додає: «Розетка вже давно розширила рамки свого амплуа магазину електроніки, торгуючи товарами різних категорій з різним успіхом. Розвитку одних напрямків заважає наявність спеціалізованих ресурсів з більшою узнаваемостью серед інтернет-користувачів, розвитку інших - необхідність інших механізмів роботи з товаром і клієнтом, ніж у Розетки (особливо в напрямках одягу, взуття, продуктів харчування) ».

На думку експерта, ці питання допоможе вирішити компетенція EVO, які вже успішно запустили ряд маркетплейсов: Prom.ua, Bigl.ua, Zakupki.prom.ua, Crafta.ua, Shafa.ua, Вчасно, Kabanchik.ua, Satu.kz, Deal.by.

«У EVO вже є перевірена система роботи з продавцями і покупцями маркетплейсов, система програмного забезпечення покупок, а також механізми забезпечення безпеки онлайн-торгівлі. Для EVO ж ця угода означає можливість використання логістичних ресурсів Розетки, її оффлайн-досвіду ».

До монополії далеко?

В результаті планованої угоди Rozetka викупить частку Naspers в групі компаній EVO. Нагадаємо, що південноафриканський медіахолдинг Naspers придбав мажоритарний пакет в на той момент сервісі Prom.ua (частина групи EVO) в 2009 році. За оцінками учасників ринку, контроль над компанією обійшовся Naspers в 1 млн доларів США.

Частка засновників EVO трансформується в частку в об'єднаній компанії. Всі існуючі проекти продовжать свою роботу, а операційне управління бізнесами залишиться незмінним.

В інтерв'ю ресурсу k750 Владислав Чечоткін, засновник Розетки, заявив, що не бачить причин побоюватися створення монополії: «Ми взагалі вважали, що отримаємо дозвіл за прискореною процедурою. Після ми перейшли в звичайну, а тепер в ускладнену - назвемо її так. Моя особиста думка - до монополії нам дуже далеко. Як може бути у кого-то монополія в українському інтернеті, якщо тут є Google, Facebook, Instagram, Ebay, Alibaba і всі інші? »

За його словами, угода планувалася давно і АМКУ розглядає звернення вже 45 днів. «Тепер додали ще три місяці, за які, ми сподіваємося, рішення буде винесено», - каже Чечоткін.

Можливі результати угоди (прогноз експерта з Pro-Consulting):

  1. зміна і / або уніфікація правил розміщення товарів на всіх маркетплейсах, які будуть входити в об'єднану компанію;
  2. напрямок маркетплейса в Rozetka отримає новий виток розвитку за рахунок досвіду, людських і технічних ресурсів EVO;
  3. у EVO велика клієнтська база як в Україні, так і в декількох інших країнах, тому можна говорити про можливість масштабування бізнесу;
  4. на даний момент не йдеться про закриття будь-якого з проектів, тому негативних змін для покупців не передбачається, але в подальшому об'єднана компанія може скоротити кількість інтернет-ресурсів, відмовившись від найменш прибуткових.
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами