Було б що возити: огляд ринку логістики України
3756

Було б що возити: огляд ринку логістики України

Транспортна інфраструктура - основа функціонування ринку логістичних послуг. Завдання доставки вантажів сьогодні можна вирішити в нашій країні декількома способами. Серед існуючих в Україні видів транспорту найбільш задіяним все ще залишається залізничний. Він займає більше половини сучасного вітчизняного ринку логістики. На другому місці - автомобільний транспорт.

Залізничний транспорт хороший для переміщення великих обсягів вантажу на значні відстані. Інтенсивність його використання у великій мірі залежить від стану таких галузей промисловості, як металургія та будівництво. 54% тоннажу залізничних вантажів у 2017 році становили залізна і марганцева руди, кам'яне вугілля і будматеріали. Велика роль залізниці і в здійсненні транзитних перевезень.

Наслідками подій останніх років стали втрата частини територій, спад промисловості і скорочення транзиту. На непідконтрольних територіях залишилася частина вагонів і локомотивів. Все це негативно позначилося на стані залізничного транспорту. Його частка на ринку поступово зменшується на користь автомобільного. Зниження інтенсивності використання залізниці призводить до браку у галузі засобів для оновлення рухомого складу, що ще більше погіршує її проблеми.

Автомобільний транспорт зміг швидше адаптуватися до нових економічних умов, що створилися на ринку логістики України. Обсяги перевезень почали відновлюватися вже в 2016 році і їх зростання триває по теперішній час. Основні фактори ризику цієї галузі - це стан доріг і обмеження руху великогабаритного транспорту. Так, габаритно-ваговий контроль Укртрансбезпеки хоч і приносить додаткові доходи до держбюджету, а й впливає на зростання витрат на перевезення.

До окремого сегменту автомобільного транспорту можна віднести так звану холодну логістику. Переміщення швидкопсувних продуктів харчування на значні відстані вимагає більшої уваги і вкладень з боку учасників ринку, а також є елементом системи харчової безпеки. В структуру системи холодної логістики входять спеціально обладнані складські приміщення та транспортні засоби-рефрижератори. Особливо великі витрати на неї при підвищенні температури в літній період.
Проведений аналіз ринку логістики показує, що в Україні недостатньо використовується потенціал водного транспорту. Зараз він займає всього 1% у вантажообігу і його роль продовжує зменшуватися. Тим часом, тільки по Дніпру можна перевозити до 60 млн тонн вантажів щорічно. Обмежуючими факторами є нестача транспортних засобів, обміління річок і високі збори за користування водною інфраструктурою.

За результатами дослідження ринку логістичних послуг, можна зробити висновок про його поступове відновлення після спаду в 2015 році. Разом з тим, результати першого кварталу 2018 року виявилися на 3,8% нижчі, ніж за аналогічний минулорічний період. Це свідчить про те, що ще не всі наслідки кризи подолані і багато негативних чинників продовжують діяти.

У найближчій перспективі слід очікувати подальшого підвищення вартості вантажоперевезень на основних видах транспорту. Головним каталізатором зростання цін стане подорожчання енергоресурсів і палива. Свою лепту внесуть і підвищення витрат на обслуговування парку техніки, а також зростання зарплат персоналу.

 


Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами