Багатий вибір для небагатих ласунів: огляд ринку вафель в Україні
3705

Багатий вибір для небагатих ласунів: огляд ринку вафель в Україні

Україна входить в першу десятку країн за споживанням солодощів. В середньому кожен житель нашої країни з'їдає приблизно 15 кг кондитерських виробів в рік. Одним з найпопулярніших видів випічки в українців є вафлі. Вони представлені на ринку широким асортиментом продукції, що різниться видом, складом, упаковкою та ціною. Внутрішньоукраїнське споживання вафель в 2017 році на 96,9% забезпечується вітчизняними виробниками, і лише 3,1% припадає на частку імпорту. Ще не повністю заповненими залишаються ніші вафельних снеків і продукти для діабетиків. Ціноутворення в даному сегменті здійснюється під впливом високої конкуренції серед учасників та підпорядковується ринковим законам.

Особливістю ринку вафель є те, що даний продукт не вважається товаром першої необхідності. Тому при зменшенні купівельної спроможності населення попит на вафлі падає. Це стало однією з причин зниження виробництва вафель в 2014-2015 роках. Іншими негативними факторами стали: скорочення поставок на ринок РФ, втрата виробничих потужностей на непідконтрольних територіях, зниження рентабельності через падіння курсу гривні.

Обсяг виробництва вафель почав відновлюватися в 2016 році, після стабілізації загальноекономічної ситуації, а в 2017-му став рости і експорт даної продукції.

 Продукція під маркою «Артек» компанії Світоч займає 60% ринку. Інші виробники значно відстають від лідера.

При виборі конкретного вафельного товару покупці керуються власними смаковими уподобаннями, заснованими на минулому досвіді, а також рекомендаціями зі сторони. Важливими для залучення споживачів є якість продукту, його свіжість, склад інгредієнтів, ціна, форма випуску. Значну роль відіграє реклама. Вафлі більше купують жінки, що традиційно закуповують продукти для сім'ї. Також їх придбання часто відбувається під впливом миттєвої емоції, наприклад, для підняття настрою. З метою спонукання до такого рішення, в людних місцях розміщуються рекламні матеріали, а сам товар викладається в різних частинах торгового залу, в тому числі і біля кас.

У людей з активним способом життя популярні вафлі в упаковці, так як вони добре підходять для швидкого споживання «на ходу». Споживачі з невеликим рівнем доходу охоче купують вафельну продукцію з економ-сегмента на вагу. Це дозволяє їм мати недорогі солодощі до чаю, кави або інших напоїв. Пік споживання вафель в Україні припадає на осінньо-зимовий період.

Подальші перспективи українського ринку вафельної продукції залежать від динаміки зростання доходів населення нашої країни. При цьому фокус уваги вітчизняних споживачів буде зміщуватися від недорогої продукції до більш якісної. Важливим і актуальним для виробників також є пошук і розширення каналів збуту вафель за кордон. 

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами