Дата підготовки: | Травень 2024 року |
Кількість сторінок: | 33, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 12 |
Таблиць: | 38 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Аналітиками компанії Pro-Consulting було проведене дослідження ринку овочевої консервації (огірки, помідори, перець). В ході роботи проаналізовано наступні категорії: тенденції, імпорт, експорт, виробництво, найбільші гравці, асортимент, ціни, брендинг, споживацькі потреби. Під роботою підведені висновки та розроблені прогнози розвитку, SWOT, PEST LE аналізи.
Протягом 2023 року на ринок консервованих продуктів в Україні впливали різноманітні фактори, які спричиняли зміни і тенденції в цінах, попиті, асортименті та стратегіях виробників. Ось деякі з найбільш важливих факторів впливу і їхні прояви:
Підвищення цін на пакування: Зростання цін на пакування, скло та пластик, призвело до збільшення собівартості консервованих продуктів. Виробники змушені були переносити ці підвищення на споживачів, що вплинуло на ціни на ринку.
Зміни у споживчих уподобаннях: Зростання попиту на органічні, веганські та вегетаріанські продукти спричинило збільшення виробництва та розширення асортименту таких консервованих продуктів. Виробники активно реагували на цей попит, випускаючи нові продукти та варіанти.
Політична нестабільність: Політичні та економічні зміни у країні могли призвести до нестабільності на ринку консервованих продуктів. Наприклад, зміни в урядовій політиці щодо торгівлі та експорту можуть вплинути на постачання сировини та ринок продажу.
Популярність локального виробництва: Споживачі стають більше зацікавлені в підтримці місцевих виробників та локальних брендів. Це призвело до зростання попиту на консервовані продукти вітчизняного виробництва.
Конкуренція на ринку: Збільшення конкуренції між виробниками консервованих продуктів призвело до появи нових брендів, а також до зниження цін та акцій для залучення споживачів.
Стратегії маркетингу та брендування: Виробники активно використовували стратегії маркетингу та брендування для привертання уваги споживачів. Наприклад, акцент на поживні складові, якість, екологічність та нові смакові характеристики.
Повномасштабне вторгнення та збільшення армії ЗСУ : Вагома частка раціону військових в умовах війни – консерви. І чим більшою стає армія, тим більше зростає попит на цей вид продукції.
Ці фактори впливу протягом 2023 року створювали різні виклики та можливості для виробників консервованих продуктів в Україні. Ключовим для успіху було адаптуватися до цих змін та швидко реагувати на попит, що змінюється та умови ринку.
Основна частина товару реалізується у B2C сегменті, через переважне індивідуальне споживання товару, коли інші продажі займають близько 35% (сегмент ХоРеКа, приватні та державні заклади харчування)
За результатами дослідження виявлені наступні фактори та тенденції на ринку консервованих овочів.
Основні тенденції ринку:
- зменшення чисельності споживачів та зниження купівельної спроможності населення;
- зростання обсягів споживання продукції тривалого терміну зберігання;
- зростання цін на пакування і, відповідно, на товарну продукцію,
- пошук нових смаків та поява нових консервованих продуктів.
Виробництво є основним джерелом надходження товару на ринок. Внутрішній продукт складає приблизно 85% ринку. Основні обсяги виробництва розділені між 10 компаніями, три з яких забезпечують майже половину цих обсягів. Виробництво мало значне падіння в 2022 р. через окупацію територій, втрату площ вирощування овочів та переробних потужностей. Скорочення споживання через міграцію населення та втрату споживачів на окупованих територіях додатково відобразилося на обсягах виробництва.
Експорт продуктів втратив обсяги під час війни, припинилися поставки до росії та білорусі, змінились контракти інших партнерів. На ринку консервації це призвело до перерозподілу обсягів на внутрішньому ринку.
Імпорт в країну має невеликі обсяги, постачаються товари з унікальними рецептурами (додавання сиру, спецій, з сортів овочів, які не вирощують в Україні), з вартістю, вищою ніж ціна на внутрішній продукт.
Асортимент майже у всіх компаній однаковий, тому поява нових смаків може викликати зацікавлення з боку споживачів. Зазвичай до продуктів з унікальними смаками відносяться імпортні, в яких використовуються регіональні рецептури (перці по-італійськи, помідори по-іспанськи), або незвичні поєднання продуктів (перці з сиром, у сливовому соусі тощо).
Ціни на консервовані овочі зросли майже вдвічі від показників 2021 року. Основними причинами є підвищення виробничих витрат (енергоресурси, пакування, логістика) та, відповідно, собівартості готової продукції. На ринку спостерігається тенденція високих цін на продукцію відомих торгових марок, при цьому локальні виробники пропонують продукцію за нижчими цінами для привертання споживчого попиту до своїх товарів. Нижчі ціни також пропонують ритейлери на продукцію під власними ТМ.
Бренди в галузі діляться на декілька типів. Перший - це власна торгова марка компанії-виробника. До таких можна віднести Ніжин та Верес. Такі компанії самостійно ведуть діяльність пл просуванню продукції та фінансують рекламні кампанії.
Другий тип – поєднання декількох напрямків переробки агропродукції, при цьому консервація не є основним видом діяльності, і виготовлення такої продукції виконує підрядник. Приклад – Хуторок, компанія, що займається борошном та має підрядників в галузі консервації. У цьому випадку витрати на маркетинг скоординовані головною компанією на декілька напрямків та можуть пропорційно поділятися між різними видами продукції.
Третій тип - торгові марки роздрібних мереж (Повна Чаша, Премія). Перевагами просування такої продукції є маркетингова стратегія мереж, які активно рекламують власну продукцію у точках продажу.
1. Загальна характеристика ринку овочевої консервації в якісних межах дослідження
1.1. Опис ринку, аналіз тенденцій розвитку ринку (фактори впливу на ринок, стан суміжних галузей та постачальників, зміни поведінки споживачів; проблеми і передумови розвитку)
1.2. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в 2021- 3 міс. 2024 рр. (виробництво + імпорт – експорт). Оцінка.
1.3. Сегментація і структурування ринку (за товарними групами, походженням)
1.4. Оцінка тіньового сегмента на ринку
2. Основні оператори ринку (виробники, імпортери)
2.1. Перелік основних операторів (виробників та імпортерів) ринку і їх структурування (загальна інформація, види діяльності і спеціалізація; товарні групи, торговельні марки і асортимент; регіональна представленість)
2.2. Частки ринку основних операторів ринку (виробників з урахуванням експорту та імпортерів). Оцінка.
2.3. Ступінь конкуренції і ризики.
3. Виробництво продукції в 2021- 3 міс. 2024 рр. 12
3.1. Динаміка виробництва в кількісних показниках . Оцінка
3.2. Динаміка виробництва в вартісних показниках . Оцінка
4. Зовнішня торгівля та ЗЕД
4.1. Експорт овочевої консервації з України в 2021- 3 міс. 2024 рр. (Обсяги, структура, географія, частки експортерів)
4.2. Імпорт овочевої консервації в Україну в 2021- 3 міс. 2024 рр. (Обсяги, структура, географія, частки імпортерів)
5. Асортимент продукції, представлений на ринку (побудова асортиментних карт (за основними характеристиками (тип, смак, тара))
6. Ціна і ціноутворення на ринку
6.1. Динаміка цін на продукцію
6.2. Середні поточні ціни на продукцію
6.3. Опис факторів, що впливають на формування ціни
7. Брендинг і реклама (аналіз позиціонування конкурентів на ринку, присутність в каналах просування)
8. Аналіз споживання на ринку
8.1. Вподобання споживачів щодо товару, портрет споживача. Кабінетним способом.
8.2. Аналіз інтернет-аудиторії в галузі, пошукових запитів і видачі конкурентів
8.3. Структурування та сегментація споживання
9. Канали збуту продукції (опис і оцінка структури продажів по каналах)
10. Висновки. Прогнозні показники ринку
10.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку в 2024-2026 рр.
10.2. Рекомендації по розвитку на ринку
11. Інвестиційна привабливість галузі
11.1. Аналіз ринкових можливостей та загроз для подальшої побудови SWOT-аналізу
11.2. PEST LE - аналіз факторів впливу на ринок та оцінка ймовірності і ступеня їх впливу
11.3. Існуючі ризики і бар'єри входу на ринок
1. Загальна ємність ринку овочевої консервації в Україні, 2021-3 міс. 2024 рр., в натуральних та грошових показниках, тис. тонн., млн. грн.
2. Сегментація ринку овочевої консервації за видами в 2021-3 міс. 2024 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
3. Сегментація ринку овочевої консервації за походженням в 2021-3 міс. 2024 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
4. Асортимент і торгові марки Віджи Продакшн
5. Асортимент і торгові марки ФГ Чудова марка
6. Асортимент і торгові марки, що виробляються на Консерваторії
7. Асортимент і торгові марки Ніжинського консервного заводу
8. Асортимент і торгові марки, що виробляються на Натура Фудс
9. Асортимент і торгові марки Південьагропереробка
10. Асортимент і торгові марки ДП Столічне
11. Асортимент і торгові марки, що виробляються на Натура Продукт
12. Асортимент і торгові марки, що виробляються на ПК Херсон
13. Асортимент і торгові марки, що виробляються на Корадо Каннінг Інкорпорейтед
14. Регіональна представленість найбільших операторів овочевої консервації в Україні в 2024 році
15. Оцінка конкурентного середовища на ринку овочевої консервації за методикою М. Портера
16. Динаміка експорту овочевої консервації з України за видами в 2022-3 міс. 2024 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
17. Географія експорту овочевої консервації з України в 2022-3 міс. 2024 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
18. Основні експортери овочевої консервації з України в 2022-3 міс. 2024 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
19. Динаміка імпорту овочевої консервації в Україну за видами в 2021-3 міс. 2024 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
20. Географія імпорту овочевої консервації в Україну в 2021-3 міс. 2024 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
21. Основні імпортери овочевої консервації в Україну в 2021-3 міс. 2024 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
22. Асортимент ринку овочевої консервації в Україні в 2024 році
23. Середні роздрібні ціни на овочеву консервацію в найбільших торгівельних мережах України на травень 2024 року, грн./шт.
24. Результативна таблиця застосування ІМК на ринку овочевої консервації
25. Використання основних каналів реклами на ринку овочевої консервації по операторам
26. Порівняльна таблиця застосування інструментів інтернет-реклами на ринку овочевої консервації по брендам
27. PR-діяльність основних операторів ринку та їх співпраця зі ЗМІ
28. Аналіз присутності операторів ринку в онлайн-каналах комунікації
29. Аналіз активності операторів ринку в онлайн-каналах комунікації
30. Аналіз брендингу основних операторів ринку
31. Перелік та опис галузевих виставок та їх учасників
32. Аналіз пошукових запитів овочевої консервації за продуктами на травень 2024 р.
33. Аналіз пошукових запитів овочевої консервації за компаніями на травень 2024 р.
34. Аналіз пошукових запитів овочевої консервації за брендами на травень 2024 р.
35. Загрози і можливості на ринку овочевої консервації в Україні
36. PEST LE – аналіз ринку овочевої консервації в Україні
37. Карта ризиків ринку овочевої консервації в Україні
38. Основні бар’єри для виходу нового гравця на ринок овочевої консервації в Україні
1. Частки основних операторів ринку овочевої консервації в 2023 році, в натуральних показниках, %
2. Динаміка виробництва овочевої консервації в Україні в 2021-3 міс. 2024 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
3. Динаміка виробництва овочевої консервації в Україні в 2021-3 міс. 2024 рр., в вартісних показниках, млн. грн.
4. Динаміка експорту овочевої консервації з України в 2021-3 міс. 2024 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
5. Динаміка імпорту овочевої консервації в Україну в 2021-3 міс. 2024 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
6. Динаміка цін на консервовані огірки в Україні, 2021-3 міс. 2024 рр., грн./кг.
7. Динаміка цін на консервовані помідори в Україні, 2021-3 міс. 2024 рр., грн./кг.
8. Динаміка цін на консервовані перці в Україні, 2021-3 міс. 2024 рр., грн./кг.
9. Ключові фактори, що впливають на вибір консервації в Україні
10. Структура продажів овочевої консервації по каналах, %
11. Канали збуту консервації в Україні в B2C сегменті
12. Розподілення по кінцевим точкам каналів збуту, %