Дата підготовки: | Вересень 2017 року |
Кількість сторінок: | 67, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 26 |
Таблиць: | 34 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | російська |
Ефективність застосування авіації для обробки сільськогосподарських угідь давно відома. З її допомогою легко боротися з бур'янами та шкідниками посівів, вносити необхідні підгодівлі. При цьому забезпечується швидкість обробки великих площ і виключаються втрати врожаю через пошкодження рослин, як при застосуванні наземної техніки.
Для використання в сфері сільгоспавіації спеціально обладнуються малі і зверх малі літаки і вертольоти. Вони проходять необхідну сертифікацію і отримують спеціальний допуск до виконання авіаційно-хімічних робіт. Український парк таких повітряних суден включає в себе ветеранів українських полів - літаки АН-2 і більш сучасні вітчизняні легкі літаки напр-1 і Х-32 «Бекас», а також вертольоти Мі-2.
В умовах економічної кризи в нашій країні гостро стоїть питання нестачі фінансових коштів для проведення необхідних робіт. Аграрії часто змушені віддавати перевагу більш дешевим методам вирощування врожаю, навіть якщо це пов'язано з втратою його частини в майбутньому.
У свою чергу і компанії сільгоспавіації прагнуть мінімізувати оподаткування шляхом здійснення діяльності в рамках ПП. З тієї причини кількість юридичних осіб, що працюють в цій сфері зменшилася в період 2016-2017 років з 26 до 17.
Разом з тим, у міру подолання кризових явищ в економіці спостерігається і пожвавлення ринку авіаційних послуг для аграріїв. У 2016 році зафіксовано збільшення площ, оброблених за допомогою літаків, в порівнянні з 2015. Вони склали 484,7 тис. га проти 401,1 тис. га роком раніше. У першому півріччі 2017 року зростання продовжилося і досяг майже 1,5%, в порівнянні з показником 1 півріччя 2016 року. Оскільки за цей період оброблено всього 150 тис. га, то за результатами року можна очікувати ще більшого збільшення ринку, так як традиційно основні роботи з використанням сільгоспавіації припадають на друге півріччя
Складні часи змусили сільськогосподарських авіаторів задуматися і про оптимізацію своєї роботи з метою підвищення рентабельності. Цим пояснюється скорочення нальоту авіатехніки, незважаючи на збільшення площ оброблених посівів. У 2016 році такий наліт склав 16,7 годин, що на 26,11% менше, ніж в 2015. Ще більше скорочення годин нальоту відзначено в 1 півріччі 2017 року. Воно досягло 49,21% в порівнянні я аналогічним періодом 2016.
З появою і розвитку ринку безпілотних літальних апаратів, їх також стали застосовувати для обробки і моніторингу посівів. Але через невисокі льотні характеристики такої техніки, область їх ефективного застосування поки обмежена полями невеликої площі.
Подальший розвиток ринка послуг сільськогосподарської авіації буде залежати від наступних факторів:
1. Рівень платоспроможності сільськогосподарських підприємств. Авіахімічні послуги щодо дороги, тому при нестачі коштів аграрії змушені використовувати наземні методи догляду за посівами.
2. Стабільність національної валюти. При здешевленні гривні дорожчає імпортна складова Авіахімії, а це як самі засоби для обробки полів, так і паливо, що позначається на кінцевій вартості і доступності самої послуги.
3. Рівень розвитку виробництва легких літаків в Україні дуже важливий для оновлення та модернізації парку техніки сільгоспавіації, а значить і для підвищення ефективності її роботи.
4. Розвиток великих сільськогосподарських підприємств. Попит на авіатехнічні послуги зростає при збільшенні площ посівів, так як великі поля набагато легше і вигідніше обробляти з повітря.
Важливу роль в підвищенні популярності послуг Авіахімії може зіграти додаткова інформаційна компанія з метою доведення до відповідальних аграріїв переваг такого виду обробки полів. У міру відновлення української економіки і, як результат, зростання фінансових можливостей агропідприємств, вони зможуть дозволити собі більш ефективні способи догляду за посівами, а значить зросте обсяг замовлень для сільгоспавіації.
1. Загальна характеристика ринку сільського господарства і українських земель
1.1. Тенденції на ринку рослинництва в Україні в динаміці з 2015 по 6 міс. 2017 рр .:
• особливості, тенденції, проблеми, перспективи розвитку та ін.
• обсяг посівних площ основних культур (зернові та зернобобові: пшениця, кукурудза, ячмінь; олійні: соняшник, соя, рапс; рис і технічні) в динаміці в розрізі регіонів України та за типами господарств до 2016 року
• визначення найбільш привабливих регіонів з точки зору вирощування найбільш затребуваних культур (зернові та зернобобові: пшениця, кукурудза, ячмінь; олійні: соняшник, соя, рапс; рис і технічні) в Україні
1.2. Характеристики рельєфу місцевості в регіонах з найбільшими посівними площами під культурами (рівнини, гори, пагорби і т.д.)
1.3. Способи зрошення с/г культур добривами різною технікою і місце авіації в даному напрямку (що доцільно зрошувати, яку місцевість, які культури, які поля, які регіони)
1.4. Сезонність внесення добрив в розрізі видів культур в Україні. Розрахунок витрат добрив (в залежності від видів добрив і видів культур на 1 Га - (зернові і зернобобові: пшениця, кукурудза, ячмінь; олійні: соняшник, соя, рапс; рис і технічні)
2. Загальна характеристика ринку сільськогосподарської авіації в Україні
2.1. Тенденції на ринку СА в Україні в динаміці з 2015 по 6 міс. 2017 рр.. (особливості, тенденції, проблеми, фактори впливу на ринок і інше)
2.2. Розрахунок реальної і потенційної місткості ринку (попит і пропозиція) на послуги СА в Україні в динаміці з 2015-6 міс. 2017 рр .. - оціночно* без розбивки на послуги і регіони
* Методологія розрахунку ґрунтується на наступних показниках:
• Обсяг посівних площ
• Вартість обслуговування площ СА
• Кількість необхідних польотів для зрошення 1 Га
2.3. Визначення конкурентних переваг сільськогосподарської авіації в Україні в порівнянні з С/Г технікою (включає розрахунок вартості витрат на використання СА і СГТ для внесення добрив з урахуванням показників по експлуатації, обсягів Га, палива, робочих і ін.)
2.4. Визначення частки незайнятої ніші на підставі попиту і пропозиції. Розрахунок можливої частки при виході нового гравця на ринок послуг СА
3. Державне регулювання с/г авіації в Україні та роль UAIG і New Era Aviation:
• Особливості оподаткування, ліцензування, документація, сертифікація, складності, вплив держави і інше в сегменті СА в Україні
• Обмеження для ведення бізнесу в сегменті СА в Україні з точки зору екології (наприклад, нанесення обпилювачами шкоди бджолам)
• Роль UAIG і New Era Aviation на ринку СА України
4. Основні оператори ринку сільськогосподарської авіації в Україні
4.1. Перелік, контакти, перелік послуг і опис основних компаній, що надають послуги СА в Україні
4.2. Авіапарк в сегменті сільського господарства на поточний момент - перелік і кількість літаків (і вертольотів - за наявності інформації) по власникам і експлуататорам (по експлуататорам - за наявністю інформації в зв'язку з відсутністю даних по деяким). Характеристики літаків і вертольотів (модель, рік випуску, термін експлуатації і т.д.) - за наявністю інформації. Визначити наявність авіапарку серед найбільших С/Г підприємств або операторів ринку мінеральних добрив - за наявністю інформації на підставі телефонного опитування
4.3. Сегментація операторів ринку (за видами послуг, по регіонах)
4.4. Частки власників авіапарку - тільки ТОВ на підставі даних за 2016 рік - розрахунки
5. Ціна і ціноутворення на ринку послуг сільськогосподарської авіації в Україні
5.1. Середні ціни в залежності від видів послуг за основними операторам ринку на поточний момент - за запитом в компанії
5.2. Опис факторів, що впливають на формування ціни, структура
6. Споживання на ринку послуг СА в Україні
6.1. Визначення найбільш перспективних регіонів України і компаній в даних регіонах, які можуть стати потенційними споживачами послуг
6.2. Визначення потреби на послуги СА в регіонах України на підставі даних по наявності авіапарку (покриває попит на послуги) - розрахунки
7. Висновки та рекомендації:
7.1. Рекомендації відносності доцільності виходу нового гравця на ринок послуг СА, в які регіони
7.2. Прогнозні показники розвитку ринку послуг СА в Україні в 2017-2019 рр.
8. Інвестиційна привабливість галузі
8.1. SWOT - аналіз ринкового спрямування для нового гравця
8.2. PEST - аналіз ринкового спрямування
1. Обсяги збору зернових, овочевих і плодово-ягідних культур за видами в 2013-2016 рр. в Україні, млн. тонн
2. Динаміка, структура по регіонах і видам господарств посівних площ пшениці в Україні в 2015-2016 рр.
3. Динаміка, структура по регіонах і видам господарств посівних площ ячменю в Україні в 2015-2016 рр.
4. Динаміка, структура по регіонах і видам господарств посівних площ рису в Україні в 2015-2016 рр.
5. Динаміка, структура по регіонах і видам господарств посівних площ кукурудзи в Україні в 2015-2016 рр.
6. Динаміка, структура по регіонах і видам господарств посівних площ соняшнику в Україні в 2015-2016 рр.
7. Динаміка, структура по регіонах і видам господарств посівних площ ріпаку в Україні в 2015-2016 рр.
8. Динаміка, структура по регіонах і видам господарств посівних площ сої в Україні в 2015-2016 рр.
9. Динаміка, структура по регіонах і видам господарств посівних площ технічних культур в Україні в 2015-2016 рр.
10. Можливості по внесенню добрив наземним та авіаційним транспортом в сільському господарстві
11. Норми внесення добрив для деяких зернових бобових до, під час і після посіву, кг / га
12. Норми внесення добрив під озимий ріпак
13. Норми внесення фосфорних добрив під ярий ріпак
14. Норми внесення калійних добрив під ярий ріпак
15. Норми внесення добрив для цукрового буряка, кг / га
16. Норми внесення добрив для льону, кг / га
17. Розрахунок потенційної ємності ринку сільськогосподарської авіації України в грошовому вираженні, млн. Грн.
18. Розрахунок потенційної ємності ринку сільськогосподарської авіації Центрального і Південного регіонів України в грошовому вираженні, млн. Грн.
19. Затребуваність послуг сільськогосподарської авіації в Україні в залежності від культур
20. Порівняння витрат на використання наземної техніки і СА в Україні на внесення гербіцидів
21. Розрахунок незайнятої ніші на ринку сільськогосподарської авіації
22. Нормативно-правове забезпечення сільськогосподарської авіації в Україні
23. Оподаткування сфери сільськогосподарської авіації в Україні
24. Перелік агрохімікатів, які дозволені для внесення авіаційним шляхом
25. Компанії-власники сільськогосподарської авіаційної техніки в Україні
26. Компанії-експлуататори сільськогосподарської авіаційної техніки в Україні
27. Приватні підприємці, які надавали послуги по внесенню добрив авіаційним шляхом
28. Авіаційний транспорт по роках випуску і власникам (дані з реєстру)
29. Технічні характеристики авіаційної техніки для сільського господарства
30. Ціни на послуги в сфері сільськогосподарської авіації, грн / га
31. Сільськогосподарські підприємства, які функціонують в Центральному та Південному регіонах України
32. Ціни на ринку б / у літаків і вертольотів на 5.09.2017, грн
33. Побудова прогнозної моделі для прогнозу місткості ринку сільськогосподарської авіації
34. SWOT-аналіз ринку сільськогосподарської авіації України
35. Оцінка ступеня впливу факторів зовнішнього середовища на ринок сільськогосподарської авіації України
36. Ранжування факторів щодо ваги важливості і опис їх впливу на галузь сільськогосподарської авіації України
1. Обсяги збору зернових, овочевих і плодово-ягідних культур за видами в 2013-2016 рр. в Україні, млн. тонн
2. Індекс цін на продукцію рослинництва в першій половині 2017 року (за відношенню до аналогічних місяців 2016 року)
3. Посівні площі під сільськогосподарські культури в 2015-2017 рр, тис. га
4. Графік споживання поживних речовин озимою пшеницею, кг / га
5. Графік споживання поживних речовин соняшником відповідно до днів після посіву, кг / га
6. Кількість зареєстрованих компаній, які виконують роботи з авіаційної обробці сільськогосподарських земель, од.
7. Обсяги оброблених авіацією посівних площ в 2015-1 підлогу. 2017 рр., тис. га
8. Наліт годин авіатехнікою під час обробки земель в сільському господарстві в 2015-1 підлогу. 2017 рр., тис. годин
9. Потенціал ринку сільськогосподарської авіації в Україні в розрізі регіонів в грошовому вираженні,%
10. Динаміка реальної ємності ринку сільськогосподарської авіації України в 2016-1 підлогу. 2017 рр. в грошовому вираженні, млн. грн.
11. Частка реальної ємності ринку сільськогосподарської авіації в Україні від потенційного обсягу в грошовому вираженні,%
12. Авіапарк літаків і вертольотів на 21.08.2017 (кількість вертольотів, які виконують роботи в сільському господарстві, оцінне), шт
13. Потенційний авіапарк літаків і вертольотів (кількість вертольотів, які виконують роботи в сільському господарстві, оцінне), шт
14. Дані по авіапарку літаків і вертольотів в Україні на 21.08.2017
15. Структура внесених до реєстру авіатранспортних засобів для СА в Україні за моделями, штук
16. Структура внесених до реєстру авіатранспортних засобів для СА в Україні за роком випуску, штук
17. Структура внесених до реєстру авіатранспортних засобів для СА в Україні по компаніям-експлуататорів, штук
18. Сегментація операторів ринку за регіональною ознакою (ТОП-6 областей)
19. Спеціалізація компаній, які володіють повітряними суднами для с / г або експлуатують їх
20. Структура внесених до реєстру авіатранспортних засобів для СА в Україні по експлуататорів, штук
21. Структура внесених до реєстру авіатранспортних засобів для СА в Україні по власниках, штук
22. Структура вартості на проведення на авіахімічних послуг,%
23. Концентрація операторів ринку (товариства з обмеженою відповідальністю) в областях за кількістю посівних площ
24. Схема розміщення підприємства для роботи в Запорізькій і Херсонській областях
25. Схема розміщення підприємства для роботи в Закарпатській, Івано-Франківській, Чернівецькій областях
26. Прогноз місткості ринку сільськогосподарської авіації України на 2017-2019 роки, млн. Грн.