Дата підготовки: | Липень 2014 року |
Графіків і діаграм: | 9 |
Таблиць: | 5 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром |
Огляд українського ринку соусів (насамперед – кетчупу і майонезу) підготовлений аналітиками компанії Pro-Consulting. Огляд містить характеристику ситуації на ринку, а також дані з виробництва та зовнішньоекономічної діяльності в зазначеному секторі харчового ринку. Як ключові риси ринку вказані концентрація виробників з витісненням дрібних гравців, поступове зростання експорту як в абсолютному вираженні (на 17,4%), так і у формі частки виробленої продукції (на 1,6 п. п.), деяке скорочення майонезного сегмента з огляду на поширення думки про шкідливість цього продукту в умовах наростання прагнення споживачів до здорового способу життя. Ємність ринку соусів за досліджуваний період (2010 – 4 міс. 2014 рр.) демонструє коливальний характер, але розмах варіації показника відносно невеликий: 255,1–269,5 тис. тонн. П’ять великих промислових підприємств субринку кетчупу забезпечують більше 90% загального його обсягу, при цьому близько половини випускається на виробничих потужностях ПрАТ «Волиньхолдинг». Це саме об’єднання лідирує на субринку майонезів, однак його частка трохи становить більше чверті (27,2%), а ринок на 83,5% формують 10 операторів. Україна поставляє на експорт приблизно десяту частину вироблюваних соусів (у цілому), вони мають попит переважно у країнах СНД. Провідною країною – торговельним партнером є Росія, її частки приблизно однакові в поставках і до країни, і з країни. За розглянутий період абсолютні показники експорту перевищують дані щодо імпорту на 38–49%. Що стосується переваг споживачів, то трійку критеріїв вибору продукції складають смак, ціна і країна-виробник. Споживання має слабо виражений сезонний характер, який проявляється (наприклад, по сегменту майонезів) у тому, що взимку активніше купуються більш жирні майонези, а навесні та влітку – легші. Побудовано рейтинги популярності продукції. Коротко висвітлена цінова політика, зокрема вказані ціни на сировину для виробництва майонезу. Огляд завершує оцінка конкурентного середовища на аналізованому ринку. У рамках її визначення в табличній формі детально представлені ключові параметри оцінки, компоненти оцінки за факторами, а також опис загроз для ринку з розробкою рекомендацій щодо їх уникнення. Крім того, викладено загальні ризики ринку, серед яких зростання цін, фінансова і політична нестабільність тощо. Вказано на високу ймовірність перенасичення ринку вже в найближчому майбутньому.