Повернення до «солодкого життя»: аналіз ринку кондитерських виробів України
11032

Повернення до «солодкого життя»: аналіз ринку кондитерських виробів України

Стан ринку кондитерських виробів в Україні в останні роки визначалося двома обставинами. По-перше, українці люблять солодке, і тому на нашому ринку велика кількість виробників різноманітної кондитерської продукції, які конкурують між собою за увагу покупців. По-друге, кондитерські вироби все-таки не входять в перелік першочергових продуктів харчування, що викликає зменшення їх споживання під час економічних потрясінь.

Так, криза 2014 року, яка призвела до падіння купівельної спроможності населення, стала причиною вимушеного скорочення попиту на кондитерку. До цього фактору додалася і необхідність пошуку нових експортних каналів збуту замість втрачених. Спад на кондитерському ринку тривав недовго, і вже в 2016 році обсяги виробництва повернулися до зростання, яке продовжилося і в 2017-му. Хоча в минулому році знову було невелике зниження ємності ринку, але сталося воно через деяке зменшення внутрішнього споживання, в той час як експорт продовжив рости, втім, також, як і імпорт. Скорочення відбулося в основному за рахунок борошняних кондитерських виробів, в той час як інші групи продовжили зростання. Такої ситуації на ринку борошняних кондитерських виробів посприяло підвищення цін основних видів сировини борошняних кондитерських виробів, наприклад, пшеничного борошна.

Готове дослідження: ринок ХБВ в Україні. 2019 рік

Ще одним несприятливим чинником стало зменшення обсягів виробництва маргарину в 2018 році на 9%.

У структурі виробництва кондитерських виробів в Україні в натуральному вираженні більше половини (55,3%) займають різні борошняні вироби. Шоколад і продукти з вмістом какао разом складають частку в 23,6%.

У грошовому ж вираженні ситуація дещо інша. Найбільшу виручку від продажів генерують шоколадні плитки - 26,6%, печиво - 19,5% і шоколадні цукерки - 17,3%. Шоколад також демонструє найдинамічніше зростання (29,8% в 2018 році) серед інших кондитерських виробів і входить в трійку продуктів з найбільшим внеском у розвиток ринку продовольчих кухарів повсякденного попиту.

Читати про ринок здорових хлібобулочних виробів в Україні

Серед торгових марок найбільшою популярністю в українців користується вітчизняна продукція, як володіє найкращим співвідношенням ціни і якості. Разом з тим, відновлення доходів наших громадян після кризи сприяє збільшенню і імпорту кондитерки.

Рейтинг брендів печива в минулому році очолив СуперКонтік. Трохи відстали від нього Oreo, Сливки-Ленивки, До кави і Барні.

Присутні українські виробники і в світовому рейтингу Candy Industry. Правда їх представництво скоротилося з трьох до двох: Roshen - 27 місце з оборотом $800 млн і Конті - 44 місце і $473 млн. Вибула з сотні кращих кондитерів світу компанія АВК, яка ще в минулому році була 64-ю з оборотом $275 млн.

Готовий бізнес-план міні-пекарні

За результатами аналізу ринку кондитерських виробів в Україні можна прогнозувати подальше збільшення його обсягу за рахунок підвищення купівельної спроможності населення. Зростанню випуску продукції буде також сприяти розширення географії і кількісних характеристик експорту. Зміцнити позиції на внутрішньому і міжнародному ринках вітчизняним кондитерським компаніям допоможе вдосконалення технології виробництва і розширення його асортименту.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами