Варимо свою кашу: про основні результати дослідження ринку круп в Україні
4621

Варимо свою кашу: про основні результати дослідження ринку круп в Україні

Кліматичні умови нашої країни дозволяють вирощувати в необхідній мірі зернові для виробництва майже всіх, популярних у населення, видів круп. Специфіка цього товару полягає в тому, що попит на нього нееластичний і росте в роки економічних і політичних потрясінь. Саме крупи і бакалію запасають українці на чорний день.

Найбільш популярною крупою в нашій країні є гречана. Вона посідає перше місце з виробництва в 2017 році - 48,66 тис. тонн. Практично весь вироблений обсяг споживається на внутрішньому ринку. Трохи менше, 48,22 тис. тонн, випущено в Україні кукурудзяної крупи. На відміну від гречки, кукурудза є в основному експортним продуктом. Виробництво рису знаходиться на третьому місці зі значним відставанням від перших двох - 17,94 тис. тонн. Через втрату Криму площі рисових посівів скоротилися в нашій країні вдвічі. Динаміка зміни посівних площ лідерів українського круп'яного ринку показана в таблиці.

Виробництво круп в Україні в минулому році практично залишилося на рівні 2016- го (приріст 0,3%), що при падінні врожайності зернових в цілому з 4,61 до 4,23 т / га є позитивним трендом. Звертає на себе увагу рекордне збільшення випуску вівсяної крупи. За 11 місяців 2017 року її виготовили 4,84 тис. тонн, що на 58,4% більше, ніж за аналогічний період попереднього року.

Українським виробникам круп ще є куди розвиватися. Хоч на внутрішньому ринку і переважає вітчизняний продукт, але все ж значна його частка поки зайнята імпортом. Причому, з-за кордону завозяться види круп, нехарактерні для нашої країни, такі як кіноа, рис і зернобобові з далекосхідних країн. Досить значні партії гречки все ще надходять з Росії. Частка імпорту, що скоротилась в 2016 році - знову зросла в 2017-му.

 

Далеко не повністю реалізований і експортний потенціал українських круп. Обсяги поставок на міжнародний ринок, що рухнули в 2014-2015 роках, продемонстрували деяку тенденцію до відновлення в 2016-му. Але вона виявилася нестійкою, і за 11 місяців 2017 року експорт круп знизився на 4,2% в натуральному і на 0,9% в грошовому вираженні в порівнянні з аналогічним періодом попереднього року.

Як уже зазначалося, найбільше продається за кордон кукурудзяної крупи, на другому місці пшенична. Всі інші види займають в структурі експорту всього лише 15-ти відсоткову частку.

Український круп'яний ринок ще далекий від насичення і має потенціал для подальшого розвитку. Але, при цьому, ростуть вимоги щодо якості круп і їх фасування, що ускладнює розвиток виробництва для ряду учасників ринку. Його також підвищує поширення моди на здорове харчування, в якій значна увага приділяється продуктам з круп або з їх додаванням. Останнім часом крупи стали активніше включатися в рецептуру кисломолочних продуктів, десертів, хліба.

Українським виробникам варто поборотися за вітчизняного споживача з імпортерами гречки і рису. Для розширення збуту на внутрішньому і зовнішньому ринках важливо знайти ресурси для модернізації виробництва під сучасні технології вирощування і переробки зернових. У зв'язку з цим актуальними є питання залучення в галузь інвестицій і посилення її державної підтримки.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами