Дата підготовки: | Листопад 2021 року |
Кількість сторінок: | 7, Arial, 1 интервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 3 |
Таблиць: | 1 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | Російська |
Аналітиками Pro-Consulting проведено дослідження ринку макаронних виробів в Україні. Розглянуто загальну характеристику ринку макаронних виробів, сировинну базу, технологію виробництва, державне регулювання. Сегментовано та структуровано ринок макаронних виробів в Україні, зроблено висновки та подано прогнозні тенденції ринку макаронних виробів.
Макаронні вироби – це харчовий продукт, що виготовляється з пшеничного борошна та води шляхом змішування, формування виробів різної форми та висушування. Допускається виготовлення макаронних виробів з інших видів борошна (як зернових, так і не зернових культур), додавання натуральних овочевих добавок, клейковину, продукти з яєць, молока, сої та ін.
Ринок макаронних виробів пов'язаний з ринками борошна, зерна та насіння зернових виробів (борошно є основною сировиною для виробництва макаронних виробів, а кількість виробленого борошна залежить від врожайності та посівної ефективності). Тому ключовим чинником впливу досліджуваний ринок є динаміка розвитку вітчизняного ринку борошна.
Основна сировина для виробництва макаронних виробів – борошно та вода. Також можливе застосування збагачувальних (яйця, яєчний порошок, меланж, сухе молоко) та смакових (овочеві/фруктові пасти, пюре та порошки) добавок.
В Україні є вирощування основних зернових культур, борошно з яких використовується для виготовлення макаронних виробів. Також у достатній кількості є і продукти, що використовуються як добавки.
Ринок макаронних виробів зараз переживає етап розвитку: розширюється асортимент продукції, формуються нові споживчі запити та звички, відкривається більше можливостей для експериментів. Деякі оператори підхоплюють нові тренди, випускаючи унікальні продукти, інші залишаються вірними традиційній продукції.
Зростання ємності середнього цінового сегмента. Переважно це пов'язано з падінням виробництва (відповідно до даних Державної служби статистики України). Якщо ж дивитися в розрізі цінових сегментів, то можна побачити збільшення виробничих обсягів у даному секторі серед основних операторів як через приплив імпортної продукції, так і збільшення частки вітчизняної.
Наявність споживчого попиту. Так, споживання макаронів з м'яких сортів пшениці залишається на тому ж рівні на тлі наслідків пандемії COVID-19, падіння купівельної спроможності через зниження доходів населення. Даний продукт вважається дешевим варіантом гарніру, який, до того ж, можна купити для довгострокового користування через його тривалий термін придатності. У той же час макарони з твердих сортів пшениці мають зовсім інше позиціонування, а саме якісний продукт для здорового збалансованого раціону. Більше того, в цю категорію також входять різні макаронні вироби з нетрадиційних у нашому регіоні видів борошна: нутової, гречаної, рисової, сочевичної, кукурудзяної та ін. і, як правило, не вживає макарони через протипоказання. На тлі розвитку дієтичної культури, підвищення поінформованості населення у питаннях здоров'я формується попит на відповідну продукцію, що відкриває виробникам можливість розширити асортиментну лінійку та залучити нові категорії споживачів. Слід зазначити, що раніше потреба в такій продукції покривалася переважно за рахунок імпорту, проте зараз більшість вітчизняних виробників також намагаються зайняти свою частку в даній ніші. Це сприяє появі на ринку нового виду попиту, сформованого ринковими трендами, а не першою необхідністю (макарони за своєю суттю є продуктом першої необхідності, тому попит на них можна віднести до постійних, оскільки люди завжди потребують продуктів харчування.
Багатопрофільність. Більшість виробників намагаються охопити кілька цінових сегментів та випускають продукцію під різними торговими марками окремо для низького та середнього сегментів. Потреби ж високого цінового сегмента, як і раніше, закриваються імпортною продукцією. Однак і в середньому ціновому сегменті частка імпорту також залишається значною: споживачі асоціюють вітчизняний продукт із сировиною нижчої якості та віддають перевагу іноземним маркам. Для привернення уваги такого роду споживачів торгові марки вітчизняних виробників часто подаються іноземною мовою, а в їхньому позиціонуванні фігурують посилання на італійські технології виробництва.
1. Загальна характеристика ринку
2. Сировинна база, технологія виробництва, державне регулювання ринку
3. Сегментація та структурування ринку
4. Висновки та прогнозні тенденції розвитку ринку
1. Потенційна сировинна база виробництва макаронних виробів, 2020 р, у натуральному вираженні
1. Динаміка виробництва пшеничного борошна в Україні за 2019-2020 рр., у натуральному вираженні, млн т
2. Динаміка демографічної та соціальної ситуації в країні у 2016-2021 роках. (за показниками чисельності населення та рівнем безробіття)
3. Сегментація ринку за походженням продукції, в натуральному вираженні %