В Україні фіксується стабільне зростання попиту на каву і каву-продукти. Споживання цього напою відбувається в двох основних сегментах - це готелі, ресторани, кафе (HoReCa) і роздрібна торгівля. Про це повідомляють експерти Pro-Consulting.
Серед торгових точок найбільший збут кави (близько 50%) здійснюється через супермаркети. HoReCa займає близько 15% з структурі вітчизняного ринку кави, але ця частка збільшується.
Хоча криза 2013-2016 років призвела до зниження купівельної спроможності населення, він не зробив істотного впливу на розвиток культури пиття кави в нашій країні. Все більше українців віддають перевагу випити чашку напою, що бадьорить в кафе або ресторані, а не вдома або в офісі.
Середній житель нашої країни випиває не вдома близько 100 чашок кави в рік. Причому фокус попиту все більше зміщується з розчинного на натуральний зернова кава.
При виборі конкретного виду кавової продукції покупці керуються насамперед особистими смаковими уподобаннями. Вони звертають увагу на сорт кави, спосіб його обробки і приготування.
Українці стали пити більше кави
У 2017 році більше половини покупців кави набували одну упаковку в місяць, третина - одну в дві-три тижні і всього 2% - частіше ніж раз на тиждень. Основними орієнтирами для споживачів при виборі кавової продукції є торгова марка, країна-виробник і ціна товару.
Розвиток внутрішньоукраїнського кавового ринку і зростання попиту на цю продукцію сприяли збільшенню її виробництва в нашій країні. Його обсяги стабільно ростуть з 2013 року, збільшуючи частку вітчизняних виробників на ринку України, хоча імпорт все ще становить 80% від загального його обсягу.
Збільшення експорту з нашої країни кави вітчизняних торгових марок, що спостерігається з 2016 року, служить ще одним драйвером розвитку цього ринку. Однак в цілому його обсяг незначний, щоб говорити про суттєві тенденції до зростання і впливу на ринок.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: