Україна припиняє дію спецмиту на сировину для виробництва віконного профілю – коментарі гендиректора Pro-Consulting Олександра Соколова. FORBES
1757

Україна припиняє дію спецмиту на сировину для виробництва віконного профілю – коментарі гендиректора Pro-Consulting Олександра Соколова. FORBES

В Україні буде призупинено дію спеціального митного збору щодо ПВХ-сировини, з якої виробляється профіль для вікон, на час воєнного стану. Таке рішення було прийняте на засіданні міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі, повідомила пресслужба Мінекономіки.

За вашим запитом Pro-Consulting актуалізує готовий аналіз ринку ПВХ-профілів в Україні (2020 рік).

Ключові факти

  • Наразі в Україні діє мито на користь національного виробника «Карпатнафтохім», але після початку війни це підприємство не працює, нагадав заступник міністра економіки – торговий представник України Тарас Качка.
  • За його словами, враховуючи великий попит саме на віконну продукцію, пропонується, тимчасово, поки триває війна, зупинити дію цього спецмита.
  • «Це дозволить наситити ринок віконною продукцією. Якщо національний виробник відновить виробництво, то спеціальне мито буде повернуто», – пояснив Качка.
  • Це має стабілізувати ринок вікон України, де зараз спостерігається великий попит, вважають в Мінекономіки.
  • Крім того, прийнято рішення припинити антидемпінгове розслідування щодо ПВХ-профілю імпортного виробництва незалежно від країни походження через закінчення граничного терміну дії розслідування.

 Контекст

В Україні працює 50–60 виробників склопакетів і 300–350 виробників вікон, порахував виконавчий директор Асоціації учасників ринку вікон та фасадів Олексій Бубнов. П’ять виробників склопакетів, серед яких Steko, «Екіпаж», «Віконд», мають власне виробництво вікон. Загалом на їхню частку, за словами Бубнова, припадає приблизно 50% українського ринку. Вітчизняні виробники склопакетів і вікон працюють на імпортній сировині.

Можливо, вам також буде корисний матеріал про ринок флоат-скла в Україні.

Доки державна програма відбудови не запущена, попит на скло і вікна падає. Основна причина – різке скорочення обсягів будівництва та подорожчання скла.

Комерційний директор виробника профілю «Века Україна» Алекс Вілл прогнозує падіння продажів вікон в Україні вдвічі, у 2022 році – до 2,5 млн вікон.

Наразі у прифронтових районах ринок вікон складає 10% від довоєнного рівня, каже співвласниця компанії Stekloplast Наталія Єремєєва. Трохи подалі від фронту – 20–30%, у західних областях – 50%. «Доки триває гаряча фаза війни, а заморозки тільки починаються, багато людей не поспішають ставити нові вікна», – каже генеральний директор Pro-Consulting Олександр Соколов. До того ж питання виплат за пошкоджене майно лише обговорюється, і не всі мають змогу замінити вікна власним коштом, додає він.

Джерело: FORBES

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами