Щоб там не говорили, а рівень життя українського населення поступово змінюється. Про це свідчать дані про продажі побутової техніки за минулий рік. Вперше після початку кризи даний ринок продемонстрував зростання. Причому це зростання виявився несподівано великий. За даними українського підрозділу міжнародної дослідницької компанії GfK, наші співвітчизники в 2017 році витратили на велику побутову техніку 6 млрд гривень, що на 1,7 млрд більше, ніж в 2016-му. Продажі дрібної побутової техніки також збільшилися за рік - майже на 33%, з 3,7 млрд до 5,5 млрд гривень.
Таких показників не очікували і самі учасники ринку. Рітейлери і вендори розраховували на набагато більш скромне зростання виручки - на 3-5%. З метою утримання рівня попиту вони намагалися не допустити різкого зростання цін на техніку навіть за рахунок зменшення власної маржі. За рахунок цього, при річній інфляції в Україні в 13,7%, техніка подорожчала в середньому всього на 5-7%. Як видно, продавці недооцінили можливості покупців, які зросли після збільшення зарплат в країні.
Крім того, українці в минулому році купували техніку в зарубіжних інтернет-магазинах активніше, ніж в 2016-му. GfK Україна з'ясувала, що середній співвітчизник вчинив у 2017 році 13 покупок на закордонних сайтах. Роком раніше таких покупок було десять. Переважна більшість (85%) купували техніку в інтернеті для себе і тільки 15% для перепродажу.
Рітейлери в сегменті побутової техніки та електроніки розраховують на розширення своєї аудиторії за рахунок обмеження діяльності «сірих» постачальників, які ввозять товари з-за кордону в багажі або поштових посилках. Відповідні заходи повинні вступити в силу з 1 січня 2019 року. Після цього українець зможе безмитно одержувати не більше трьох посилок в місяць на суму до 150 євро.
Правда, не всі експерти поділяють впевненість традиційних продавців в дієвості заходів щодо стримування транскордонної інтернет-торгівлі. По-перше, цей захід непопулярний в народі. Він обмежує права не тільки спекулянтів, а й звичайних громадян, які купують техніку для себе. З урахуванням майбутніх виборів, може трапитися таке, що обмеження так і не вступлять в силу або будуть пом'якшені. По-друге, розвиток транскордонної торгівлі є загальносвітовим трендом. Тому власникам традиційних магазинів, замість надії на заборонні державні заходи, варто подумати над перебудовою і підвищенням ефективності своєї діяльності. Тільки постійне самовдосконалення дозволить зберегти позиції на сучасному динамічному ринку.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: