Приховані переваги ягідної поляни: про проект вирощування ожини
3621

Приховані переваги ягідної поляни: про проект вирощування ожини

Небагато знайдеться людей, які не люблять ягоди. Ці корисні і смачні дари природи здавна входили в наше меню. Ягоди зазвичай їли влітку в сирому вигляді і консервували на зиму. З розвитком технологій вирощування і транспортної логістики свіжі ягоди стають все більш доступні широкому колу споживачів протягом усього року. За останні десять років світові продажі ягід подвоїлися. На наступні п'ять років прогнозується ще більше зростання цієї галузі.
Найпопулярнішою ягодою в світі є полуниця. За нею за обсягами продажів йдуть лохина і чорниця. Про розподіл часток ягідного ринку можна судити на прикладі структури продажів ягід в США і Великобританії.


Рисунок. Структура внутрішніх продажів ягід на ринках США і Великобританії в 2017 році,%
  

* Дані сайту amsterdamproduceshow.com

 

Актуальною тенденцією споживання ягід є збільшення попиту на такі менш поширені на прилавках види ягід, як малина, ожина і лохина. Обсяги продажів полуниці найближчим часом будуть зберігатися на стабільному рівні.
Зростаючий ринок ожини обумовлює перспективність вирощування цієї ягоди. На сьогоднішній день найбільше ожини виробляється в Північній Америці - 65 тис. тонн, з них 35 тис. тонн припадає на США. В Європі ця галузь ягідництва менш розвинена. При більшій кількості населення збір ожини становить 47 тис. тонн, з яких 27,5 тис. тонн вирощуються в Сербії і 13 тис. тонн - в Угорщині. Великі плантації є в Великобританії, Німеччині, Румунії, Польщі, Хорватії.
Україна також зміцнює свої позиції на міжнародному ягідному ринку. За останні п'ять років експорт ягід з нашої країни виріс в чотири рази, до $ 12,5 млн. При цьому потенціал на цьому напрямку ще далеко не вичерпаний, оскільки вітчизняні ягідники продають за кордон всього 8% врожаю.
Вирощування малини і ожини поступово набирає популярності серед українських аграріїв, але зростання ринку поки незначне і на ньому ще мало великих виробників. За 2016 рік збір малини і ожини збільшився в Україні на 5%, при цьому площа ягідних насаджень зменшилася.

Рисунок. Динаміка площ насаджень малини і ожини, 2011- 2016 рр., тис. га
  

* Дані сайту Державної служби статистики України


Ці дані говорять про те, що нове підприємство з вирощування ожини не буде відчувати сильну конкуренцію і зможе продавати свою продукцію як на внутрішній ринок, так і на експорт. Компанія Pro-Consulting пропонує детально пророблений бізнес-план такого підприємства.
Для плантації ожини новому господарству потрібно 10 га підходящого грунту. Оптимально для розвитку ягоди придатні кліматичні умови південних регіонів України. При виборі місця розміщення важливо враховувати наявність транспортної інфраструктури для швидкої доставки врожаю споживачам.
Структура витрат створення підприємства представлена ​​на діаграмі.

Рисунок. Структура капіталовкладень по проекту


 

Проект розрахований на семирічний період. При цьому підготовчий етап займе 9 місяців, а вже з липня другого року господарство почне продавати продукцію. Рентабельність продажів складе 65,3%, що означає що кожен долар доходу буде приносити підприємству більше 65 центів чистого прибутку.
В результаті виконання бізнес-плану рентабельність інвестицій досягне 414%. Чистий прибуток перевищить розмір вкладених коштів в 4,14 рази.

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами