З оглядом трендів кондитерського бізнесу в Україні виступила начальник аналітичного відділу Pro-Consulting Юлія Шкурко на міжнародній конференції «Кондитерський бізнес 2022», 17 листопада.
Ділимося з вами деякими фрагментами огляду Юлії. Також пропонуємо вам ознайомитися зі структурою готового аналізу ринку кондитерських борошняних виробів в Україні (2021 рік) – цей чи будь-який інший звіт може бути актуалізовано Pro-Consulting за вашим запитом (контакти).
2022 рік став для України та й для всього світу, на жаль, складним, приніс у країну війну, руйнування, падіння економіки та інші кризові явища, кинувши виклик усім галузям промисловості.
Але, як кажуть, криза – це нові можливості. І частина виробників кондитерських виробів знаходять та впроваджують успішні рішення для розвитку бізнесу та підвищення обсягів продажу.
Зокрема підприємства переходять на виробництво сухого печива, снеків, поживних батончиків для потреб як населення, так і армії. Частина продукції передається як гуманітарна допомога і на фронт.
Враховуючи зниження купівельної спроможності населення, виробники кондитерських виробів збільшують кількість продукції середньої та низької цінової категорії.
Підприємства, які використовували у своєму виробництві сухофрукти, горіхи та зіткнулися зі зростанням цін на цей вид сировини (імпорт, дорога логістика), шукають виробників цих продуктів в Україні.
Вам може стати в нагоді готовий аналіз світового ринку мигдалю (2022 рік) – ознайомтеся зі структурою готового звіту по даному ринку.
Частина підприємств продовжили заходи щодо інноваційного розвитку, розпочаті ще 2021 року. Наприклад, компанія «Аметист Плюс» провела модернізацію торгової марки та технологічного процесу за підтримки ЄБРР і цього року отримала 50% компенсації своїх витрат. В результаті модернізації компанія вийшла на ринок з новим видом упаковки та стала одним із засновників нового бренду – використання патріотичної символіки та назви в оформленні своєї продукції «Все буде Україна», «Рідна Україна», «Львів», «Харків» та ін. (ТМ «Аметист», фабрика «Аметист Плюс» Рівненська область).
Також Юлія, начальник аналітичного відділу Pro-Consulting, наголосила на кондитерській компанії «Лукас», яка ще з 2014 року відрізнялася своєю проукраїнською позицією, відмовившись від використання російського газу, перевівши свої потужності на альтернативні джерела енергії. Цього року «Лукас» провела ребрендинг торгової марки та запустила флеш-моб «Ми з України!». Асортимент продукції був прикрашений синьо-жовтими кольорами, з'явилися патріотичні цукерки «Лукасія» із фразами-оберегами, серія пряників «Віримо в Україну», тортики «Байрактар», Джавелін». Одна з найпопулярніших цукерок компанії «Лукас» Sharzan також зазнала змін: у назві букву z замінили на герб України. Крім того, з кожного кілограма цукерок 30 копійок перераховується на потреби забезпечення захисту країни.
Понад 2000 готових аналізів ринків від Pro-Consulting доступно в каталозі готових проектів.
Цей тренд на використання української символіки активно розвиває багато українських виробників солодощів (цукерки в жовто-блакитних обгортках, нові види кондитерської продукції – цукерки «Стефанія» (Фабрика «Конті»), печиво Стефанія (Кондитерська фабрика «Східніласощі», Калуш), «Слава» Україні» (Волинські солодощі), Все буде Добре, Все буде Україна Гощанського заводу продтоварів (бренд «Пригощайся»).
Враховуючи високий інтерес до України в усьому світі, цей тренд є й потужним рекламним ходом також для кондитерської продукції, що експортується.
Приватні кондитерські фірми також використовують цей тренд, використовуючи патріотичну символіку в назві своїх виробів, супроводжуючи колірним рішенням упаковку або використовують символіку в оформленні самого виробу (жовто-блакитні макаруни, прикраса виробів стилізованими елементами, нанесення малюнків та ін., оформлення етикеток у стилі військової тематики ).
Рекомендуємо більше дізнатися про аналіз конкурентів як частину типового аналізу ринку.
Інтернет-магазини пропонують для професійних кондитерів широкий асортимент форм для шоколаду у вигляді карти та герба України, із зображеннями козаків, марки «Корабль» та інші вафельні заготовки у кольорах прапора України з різною українською символікою.
Резюмуючи все сказане вище, можна прогнозувати подальше зростання інтересу до вітчизняної кондитерської продукції як в Україні, так і за кордоном. Тренд на український продукт збережеться найближчі кілька років.
І хоча, за прогнозами Національного банку України, понад 5 млн осіб не повернуться в Україну з країн ЄС у найближчі 2 роки, зниження обсягів споживання кондитерських виробів не прогнозується.
У якості стратегії підтримки кондитерського бізнесу найбільш ефективними будуть модернізація виробництва, спрямована на зниження сировинних і енергетичних витрат, впровадження нових рецептур, скорочення логістичних витрат як при постачанні сировини, так і при відвантаженні готової продукції в точки реалізації.