Дата підготовки: | Липень 2021 року |
Кількість сторінок: | 45, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 24 |
Таблиць: | 18 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська |
Компанія Pro-Consulting підготувала дослідження ринку кондитерських борошняних виробів в Україні за 2018-5 міс. 2021 рр. В ході дослідження було досліджено тенденції на ринку, проведено підрахунок основних показників ринку за досліджуваний період (виробництво, імпорт, експорт), сегментацію ринку в розрізі виробів з желе, суфле, зефіром, пастилою, мармеладом, досліджено зовнішню торгівлю на ринку (імпорт, експорт), визначені основні оператори і їх частки на ринку. Окрему увагу приділено асортименту на ринку, вподобанням споживачів та каналам збуту продукції. За результатами дослідження сформовано висновки, досліджена інвестиційна привабливість галузі.
Однією з розвинутих галузей промисловості України є кондитерська галузь. Даний сегмент характеризується високим рівнем конкуренції, насиченістю, присутністю великих іноземних компаній, що обумовлює широкий асортимент продукції. Сучасний кондитерський ринок України є одним з найбільших секторів харчової промисловості, характеризується стабільністю та стрімким зростанням, а також показує низький рівень вразливості до негативних спадів в економіці країни та світу в цілому. Великі кондитерські компанії працюють здебільшого на зовнішні ринки та постійно нарощують експорт, а малі та середні підприємства – працюють на внутрішній ринок України. Також слід зазначити, що на внутрішньому ринку України ще не так багато підприємств, що виробляють продукцію з аерованими масами, желе, мармелад, пастилу, маршмелоу тощо, український кондитерський ринок більш спрямований на виробництво виробів з шоколаду, різних видів печива тощо. Тому обсяги імпорту продукції в досліджуваному сегменті досить високі, однак все ж значно нижчі за виробництво.
Основними факторами впливу на ринок кондитерських виробів з взбитими масами є:
• ціна на сировину (як вітчизняну, так і імпортну);
• споживчі настрої та вподобання;
• присутність міжнародних компаній на ринку України;
• наявність товарів-замінників;
• купівельна спроможність населення;
• поява нових технологій в галузі.
Основними проблемами розвитку ринку кондитерських виробів зі збитими масами є:
• у 2020 році і частково в 2021 р. – вплив пандемії на промисловість, економіку в цілому та, відповідно, на купівельну спроможність споживача;
• переосмислення споживачами звичок, орієнтація на здоровий спосіб життя, скорочення споживання цукру;
• зростання вартості сировини через старіння плантацій какао (Індонезія, Бразилія, Еквадор тощо);
• сильні конкурентні позиції провідних брендів на міжнародних ринках, що послаблює позиції українського виробника;
• наявність численних товарів-замінників в галузі
• загострення конкуренції, внаслідок встановлення зони вільної торгівлі між ЄС та Україною;
• залежність цін на вітчизняну сировину від врожайності (цукор, фрукти, борошно);
• залежність від імпортної сировини (какао).
Попит на кондитерські вироби в Україні має сезонний характер. Пік попиту припадає на останні місяці року, які пов’язані з новорічними святами, а в перші та літні місяці спостерігається спад.
Зараз при виборі товару грає роль країна виробника: покупець частіше обирає українську продукцію. Її популярність обумовлена трьома наступними факторами:
• ціна - вітчизняна продукція зазвичай доступніша, ніж імпортна;
• якість - українські компанії пропонують широку лінійку продукції досить високої якості;
• тренд «Made in Ukraine» – українці прагнуть підтримати місцевих кондитерів.
Покупці звертають більше уваги на дизайн упаковки. Віддають перевагу привабливим, незвичайним формам і натуральним складовим солодощів.
Трендом на будь-якому кондитерському ринку є виробництво дієтичних десертів, залишаючи при цьому привабливий зовнішній вигляд та смак продукту.
Даний ринок характеризується тим, що потребує постійного оновлення асортименту продукції, за рахунок нового оздоблення, смакових поєднань тощо.
На даний момент на ринку відіграє вагому роль і упаковка продукції, тому що перед вживанням продукції, покупець спочатку повинен зацікавитися продуктом, для цього і потрібен правильний і цікавий дизайн упаковки: його естетична грамотність, новизна, візуальне сприйняття тощо. Трендом на ринку є впровадження екологічної упаковки, так як в Україні, які і в світі в цілому, почався процес глобального захисту природи, і кожен розуміє значимість екологічності упаковки в світі.
Найбільше продукції з аерованими масами та желе імпортується з Туреччини. Все через їх широкий асортимент продукції, яка має досить привабливий вигляд та представлена в різних упаковках, що дає споживачу більшу варіативність при виборі продукції. Також Україна імпортує досить багато продукції з Німеччини та Польщі.
Світові тренди на ринку досліджуваного сегменту солодощів.
Одним із ключових трендів розвитку і зростання продажів цієї категорії є впровадження інноваційних продуктів з новими смаками, ароматами, текстурами, формами і упаковками.
Ще одним важливим світовим трендом, що впливає на всю кондитерську галузь і на вироби з цукру зокрема, є тренд до здорового способу життя. Він є найбільш сильним у розвинених країнах з високим рівнем доходів. Цей тренд стримує зростання кондитерської продукції з цукру в розвинених країнах і переміщує фокус на країни, що розвиваються, насамперед, Азіатсько-Тихоокеанського регіону і Близького Сходу.
Виробники у всьому світі розробляють нові рецептури традиційних цукерок, хлібобулочних виробів та випічки, аби не лише зменшити імовірну шкоду для здоров’я через високий вміст цукру, але і принести користь самопочуттю споживачів, а саме:
• обмежують вміст доданого білого цукру або замінюють його на інші підсолоджувачі (наприклад, мед);
• обмежують вміст домішок (штучних фарбників, ароматизаторів, консервантів) або використовують натуральні замінники;
• додають корисні інгредієнти – вітаміни, мікроелементи, клітковину тощо.
Продажі кондитерської продукції мають виражену сезонність. Так, в країнах Європи, Північної і Південної Америки найбільші продажі цукерок припадають на період Різдва, Великодня і Хелловіну. Саме тому споживачам цікаві вироби з відповідними сезонними смаками, ароматами, формами, упаковкою (аромати кориці, глінтвейну, імбирного печива, великодні зайці і яйця тощо).
Тенденція «рослинного походження» продовжує розвиватися. Споживачі вимагають нових форматів, нових рослинних білків та цікавих, витончених смаків. Серед трендів також:
• Екологічні інгредієнти;
• Веганські варіанти;
• Модні інгредієнти (наприклад, кіноа або чіа в цукерках або желе);
• Місцеві органічні товари.
В сегменті желейних цукерок споживацькі вподобання сконцентровані на двох торгових марках – Рошен та Жувіленд з певною перевагою у першої. В сегменті шоколадних батончиків за досліджуваний період спостерігаємо зміщення вподобань від української ТМ до іноземної (різні TM батончиків компанії Mars).
1. Загальна характеристика ринку
1.1. Аналіз тенденцій розвитку ринку кондитерських виробів (печиво, крекер, бісквіт, слойка) з взбитими масами (фактори впливу на ринок, проблеми розвитку)
1.2. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в 2018-5 міс.2021 рр. (виробництво + імпорт – експорт) мучна група кондитерських виробів включно з десертами та цукерками
1.3. Сегментація і структурування ринку (за видами – печиво, мучна група кондитерських виробів включно з десертами та цукерками, вироби покриті шоколадом, дрібноштучні кондитерські вироби, в тому числі незагорнуті - маршмелоу, оцінка походження – вітчизняне виробництво та імпорт)
2. Виробництво та динаміка реалізації
2.1. Обсяг виробництва і реалізації в кількісних показниках та в вартісних показниках
2.2. Частки виробників на ринку, оцінка
3. Основні оператори ринку (виробники та імпортери)
3.1. Перелік основних операторів ринку і їх опис
3.2. Структурування операторів (за сегментами, спеціалізації, регіонально)
3.3. Частки ринку основних операторів ринку
4. Зовнішня торгівля
4.1. Експорт кондитерських виробів з взбитими масами печиво, мучна група кондитерських виробів включно з десертами та цукерками, вироби покриті шоколадом, дрібноштучні кондитерські вироби, в тому числі незагорнуті - маршмелоу з України в 2020- 5 міс.2021 рр. (обсяги, географія, частки експортерів). Поглиблено сендвічі десертні з взбитими
4.2. Імпорт кондитерських виробів з взбитими масами, печиво, мучна група кондитерських виробів включно з десертами та цукерками, вироби покриті шоколадом, дрібноштучні кондитерські вироби, в тому числі незагорнуті – маршмелоу, сендвічі (обсяги, структура за видами, структура за ТМ, географія, частки імпортерів)
5. Споживачі і їх вподобання (включаючи онлайн)
5.1. Вподобання споживачів щодо товару, портрет споживача
5.2. Аналіз інтернет-аудиторії в галузі, на основі Google Adwords
5.3. Структурування та сегментація споживання
6. Канали збуту продукції (опис і оцінка структури продажів по каналах)
7. Асортимент продукції, представлений на ринку та ціни у роздріб
8. Висновки. Прогнозні показники
8.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
8.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку
8.3. Рекомендації з виходу на ринок нової продукції – «сендвіч» з маршмелоу/зефіром, неглазуровані, глазуровані кондитерською глазурью, глазуровані шоколадом, окремо за категоріями
9. Інвестиційна привабливість галузі
9.1. SWOT-аналіз ринкового спрямування
9.2. PEST-аналіз факторів впливу на ринок
9.2.1. Існуючі ризики і бар'єри входу на ринок. Побудова карти ризиків на ринку
1. Ємність ринку досліджуваних кондитерських виробів в Україні в 2018-5 міс. 2021 рр., в натуральному вираженні, тис. т
2. Ємність ринку досліджуваних кондитерських виробів в Україні в 2018-5 міс. 2021 рр., в грошовому вираженні, млн. дол. США
3. Частки виробників досліджуваної продукції в Україні в 2020 році, в натуральному вираженні, тис. т, %
4. Основні компанії-виробники кондитерських виробів з взбитими (аерованими) масами в Україні
5. Основні компанії-імпортери кондитерських виробів з взбитими (аерованими) масами в Україні
6. Структурування операторів ринку за спеціалізацією та регінально
7. Частки ринку основних операторів на ринку кондитерських виробів зі збитими та желейними масами в Україні в 2020 році, в натуральному вираженні, тис. т, %
8. Динаміка рейтингів «Фаворит успіху» в категоріях, в які входять кондитерські вироби з аерованими масами в 2018 – 5 місяців 2021 рр., в балах
9. Сегментація споживання кондитерських виробів з взбитими (аерованими) масами в Україні
10. Список ТОП-5 онлайн-магазинів, що продають досліджувану кондитерську продукцію
11. Асортимент продукції кондитерських виробів з взбитими (аерованими) масами, представлений на ринку та ціни у роздріб, грн за 100 г
12. Асортимент продукції кондитерських виробів – «сендвіч» з маршмелоу/зефіром, неглазуровані, глазуровані кондитерською глазурью, глазуровані шоколадом
13. Рекомендації з виходу на ринок нової продукції
14. Рекомендації з виходу на ринок нової продукції за категоріями
15. SWOT-аналіз ринку кондитерських виробів зі збитими масами в Україні
16. PEST-аналіз факторів впливу на ринок кондитерських виробів зі збитими масами в Україні
17. Сегментація ринкових ризиків
18. Карта ризиків на ринку кондитерських виробів з аерованими масами
1. Сегментація ринку кондитерських виробів зі збитими та желейними масами за видами в Україні в 2020 році, в натуральному вираженні, %
2. Сегментація ринку кондитерських виробів зі збитими та желейними масами за походженням в Україні в 2020 році, в натуральному вираженні, %
3. Динаміка виробництва досліджуваної продукції в Україні в 2018-5 міс. 2021 рр., в натуральному вираженні, тис. т
4. Динаміка виробництва досліджуваної продукції в Україні в 2018-5 міс. 2021 рр., в грошовому вираженні, млн. $
5. Динаміка курсу долара в Україні в 2018-5 міс. 2021 рр., грн.
6. Динаміка експорту кондитерських виробів зі взбитими масами з України в 2018- 5 міс.2021 рр, грошове вираження, млн. дол. США
7. Динаміка експорту кондитерських виробів зі взбитими масами з України в 2018- 5 міс.2021 рр, грошове вираження, млрд. грн
8. Динаміка експорту кондитерських виробів зі взбитими масами з України в 2018- 5 міс.2021 рр, натуральне вираження, тис. т
9. Структура експорту кондитерських виробів зі взбитими масами з України за видами в 2018 – 5 міс.2021 рр, натуральне вираження, % від загального обсягу експорту
10. Географічна структура експорту кондитерських виробів зі взбитими масами з України в 2018 - 5 міс.2021 рр, грошове вираження, % від загального обсягу експорту
11. Частки основних експортерів кондитерських виробів зі взбитими масами в Україні в 2018 - 5 міс.2021 рр, грошове вираження, % від загального обсягу експорту
12. Динаміка експорту печива-сендвічів з аерованими масами з України в 2018- 5 міс.2021 рр, грошове вираження, млн. грн
13. Динаміка експорту печива-сендвічів з аерованими масами з України в 2018- 5 міс.2021 рр, натуральне вираження, т
14. Динаміка імпорту кондитерських виробів зі взбитими масами в Україну в 2018- 5 міс.2021 рр, грошове вираження, млн грн
15. Динаміка імпорту кондитерських виробів зі взбитими масами в Україну в 2018- 5 міс.2021 рр, натуральне вираження, млн т
16. Динаміка структури імпорту кондитерських виробів зі взбитими масами в Україну за видами в 2018 – 5 міс.2021 рр, натуральне вираження, % від загального обсягу імпорту
17. Структура імпорту кондитерських виробів зі взбитими масами в Україну в динаміці за торговими марками в 2018 - 5 міс.2021 рр, натуральне вираження, % від загального обсягу імпорту
18. Динаміка географічної структури імпорту кондитерських виробів зі взбитими масами в Україну в 2018 - 5 міс.2021 рр, грошове вираження, % від загального обсягу імпорту
19. Динаміка часток основних імпортерів кондитерських виробів зі взбитими масами в Україні в 2018 - 5 міс.2021 рр, грошове вираження, % від загального обсягу імпорту
20. Структура пошукових запитів у категорії кондитерських виробів з взбитими (аерованими) масами в Україні за період з січня 2018 по травень 2021
21. Структура пошукових запитів у категорії кондитерських виробів з взбитими (аерованими) масами за брендами в Україні за період з січня 2018 по травень 2021
22. Динаміка пошукових запитів у категорії кондитерських виробів з взбитими (аерованими) масами в Україні за період з січня 2018 по травень 2021
23. Структура каналів збуту
24. Прогнозна ємність ринку кондитерських виробів з аерованими та желейними масами в Україні в 2021-2023 рр., в грошовому вираженні, млн. дол. США