Ринок чаю в Україні проаналізовано компанією Pro-Consulting за період 2016 - 10 міс. 2019 років. В результаті проведеної роботи визначено структуру даного ринку, показана динаміка зміни його ємності за досліджуваний період, розглянуті основні фактори впливу і зроблено прогноз розвитку на середньострокову перспективу. Готовий аналіз ринку чаю в Україні можна замовити у відповідному розділі сайту компанії.
Чай все ще досить популярний серед українських споживачів, хоч в нашій країні і не виробилося культове ставлення до цього напою, яке існує в Китаї, Японії або навіть в Англії. Все ж чашка гарячого чаю входить в щоденний раціон великої кількості співвітчизників, особливо в холодну пору року.
П'ють у нас як чорний, так і зелений чай, хоча відрізняються вони лише способом обробки однієї і тієї ж сировини. Вважається, що в зеленому зберігається більше корисних речовин чайної рослини. Самі ж чайні кущі в Україні не вирощуються, тому сміливо можна вважати весь чай, що продається в наших магазинах, імпортним. Однак в процесі аналізу ринку чаю ми виділили його частину, розфасовану і упаковану під українськими торговельними марками.
Близько половини всього обсягу чаю імпортується з двох країн - Шрі-Ланки та Індії. Частка вітчизняних брендів на українському ринку чаю має тенденцію до зменшення. Так, за підсумками дев'яти місяців 2018 року вона становила 42,1%, а за такий же період минулого року знизилася до майже 35%. Існує невеликий експорт чаю з України в сусідні країни, 90% якого припадає на Білорусь, Польщу, Росію і Молдову.
Читати про результати аналізу ринку кави
Аналіз ринку чаю в Україні показує, що його ємність в нашій країні також зменшується. У 2018 році було зниження натурального обсягу поставок чаю в Україні на 7,1%, а за 10 місяців 2019 року чаю імпортовано ще на 2,4% менше в порівнянні з аналогічними попередніми періодами.
У середнього українського споживача немає сильної прихильності саме до чайного напою, тому він легко знаходить йому альтернативу - кава, какао, напої з трав, ягідні або фруктові чаї - тут криється причина падіння попиту на класичний чай.
За результатами аналізу ринку чаю в Україні можна порадити його гравцям звернути увагу на фактори, що впливають на вибір того чи іншого бренду покупцями.
Основними з них є:
Читати про маркетингову стратегію як послугу
Крім того, у зайнятих українців немає часу на довгі чайні церемонії, тому вони вважають за краще швидку заварку в пакетиках.
Незважаючи на те, що ринок чаю в Україні, за прогнозами, продовжить скорочуватися, у компаній, які взяли до уваги висновки аналізу ринку, є підвищений шанс зберегти свою частку на ньому.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: