Україні значно падає виробництво хліба — на 5-10% щороку. Фахівці це пояснюють і скороченням чисельності населення, і наявністю тіньового сектору, що впливає на статистику, і зміною харчових вподобань.
Окрім хліба, знижується і виробництво кондитерських виробів, передає Pro-Consulting.
Із загальної тенденції вибиваються хіба що сухарі.
Аналітики пояснюють, що цей сегмент охоплює широку групу споживачів, бо включає в себе як здобні вироби, так і снеки. Перші — популярний десерт гарячих напоїв. Другі — вдала закуска до пива та слабоалкогольних виробів.
Окрім того, виробники снекових сухарів активно їх рекламують, постійно розширюючи збут. Імпорт в цьому сегменті складає лише 5%. І це при тому, що 15-25% випущених в Україні сухарів експортується.
А от в найгіршій ситуації опинилися торти. Якщо у 2013 році їх напікали 27 тис. т, то у 2017-му — на 11 тис. т менше. Збут цього продукту дуже ускладнений через короткий термін зберігання. Та й купівельна спроможність українців постійно падає. Проте найбільше на обсяги виробництва вплинула втрата російського ринку, який був основним експортним напрямком збуту солодкої продукції.
Нагадаємо, за розрахунками експертів, пересічний українець на середню заробітну плату може купити все менше хліба. Якщо торік показник складав 560 кг, то в 2018-му — вже 555 кг. Найменше хліба можуть купити жителі в Житомирській та Закарпатській області — 406 та 432 кг відповідно.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: