Продукт першої необхідності: бізнес-план борошномельного підприємства
3030

Продукт першої необхідності: бізнес-план борошномельного підприємства

Підприємства борошно-круп'яної галузі забезпечують необхідними продуктами не тільки населення країни, але і харчову сферу - виробництво цілого ряду продуктів неможливе без наявності борошна і різних видів круп. Україна має достатній потенціал для заготівлі продовольчого зерна, що використовується в подальшому для випуску борошна і круп.

Але на сьогоднішній день в нашій країні відзначається зниження показника споживання хліба, а також рівня виробництва кондитерських і макаронних виробів. Основними причинами падіння є збільшення закупівельної вартості борошна (одного з ключових інгредієнтів виготовлення зазначених видів продукції), а також його низька якість. Експерти відзначають, що дану ситуацію можна вирішити за допомогою виходу на ринок підприємств, забезпечених високотехнологічним обладнанням для виробництва борошна. Це дозволить значно оптимізувати собівартість продукції, зменшити кількість відходів виробництва та забезпечити високу якість кінцевого продукту.

Ключовим споживачем борошна в Україні є хлібопекарська промисловість, яка займає близько 85% в загальній структурі споживання даного продукту. Виробництво борошна стратегічно важливе для України, оскільки воно є сировиною для випічки хліба. Ринок борошна характеризується агресивним державним регулюванням ціноутворення як на зерно, так і на готову продукцію.

Офіційно зареєстровані обсяги виробництва борошна в Україні за останні 10 років коливалися в межах 2-3 млн. т. на рік. Більш детальна динаміка  за періодами представлена ​​на діаграмі нижче:

Рисунок. Динаміка виробництва борошна 2005-2016 рр. в Україні, тис. т.


 

Джерело: Державна служба статистики України

Відповідно до діючих стандартів, борошномельні підприємства України виробляють борошно наступних видів:
• пшеничне борошно п'яти сортів (крупчатка, вищий, перший, другий, обойная);
• житнє борошно трьох сортів (сіяна, обдирне, обойная);
• житньо-пшеничне і пшенично-житнє шпалерна борошно.

Крім того, українські підприємства випускають борошно другого сорту з твердої пшениці (дурум), а також кукурудзяне, вівсяне, рисове, ячмінне, гречане, соєве борошно:

Рисунок. Структура виробництва борошна в Україні 2011-2016 рр.,%


 

Джерело: Державна служба статистики України

Для успішної роботи борошномельного підприємства, яке використовує в якості сировини для виробництва кінцевої продукції пшеницю, важливим є його географічне розташування. У минулому році лідерами з вирощування пшениці в Україні були Хмельницька, Вінницька та Одеська області. В цілому, 50% загального виробництва пшениці в Україні забезпечується 9-ма областями.


Створення підприємства

Даний бізнес-план, розроблений експертами компанії Pro-Consulting, передбачає організацію борошномельного підприємства потужністю переробки 60 т/доба.

Для старту роботи підприємства будуть потрібні інвестиції, які будуть витрачені на:

• геодезію і проведення земельних робіт;
• будівельні роботи;
• буріння свердловин і водовідведення;
• проведення інших будівельно-монтажних робіт, необхідних для створення інфраструктури, включаючи будівництво адміністративного корпусу, борошномельні, складу, заливку стрічкового фундаменту і проведення внутрішніх мереж / комунікацій, загальний благоустрій території.
• купівлю технологічного обладнання, його доставку, установку і запуск.
• транспортні витрати на перевезення сировини і готової продукції;
• формування запасу сировини перед стартом проекту в місячному обсязі.

Відзначимо, що найбільша кількість фінансування (близько 76%) буде потрібно на закупівлю обладнання, на інші цілі (транспорт, будівництво та інші роботи) доцільно виділити приблизно рівні частини капіталу (від 7% до 9%):


Рисунок. Структура інвестиційних вкладень


 

Виходячи з того, що в місяці 28 робочих днів, щомісячний обсяг виробництва готової продукції підприємства складе:

• борошно (вищий сорт) - 1 092,0 тонни.
• борошно 1 сорт - 218,4 тонн.
• пшеничні висівки - 336,0 тонн.

Реалізація продукції планується як на внутрішньому, так і зовнішньому ринках (в співвідношенні 50:50).

Планується, що основний дохід підприємство буде отримувати від продажу борошна вищого і першого сортів як в Україні, так і за кордоном. Детальніше передбачувана структура доходів представлена ​​на діаграмі нижче:

Рисунок. Структура доходів підприємства

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами