Відкриємо країну для гурманів: про перспективи гастрономічного туризму в Україні
3804

Відкриємо країну для гурманів: про перспективи гастрономічного туризму в Україні

У кожному з нас закладено інстинкт дослідника, тому що якби не було його, не було б і розвитку людської цивілізації. У стародавні часи незвідане починалось буквально за порогом свого житла або за околицею населеного пункту, сьогодні для допитливого розуму відкрита вся земна куля. Ось і їздять допитливі туристи з однієї країни в іншу, а цілі їх можна виразити чотирма словами: подивитись, помацати, походити, спробувати. А місцеві жителі мають можливість заробляти на своїх пам'ятках. Причому, ці пам'ятки можуть мати різний вигляд, в тому числі унікальних страв і напоїв. Адже люди збирають найрізноманітніші враження, і смакові мають для багатьох з них не останнє значення.

Гастрономічний туризм приносить близько 150 мільярдів доларів доходів у світовому масштабі. Якщо звичайний мандрівник ходить і дивиться, то гастрономічний купує і пробує, а якщо йому сподобалось, знову купує. В результаті, гурман витрачає в чотири рази більше грошей, ніж звичайний. Наприклад, Італія давно й успішно користується цим, заробляючи на своїх винах і закусках по 12 млрд євро щорічно.

Почитайте аналітику про ринок готелів Одеської області

А хіба в Україні мало смачних оригінальних страв? Та не менше, ніж в Італії або Франції. Просто їх треба розкрутити на туристично-гастрономічному ринку, і буде у нас свій Прованс з червоним вином з місцевих пагорбів, про який так любить співати "Елка". Для цього українські автентичні продукти не варто називати іменами вже існуючих брендів, таких як коньяк, портвейн, шампанське, пармезан, фета та інших. Потрібні свої назви, прив'язані до нашої географії. Тоді на цих найменуваннях можна вибудовувати гастрономічні туристичні маршрути.

У справі розвитку гастрономічного туризму України готовий допомогти Євросоюз. Єврокомісією вже затверджений проект «Підтримка розвитку системи географічних найменувань в Україні», і навіть розроблений перший пілотний гастротур по Бессарабії. Його будуть тестувати протягом двох років і, в разі успіху, почнуть охоплювати інші регіони країни з кінцевою метою скласти Національну карту доріг вина і смаку України, таку ж, як були створені для Провансу, Тоскани, Бордо або Сицилії.

Можливо, вам буде цікаво почитати про бізнес-план відкриття піцерії

Але багато українських виробників крафтових продуктів самі зрозуміли вигідність гастрономічного туризму і розвиваються в цьому напрямі. Адже можна просто намагатись продавати, наприклад, своє вино в торгових точках, а можна ще й розкручувати бренд шляхом організації дегустацій і інших цікавих пропозицій. Хто з гастрономічних туристів відмовиться від романтичного пікніка з видом на виноградники та з винами, які вони ще не коштували, і стравами, які раніше не пробували. А після дегустації багато обов'язково придбають пляшечку вина, головку сиру, кільце ковбаски для себе, друзів і знайомих, тим самим поширюючи по світу інформацію про українські унікальні продукти. Наприклад, Центр культури вина «Шабо» таким чином привертає до 50-ти тисяч туристів щорічно.

Якщо у вас є ще пара хвилин, почитайте про ринок громадського харчування в Україні (HoReCa, кейтеринг, а також харчування на АЗС)

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами