Не перестаючи прибирати: аналіз ринку побутової хімії в Україні
6726

Не перестаючи прибирати: аналіз ринку побутової хімії в Україні

На полицях наших магазинів не бракує засобів побутової хімії. Навіть під час кризи люди не перестали прати і прибирати своє житло. Звичайно, нестача коштів у покупців вплинула і на цей ринок, але відобразилося це в тому, що більше купували товарів нижнього цінового діапазону.

З початком відновлення економіки і купівельної спроможності населення, економія побутової хімії стала потихеньку відходити на другий план, поступаючись місцем усвідомленому вибору більш якісних засобів. Частка споживачів, які керуються в основному ціною, скоротилася в минулому році до 33%, тоді як в 2015-2016 вона становила 38%.

Паспорт ринку побутової хімії, підгузників, шампунів в Україні. 2018 рік

З 2015 року гривневий еквівалент даного ринку постійно зростає, однак це більше пов'язано з інфляційними процесами, ніж зі збільшенням кількісного споживання. Так як потреби українців в побутових хімічних засобах забезпечуються в основному за рахунок імпорту, знецінення гривні автоматично призводить до збільшення цін на ці товари. У 2017 році більше половини продажів зробили три компанії Procter & Gamble, Henkel і SC Johnson. Сильні позиції на ринку у Unilever і Reckitt Benckiser. Деякі з найбільших міжнародних операторів ринку виробляють свою продукці на території України. Так, Procter & Gamble випускає в Україні пральні порошки Gala, Tide, Fairy, Ariel, мило Safeguard, а SC Johnson - чистячі засоби під торговими марками «Туалетне каченя», «Містер Мускул».

Замовити аналіз конкурентів

Частина виробленої в Україні продукції експортується. Наприклад, мила випускається на нашій території все більше. Завдяки збільшенню виробництва в 2016 році на 21% в порівнянні з 2015-м в поєднанні зі значними імпортними поставками, місткість ринку цього товару зросла відразу на 18,5%. У наступний рік внутрішній ринок мила скоротився на 5,8% і зменшення імпорту і збільшення експорту.

Звертає на себе увагу динаміка зростання на ринку частки рідкого мила. Вона збільшилася з 15% в 2015 році до 22,4% в 2017-м. Велика частина наявних в магазинах брусків все ще відноситься до господарського мила.

Однією з основних тенденцій міжнародного та українського ринків побутової хімії є перехід на більш безпечні для екології кошти. Зараз у Верховній Раді допрацьовується законопроект «Про державне регулювання в сфері миючих засобів», яким планується заборонити в Україні миючі засоби з високим вмістом фосфатів і аніонних поверхнево активних речовин.

Результати аналізу ринку побутової хімії в Україні дозволяють прогнозувати подальше зростання його ємності в середньостроковій перспективі. Він буде відбувається в зв'язку зі збільшенням купівельної спроможності споживачів і переорієнтацією їх на більш якісні, безпечні і дорогі засоби.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

 

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами