Ринок авіаційних перевезень України активно реформують, про що ми вже писали раніше. А особливо пильну увагу до цієї галузі привернули недавні літні події, коли сотні українських туристів не змогли вилетіти у визначені терміни з аеропортів ряду країн і Києва. В результаті довгоочікувана відпустка виявилася зіпсованою з вини авіаперевізників.
Особливо відзначилася авіакомпанія Bravo Airways, яка не змогла вивезти наших співвітчизників після відпочинку в Тунісі, Албанії, Грузії, а також доставити з Києва на курорти нову партію відпускників. Така ж ситуація сталася і з авіакомпанією Yanair і її рейсами на Мальорку.
У причинах будуть розбиратися компетентні органи і їх висновки ми дізнаємося пізніше, але очевидно, що перевізники взяли на себе занадто великі зобов'язання, з якими не впоралися. Можливо, техніка не витримала підвищених навантажень і стала виходити з ладу у відповідальні моменти. Адже не секрет, що українські авіакомпанії літають на не дуже нових літаках. Та ж Bravo Airways за станом на серпень 2017 року мала у своєму розпорядженні п'ять літаків, найновіший з яких 1992 року випуску, а найстаріший - 1986 го. Ненабагато новіше парк і у згаданій Yanair. Вона орендувала сім повітряних суден із середнім віком 25,4 років.
Звертатися до послуг подібних авіакомпаній туроператорів спонукає, швидше за все, низька ціна на їх чартерні рейси. Завдяки зниженню собівартості туру, оператори отримують конкурентну перевагу на ринку туристичних послуг і можуть залучити більше українських відпочиваючих, що ще не оговтавтались від наслідків економічної кризи.
Зайва економія і підвищує ризики таких непередбачених ситуацій під час трансферів. Про це повинні пам'ятати клієнти турагентств при виборі їх послуг. Не варто відразу кидатися на тури з мінімальною вартістю, ще не зайве попередньо поцікавитися репутацією туроператора і перевізника, почитати відгуки про них в мережі.
Необхідно знати, що чартери - це нерегулярні рейси. Вони набагато дешевше, але часто це загрожує затримками і переносами, і до цього потрібно бути готовими. Перш за все, необхідно знати, що український Повітряний кодекс надають пасажирам певні права при скасування або затримки вильоту. Дані права ми уточнили в українському авіаційному агентстві Airlife.
По-перше, пасажирам, рейс яких скасовано без попередження за два тижні, призначена компенсація. 250 євро якщо дальність перельоту до 1,5 км, 400 євро - 1,5-3,5 тис. км і 600 євро - при дальності понад 3,5 тис. км. Крім того, перевізник зобов'язаний запропонувати пасажиру або відшкодування його витрат, або альтернативний маршрут слідування за свій рахунок.
Туристи, рейс яких затримується на кілька годин, також не можуть бути залишені без уваги. Авіакомпанія зобов'язана забезпечити їм харчування і прохолодні напої, можливість зробити два телефонних дзвінка або відправити повідомлення електронної пошти. Якщо очікування затягується на ніч, то пасажирів необхідно поселити в готелі і забезпечити їх перевезення туди і назад.
Знання своїх прав авіамандрівниками не дає розслабитися перевізникам і туроператорам. Виграні мандрівниками суди можуть допомогти прибрати недобросовісних гравців з ринку і скоротити таку кількість форс-мажорів в авіації.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: