Горілка завжди перебувала на особливому рахунку серед інших продовольчих товарів. Давно вкорінені в нашому суспільстві традиції вживання цього напою обумовлюють його високу ліквідність в торгівлі. Крім того, проста технологія виготовлення горілки і її низька собівартість сприяють існуванню розвиненого тіньового сектора. Його формують як нелегальні виробники, що випускають контрафактний товар на продаж, так і звичайні громадяни, які виготовляють самогон для особистого споживання.
Український уряд буде робити періодичні спроби поповнити за рахунок горілчаного ринку державний бюджет, підвищуючи з цією метою акцизні ставки і мінімальну ціну. Однак ці заходи не дають очікуваного ефекту, а призводять лише до скорочення легального виробництва горілки і зростання чорного ринку.
До подій початку 2014 року основним імпортером української горілки були країни СНД. У Російську Федерацію в 2012 році пішло 66% нашого горілчаного експорту. Після втрати російського ринку, вітчизняні експортери горілки змушені були шукати нових покупців, зокрема, в Євросоюзі. Приріст горілчаних поставок з України на європейському напрямку відзначається з 2015 року. Тепер українські виробники експортують в Латвію, Польщу і Німеччину. Одночасно відбувається зростання імпорту з Європи алкоголю високого цінового діапазону.
Цільову аудиторію споживачів горілки складають в основному чоловіки у віці від 20 до 50 років. Залежно від віку змінюється тенденція споживання напою. Якщо молодь вживає горілку переважно в складі коктейлів, то люди старшого покоління п'ють продукт в чистому вигляді. Рівень попиту на горілку не залежить від сезону. Деяке збільшення купівельної активності в цьому сегменті спостерігається лише перед святами.
Покупець вибирає горілку, керуючись досвідом свого попереднього вживання, а також порадами авторитетних для нього людей. Ціна також має важливе значення. Тому при підвищенні цін переваги споживачів змішаються в сторону більш дешевої пропозиції. Ця особливість створює живильне середовище для процвітання ринку горілчаного фальсифікату, який не обтяжений зобов'язаннями перед державою і не обмежений мінімальною ціною. При цьому потенційна небезпека вживання такого продукту часто не береться до уваги цільовою групою споживачів.
Українські виробники горілки в конкурентній боротьбі намагаються сформувати у покупця установки, які дозволять йому виділяти конкретну торгову марку з ряду інших. Основний упор робиться на інформацію про популярність саме цієї горілки в народі; її виготовлення з високоякісної сировини; використання унікальних природних компонентів, що додають продукту особливі властивості.
Серед вітчизняних виробників перше місце за популярністю займає ТМ «Nemiroff». Частки переваг інших торгових марок представлені на діаграмі.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: