Кінець епохи fashion: що чекає ринок одягу в Україні
12197

Кінець епохи fashion: що чекає ринок одягу в Україні

На сьогоднішній день, існує думка про те, що багато Будинків моди, які не продають онлайн, підуть з ринку через кризу, викликану пандемією COVID-19. Так, наприклад, власник бренду Louis Vuitton, Бернар Арно, всього за пару місяців втратив своє звання найбагатшої людини світу за версією Forbes. Експерти стверджують, що причиною цього став саме спалах пандемії. Зараз власник іменитого бренду знаходиться на четвертому місці в списку.

Для довідки: Бернар Арно володіє 47% акцій компанії LVMH, якій належать такі бренди, як Louis Vuitton, Celine, Christian Dior і Bulgari. Акції LVMH впали на 15% за два місяці, а статки бізнесмена скоротилися на $30 млрд доларів - з $107 млрд до $77 млрд.

Першість в даному рейтингу отримав засновник Amazon - Джефф Безос зі статком у $116,1 млрд. При цьому, навіть лідер рейтингу Forbes всього за кілька місяців втратив $9 млрд.

Багато малих брендів також не витримають удару, незважаючи на активний розвиток сегмента e-commerce і акценту на онлайн-обслуговування, впроваджуючи акційні пропозиції. Все йде до того, що на ринку одягу залишаться тільки найсильніші, стійкі і гнучкі оператори.

На сьогоднішній день питання «продавати онлайн або офлайн» в більшості випадків навіть не виникає через вимушену ізоляцію і закриття магазинів. Однак онлайн-продавцям, особливо з-за кордону, далеко не всі покупці готові довіритися в зв'язку з можливими проблемами з доставкою. У той же час, деякі великі мережеві магазини, які  до кризи не мали власного сайту з повним і широким асортиментом своїх товарів, зараз зіткнулися з тим, що буквально не встигають доопрацювати і розширити сайт, наповнивши його якісними фотографіями моделей товарів.

Можливо, вас зацікавить матеріал про результати аналізу ринку франшиз одягу в Україні

Частина покупців встигли оновити гардероб перед карантином, дізнавшись, що офлайн-магазини закриються, і скориставшись запропонованими в цей момент знижками.

Основним фактором впливу на ринок одягу, є кількість і можливості споживачів. Починаючи з 2015 року середня заробітна плата українців збільшилася, що дало можливість здійснювати більшу кількість покупок, в тому числі і одягу.

Український fashion-рітейл до настання кризи вважався ринком з досить великим потенціалом для відомих брендових рітейлерів. По-перше, Україна одна з найбільших країн Європи, з великою кількістю населення, а значить і великою кількістю потенційних клієнтів для продажу брендового одягу. По-друге, український ринок є все ще ненасиченим, за кількістю відомих брендових рітейлерів, в даний момент на ринку одягу присутні тільки 28% від усіх відомих світових брендів.

Аналіз ринку одягу говорить про те, що незважаючи на безліч негативних чинників, на ринок українського брендового одягу з 2016 року виходило близько 10 міжнародних брендів в середньому за рік.

Дуже великим і показовим прикладом є вихід на український ринок одягу шведського рітейлера H&M в 2018 році. Також в 2018, не залишилося непоміченим відкриття таких нових торгових мереж, як Zara Home, DeFacto, Koton. На ринку вже з'явилася одна з найбільших американських компаній з продажу одягу Ralph Lauren, італійський бренд Trussardi і німецький преміум бренд Karl Lagerfeld, американський рітейлер взуття Steve Madden, французький бренд The ​​Kooples. Інвестиції цих глобальних компаній говорять про їх впевненість в українському ринку і є важливими сигналами для інших рітейлерів про сталий розвиток локального ринку одягу.

Пропонуємо почитати статтю «Аналіз ресторанного ринку - як переживають карантин»

В цілому, в Україні спостерігається найбільший попит на жіночий одяг, але сегмент чоловічого одягу також має значну частку на ринку.

На жіночий одяг припадає понад 40% ринку. Аналіз ринку жіночого одягу говорить про те, що в сегменті жіночого одягу найбільш затребуваними є сукні, верхній одяг (куртки, пальто), спортивні та купальні костюми, а також спідниці, джинси, футболки і білизна. Не дивлячись на карантин, багато дівчат продовжили здійснювати покупки онлайн, поповнюючи свій гардероб сезонними речами, однак частота покупок і середній чек помітно знизилися.

Чоловічий одяг займає близько 35% ринку. Маркетингове дослідження ринку одягу резюмує, що найвищий попит серед одягу для чоловіків на такі типи одягу як куртки і спортивні костюми, джинси, шорти, футболки та сорочки. У період карантину чоловіки також стали значно рідше здійснювати покупки, замість одягу частіше віддаючи переваги різним гаджетам, техніці та інструментам. Також значну частку покупок становить спортивний одяг та інвентар.

Що стосується дитячого одягу, на ринок почали активно повертатися українські виробники, товари яких набагато дешевші і не поступаються за якістю імпортним маркам. Серед дитячих речей найпопулярніші типи одягу - це комбінезони, куртки, спортивні костюми та сукні для дівчаток.

Лайфхак для салонів краси в карантин - як залучити нових клієнтів на майбутнє

Високою популярністю на українському ринку користуються товари брендової групи LPP (Reserved, Cropp, Mohito, Sinsay), а також турецький бренд LC Waikiki. У магазинах LC Waikiki представлений ​​жіночий, чоловічий і дитячий одяг. Тоді як в LPP у всіх 3 сегментах працює тільки бренд Reserved, інші представлені тільки в сегменті жіночого/чоловічого одягу, або тільки жіночої (Mohito, Sinsay).

У період карантину покупки дитячого одягу в більшості своїй зведені до мінімуму і до категорії найнеобхідніших, оскільки діти продовжують рости не залежно від карантину. Споживачі, які купують щось необхідне дітям, або звертаються до знайомих марок з перевіреним розмірним рядом, у яких є онлайн-представництво, або вибирають товари з других рук через групи в соціальних мережах.

Виділимо кілька ринків одягу, що стали особливо затребувані в період карантину серед споживачів:

  • Ринок домашнього одягу. Домашній одяг, красивий і зручний, на даний момент стає все більш затребуваний. Вибір споживачів в цьому сегменті належить найдоступнішим товарам.
  • Ринок спортивного одягу. Ця категорія товарів також користується значним попитом в період карантину. Багато українців стали активніше займатися спортом в домашніх умовах, зростає частота покупок одягу для занять спортом і йогою, а також на підручні товари для занять спортом.

Крім перерахованих груп, зросла частота покупок зручного взуття для занять спортом і взуття для прогулянок. Товари для дому та саду - також нарощують обсяги продажів. Активно ростуть і продажі нижньої білизни. Українські споживачі часто купують як базові, так і коригувальні вироби.

COVID-19: наслідки для ключових галузей економіки України - почитайте і будьте в курсі

В цілому, споживачі продовжують робити замовлення і купувати одяг навіть в період карантину, хоч і в значно менших обсягах. Цікавим є той факт, що за даними представників американської торгової мережі Walmart, останнім часом спостерігається збільшення частоти покупок і зростання попиту на сорочки. Викликано це тим, що в зв'язку з епідемією багато співробітників перейшли на віддалену роботу і їм доводиться спілкуватися з колегами по відеозв'язку. У зв'язку з цим, сорочки, теніски та піджаки стали більш затребуваними. На відміну від офісу, де дрес-код часто є обов'язковим, працюючи з дому співробітники можуть обмежитися сорочкою, залишаючись, наприклад, в домашніх шортах.

Вимушені покупки також часто роблять ті покупці, яких карантин застав далеко від дому.

В умовах, що склалися, вирішальним аргументом на користь здійснення покупки стає наявність розпродажів і знижок. Клієнти чекають від компаній значні знижки і вважають за краще вибирати операторів, які можуть запропонувати безконтактну доставку. Популярними на ринку також стають українські бренди, які можуть запропонувати більш вигідну ціну.

Якщо ваш бізнес зіткнувся з неможливістю працювати в умовах невизначеності нових ринкових умов, рекомендуємо провести аналіз ринку

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами