Яке морозиво полюбляють українці і скільки вони його з'їдають - колонка Олександра Соколова, гендиректора компанії Pro-Consulting. Delo.ua
1916

Яке морозиво полюбляють українці і скільки вони його з'їдають - колонка Олександра Соколова, гендиректора компанії Pro-Consulting. Delo.ua

Українські виробники морозива за 2017 рік наростили виробництво ласощів на 2,4%. Гендиректор Pro-Consulting Олександр Соколов розповідає, скільки від цього обсягу йде на експорт і хто за кордоном купує українське морозиво.

Виробництво морозива в Україні, яке "танула на очах" в 2014-2015 роках, почала зростати з 2016 і до минулого року досягло 96,57 тис. тонн. Обсяги випуску морозива в 2017 році по відношенню 2016 зросли на 2,4%. На це вплинуло відразу декілька чинників, як макроекономічних, так і внутрішніх. З 2016 року спостерігається відновлення виробництва, економіка країни і доходи населення увійшли в стадію зростання, і ринок морозива зростає слідом за нею.

У цьому році стався значний ривок виробництва - завдяки різкому потеплінню сезон морозива почався раніше. За 4 місяці 2018 вже вироблено 40 тис. тонн морозива, і половина цього обсягу припала на квітень. Якщо порівнювати аналогічний період 2017 року та поточного, то зростання у виробництві склав 47,2%.

Експорт vs Імпорт


Імпорт морозива в Україні не перевищує одного відсотка. І справа не настільки в бажанні споживати вітчизняне, скільки в ціні - транспортування морозива дуже дорога і, як наслідок, воно ставати занадто дорогим і відлякує українців своїм цінником.

Після 2013 року істотно скоротився обсяг поставок з Росії та Білорусі і ринок перейшов до співпраці з виробниками з Литви. Також серед найбільших постачальників є імпортери італійської, чеської та румунського морозива, але обсяги їх поставок малі в порівнянні з докризовим періодом.

З експортом ситуація дещо краща. Хоч за кордон вивозиться лише 5% від вироблених продуктів, однак протягом декількох років формується стійкий попит на вітчизняне морозиво. Це пов'язано з тим, що собівартість виробництва в Україні нижче ніж в сусідніх країнах, тому українське морозиво здатне конкурувати з місцевими аналогами.

За даними Державної фіскальної службі України в січні-травні цього року Україна експортувала 2,9 тис. тонн морозива на $ 6,3 млн.

Якщо говорити про географію експортних поставок, то найбільшими торговими партнерами залишаються Молдова і Росія. Цього року найбільше морозива експортували в Росію - за перші 5 місяців 2018 на суму в $ 1,6 млн. Це пов'язано з тим, що окремі українські виробники можуть бути географічно ближче до кінцевого споживача, ніж великі російські гравці, що скорочує логістичні витрати і здешевлює продукт. У разі Молдови, українське морозиво виявляється дешевше, ніж імпортне із сусідньої Румунії в той час, як їх внутрішній ринок недостатньо сильний.

Одним з постійних покупців українського морозива залишається Ізраїль. На його частку від року до року припадає 15-20% експорту. Основна цільова аудиторія ласощі - це мігранти з країн колишнього СРСР, які купують українське морозиво на хвилі ностальгії. Можливість доставки морем спрощує зовнішньоекономічні відносини між нашими країнами, тому Ізраїль залишається стратегічним партнером для українських виробників морозива.

Яке морозиво за смаком українцям
Що стосується переваг, що 80% українців вибирають пломбір. Також люблять морозиво з фруктовими добавками, як правило, у вафельному стаканчику. Варто відзначити, що, незважаючи на те, що ринок досить консервативний і основний його асортимент сформувався досить давно, щороку з'являються нові види продукту, які користуються попитом. Наприклад, вугільне морозиво.

Основні оператори ринку розвивають рецептуру морозива в двох напрямках: традиційні смаки, які, як правило, легко приживаються на ринку (зі смаком десертів, найпопулярнішим з яких залишається "Тірамісу"), а також нові експериментальні смаки. В цілому, експерименти більше характерні для невеликих кафе-морожених, які випускають продукцію маленькими партіями.

Серед інших трендів останніх років - активізація продажів морозива на вулиці на вагу. Таке морозиво часто дешевше, його простіше зберігати і перевозити, а по естетичним критеріям воно не гірше порційного. Ще один споживчий тренд - органічного морозива.

Можна сміливо сказати, що ринок морозива дуже стійко переніс кризу за рахунок маркетингових рішень великих гравців і стабільного попиту на продукцію. Очікується, що і в подальшому ринок морозива буде показувати кількісний і якісний ріст в межах 5-7% щорічно.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами