Протягом двох останніх років у сфері логістики спостерігаються суттєві кадрові проблеми. Передусім, це пов'язано з тим, що багатьох водіїв мобілізували, ще частина спеціалістів або виїхала з країни, або з різних причин не може продовжувати свої обов’язки. Міжнародні організації та українські компанії намагаються вийти з ситуації, залучаючи до роботи в галузі перевезень молодих спеціалістів та жінок.
Як передає кореспондент ЦТС, про це повідомив старший консультант аналітичного відділу Pro-Consulting Андрій Мокряков під час Ukrainian logistic forum 2024 «Переформатування, відновлення, розвиток і стійкість».
Низка проведених досліджень свідчать про тенденцію зростання попиту на залучення до бізнесу фахівців без огляду на їхні гендерні особливості. «Це хороша тенденція, сподіваємося вона триватиме», - зазначив Мокряков.
Водночас, за його словами, поки що рано говорити про те, що програми навчання для молоді та жінок у логістичній сфері є надто ефективними. Зокрема, він спирається на досвід таких мереж, як «Аврора» та «Нова пошта», які проводили активні рекламні компанії, повідомляючи, що готові навчати всіх бажаючих. Але на роботу поки що взяли не багатьох таких спеціалістів.
«Це дійсно фізично важка робота, яка потребує витримки, спеціальних навичок і тому на підготовку фахівців піде не один рік. Але зрушення вже відбулося і це круто», - каже аналітик. Він припускає: для того, щоб на ринку з’явилися суттєві зміни в кадровій складовій, може піти 3-5 років.
Ще один спосіб перекрити кадрову нестачу - залучати до роботи іноземців. Незважаючи на всі можливі негативні наслідки, на думку Мокрякова, нашій країні можливо доведеться все ж таки вдаватися до таких кроків. Він також бачить перспективу і тому, щоби залучати до роботи в сфері перевезень ветеранів, які повертаються з фронту. «Реінтеграція в суспільство ветеранів, це складний процес, але він потрібен для добробуту країни в цілому», - каже експерт.
Джерело: ЦЕНТР ТРАНСПОРТНИХ СТРАТЕГІЙ