Бізнес-план підприємства: поняття, структура, приклади
3943

Бізнес-план підприємства: поняття, структура, приклади

1. Значення бізнес-плану в справі побудови успішного бізнесу

Бізнес-план необхідний самому ініціатору проекту, а також - інвестору/кредитору, який захоче його фінансувати. Чим якісніше складений бізнес-план, тим вища ймовірність отримання ресурсів для його реалізації, тим ближче власник бізнес-ідеї до її успішного втілення.

2. Як написати бізнес-план?

Оскільки, як ми вже розібралися, бізнес-план має величезне значення для успішності задуманого підприємства, то і підходити до його написання необхідно якомога ретельніше. Найкраще довірити цю справу професіоналам: вони зможуть скласти новий проект або адаптувати під ваші потреби вже готовий бізнес-план, але, в крайньому випадку, можна спробувати розібратися і самому. Щоб скласти бізнес-план необхідно, перш за все, знати - з яких основних розділів він складається.

3. Структура бізнес-плану

Перш ніж сісти і скласти бізнес-план, потрібно чітко усвідомити, що в цьому документі немає головних і другорядних частин. Всі розділи важливі і підходити до їх створення необхідно з рівним і найвищим ступенем відповідальності.

Замовити бізнес-план за вимогами програми «Доступні кредити 5-7-9%»

3.1. Титульний аркуш

Титульний лист бізнес-плану повинен містити:

  • назву проекту;
  • повні дані організації-ініціатора;
  • відомості про керівника проекту;
  • відомості про розробника бізнес-плану;
  • дату написання бізнес-плану;
  • основні дані фінансового характеру.

Остання частина титульного аркуша бізнес-плану служить для того, щоб відразу привернути увагу і зацікавити інвестора або кредитора.

Вас може зацікавити матеріал про розробку бізнес-плану за міжнародними стандартами (UNIDO)

3.2. Резюме бізнес-плану

Читаючи бізнес-план, інвестор, як правило, вже на етапі резюме визначає - чи цікавий йому цей проект, чи доцільно виділяти на нього фінансові ресурси. Від того, наскільки грамотно буде написано резюме, багато в чому залежить виконання завдання залучення сторонніх коштів.

У резюме бізнес-плану відображаються:

  • мета і завдання проекту;
  • необхідний обсяг інвестицій;
  • обгрунтування досяжності заявлених цілей;
  • методи виконання поставлених завдань;
  • гарантії повернення позикових коштів;
  • термін окупності з урахуванням дисконту;
  • прибуток за певний період.

Вся інформація, представлена ​​в резюме повинна спиратися на дані і розрахунки наступних розділів бізнес-плану.

3.3. Аналіз ринку, на якому доведеться працювати

Для успіху бізнесу необхідно якомога краще вивчити ринкове середовище, в якій буде функціонувати майбутня компанія. У цьому розділі бізнес-плану доцільно вказати:

  • поточний стан ринку: яка продукція на ньому добре продається, а яка - ні;
  • внутрішні і зовнішні чинники, що впливають на ринок;
  • конкуренти, їх товари, частка на ринку, прийоми просування;
  • портрет вашого типового покупця і чому він саме ваш;
  • SWOT-аналіз вашого проекту: його сильні і слабкі сторони, перспективи та загрози.

Чим більше даних буде враховано в цьому розділі при складанні бізнес-плану, тим більшу довіру викликатиме ваш проект в цілому. Тут потрібна об'єктивність, чесність і максимум подробиць.

Читати про дослідження ринку

3.4. Опис товару або послуги

Даний розділ бізнес-плану повинен якомога повніше відповідати на питання - що збирається продавати ваша компанія. Для цього тут необхідно помістити наступну інформацію про товар або послугу:

  • назва;
  • галузь застосування;
  • характеристики продукції: найбільш важливі характеристики повинні бути описані докладно, другорядні можна просто перерахувати;
  • переваги вашого товару або послуги перед продукцією конкурентів;
  • необхідність оформлення патентів, авторських прав, сертифікатів, ліцензій та ін.;
  • зовнішній вигляд, упаковка і умови поставки;
  • гарантії на товар і можливості по сервісному обслуговуванню;
  • умови експлуатації і її термін;
  • можливості утилізації продукту після завершення експлуатації.

При складанні бізнес-плану, в цьому розділі також необхідно написати в якій стадії готовності знаходиться продукт, тобто завершена його розробка, документальне оформлення, і чи готовий він до реалізації.

3.5. Маркетинговий план

Для успішного ведення бізнесу мало мати товар для продажу, важливо також вміти його продати з найбільшою вигодою. Бізнес-план будь-якого підприємства повинен містити стратегію просування продукції до споживача. Для розкриття цієї стратегії в даному розділі бізнес-плану необхідно вказати:

  • для кого призначений пропонований товар або послуга (портрет споживача);
  • як буде встановлюватися ціна на продукцію і від чого вона залежить;
  • які методи залучення уваги споживачів будуть використовуватися;
    • рекламні компанії;
    • дегустація продукції;
    • розіграші;
    • виставки;
    • акції, знижки і т.д .;
    • вказати необхідний рекламний бюджет;
  • які є можливості щодо збільшення обсягів продажів, підвищення репутації бренду і підприємства;
  • чи планується створювати сервісну службу, і скільки грошей для цього потрібно.

При написанні цього розділу бізнес-плану необхідно чітко позначити зв'язок між якістю товару, його ціною і рентабельністю виробництва. При виборі способів рекламування потрібно враховувати прогнози реакцій споживачів відповідно до їх поведінкової моделі.

Читати про розробку маркетингової стратегії

3.6. План виробництва

Ваш бізнес-план повинен містити в цьому розділі докладний опис виробничого процесу, в тому числі:

  • яке необхідне устаткування, де його передбачається взяти, його вартість;
  • наявність і достатність приміщень;
  • потреба в персоналі та його характеристики, розмір фонду заробітної плати;
  • перелік необхідної сировини, його вартість і постачальники;
  • розрахунок собівартості продукції;
  • схеми виробничих потоків і їх пропускна здатність.

Якщо у підприємства є партнер, то при складанні цього розділу бізнес-плану необхідно вказати: яку частину роботи він виконує, скільки при цьому витрачає і чому партнером є саме він.

Замовити бізнес-план за вимогами програми «Доступні кредити 5-7-9%»

3.7. Організаційний план

У цьому розділі бізнес-плану описується організаційна структура майбутнього підприємства і графік реалізації проекту:

  • форма власності;
  • розподіл компетенцій керівництва і основних фахівців;
  • як взаємодіють підрозділи підприємства;
  • хто відповідальний за виконання тієї чи іншої частини бізнес-плану;
  • терміни реалізації.

3.8. Фінансовий план

Розділ бізнес-плану підприємства, який може бути виконаний у вигляді таблиці доходів і витрат, наочно показує інвестиційну привабливість проекту. Тут зазвичай відображаються:

  • потреба в інвестиціях;
  • витрати в підготовчий період;
  • прогнозний баланс на перший рік реалізації бізнес-плану;
  • запланований баланс на весь період дії бізнес-плану;
  • термін окупності витрат за проектом.

У цьому ж розділі можна навести такі параметри, які свідчать про ефективність написаного бізнес-плану, як індекс рентабельності, внутрішня норма прибутковості, чиста поточна вартість.

Про складання бізнес-плану для start-up проектів

3.9. Гарантії і ризики

Даний розділ бізнес-плану є моделлю загроз для майбутнього підприємства. Він містить всі можливі ризики для ведення бізнесу, які можуть виникнути, і варіанти дій з метою мінімізації їх виникнення або наслідків. Також, при складанні цього розділу бізнес-плану необхідно не забути вказати гарантії, які має компанія. Серед гарантій можуть бути:

  • підтримка від органів влади;
  • страхування;
  • банківські гарантії;
  • наявність застави та інші.

3.10. Додатки

Готовий бізнес-план повинен бути доповнений таблицями, графіками, розрахунками, копіями договорів, фотографіями, схемами та іншими, необхідними для ілюстрації і підтвердження змісту основних розділів, матеріалами.

4. Приклади готових бізнес-планів

Готові бізнес-плани, складені відповідно до міжнародних стандартів, можна придбати на нашому сайті. Ці бізнес-плани готові до негайної реалізації, але, при необхідності, можуть бути адаптовані відповідно до побажань замовника. Прикладами готових бізнес-планів є:

Бізнес-план вирощування льону-довгунця

Проект створення підприємства по вирощування льону-довгунця на площі 100 га і виробництва з нього рослинного волокна.

Бізнес-план піцерії

Бізнес-план передбачає організацію в Києві піцерії середнього цінового сегмента на 20 посадочних місць.

Бізнес-план салону весільних суконь

Результатом реалізації цього проекту стане поява в столиці нового салону, в якому можна буде придбати весільні та вечірні сукні, взуття та аксесуари для святкового вбрання.

Як видно з наведених прикладів, фахівці Pro Capital Investment, займаються складанням бізнес-планів в різних економічних сферах і під різні обсяги інвестування. У нас можна придбати готовий бізнес-план, замовити написання нового бізнес-плану або скористатися послугою аудиту бізнес-плану, складеного вами або кимось іншим. У будь-якому випадку ви отримаєте якісний документ, що містить «золотий ключик» до вашого майбутнього добробуту.

Дивитися всі послуги фінансового консалтингу

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами