Нові технології змінюють навколишній світ - іноді непомітно, іноді стрибкоподібно. Старе мистецтво продавати також не стоїть на місці і трансформується під тиском нових можливостей і очікувань покупців. Щоб якось не опинитися позаду конкурентів, власникам магазинів корисно тримати руку на пульсі переважаючих в їх бізнесі тенденцій. Ось деякі з них, на які аналітики компанії Pro Capital Investment пропонують звертати увагу при складанні бізнес-планів:
Сучасні технічні засоби надають можливість знати кожного відвідувача магазину буквально в обличчя. Системи розпізнавання осіб стають засобом як забезпечення безпеки, так і маркетинговим інструментом продавця. У першому випадку вони дозволяють виявляти злодіїв і шахраїв, а в другому - формувати цінові та продуктові пропозиції відповідно до смаків і потреб відвідувача, визначеними за результатами аналізу попередньої інформації про нього. В ході проходила в минулому році конференції NRF Retail's Big Show 2019 один з учасників зі Швейцарії похвалився, що у такий спосіб йому вдалося на чверть збільшити показник лояльності клієнтів.
Дивитися готові бізнес-ідеї (бізнес-плани) тут
Все більше покупців мають бажання і можливість самостійно вибирати товари в магазині, навіть офлайновому, використовуючи для пошуку інформації про них свої смартфони, і звівши спілкування з продавцями до мінімуму. Також багато відвідувачів магазинів хотіли б самостійно зважувати, сканувати і розплачуватися за товари, навіть без підходу до каси. За оцінками маркетологів, до 2022 року самообслуговуванням будуть охоплені 20% торгових операцій.
Бізнес-ідея вимагає бізнес-план - читати, що це
Стандартні торгові точки, схожі одна на іншу, вже приїлися покупцям, тому вони спрямовуються туди, де з'являється щось нове, цікаве і корисне. Наприклад, один з найбільших американських продавців матраців Casper, планує відкривати магазини, в яких матраци будуть пропонуватися в інтер'єрах повністю обставленої квартири або будинку, щоб покупцям було більш органічно і комфортно вивчати їх споживчі властивості.
Магазини з власною службою доставки отримують конкурентну перевагу перед колегами, у яких такої послуги немає. Причому це стосується не тільки інтернет-магазинів, а й звичайних офлайнових точок продажів. Більш технологічні просунуті йдуть ще далі цим шляхом і використовують для доставки роботизовані візки, дрони і навіть автоматичні пересувні міні-магазини.
Читати огляд ринку доставки продуктів в Україні
Дотримання позначених вище трендів сучасного рітейлу дозволить торговій точці підвищити ефективність своєї роботи, а покупцям послужить орієнтиром сумлінного та інноваційного підходу до продажів, що позитивно позначиться на їх лояльності.