Дата підготовки: | Липень 2014 року |
Кількість сторінок: | 11, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 13 |
Таблиць: | 2 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром |
Проведене аналітиками компанії Pro-Consulting дослідження ринку соусів з виділенням сегментів кетчупу і майонезу дозволило сформувати огляд, що містить інформацію, яка згрупована за такими основними елементами: коротка характеристика ринку, показники вітчизняного виробництва та основні оператори, параметри зовнішньоекономічної діяльності та споживання з висвітленням цінової структури. Зазначено, що цей ринок формується переважно вітчизняною продукцією, її частка перевищує 92%, а в сегменті кетчупів за 4 міс. 2014 р. вона наблизилася до 97%. Виробництво коливається навколо показника 20 тис. тонн, а розмах варіації приблизно дорівнює 14 тис. тонн. Ємність ж ринку за період 2010–2013 рр. скоротилася на 3,7% і з урахуванням її падіння за 4 кв. 2014 р. щодо 4 міс. 2013 р. можна очікувати подальшого зниження за підсумками року. Особлива увага сегментам майонезу та кетчупу пояснюється їх ринкоформуючими частками (відповідно, 60,3% і 31,3%). При цьому зазначено, що йде деяке скорочення частки майонезу в контексті зміцнення тенденцій до здорового способу життя. Перераховано ключових українських виробників і приведена лінійка їх продукції під провідними торговельними марками – «Торчин», «Чумак» та «Щедро». Одноосібним стійким лідером ринку соусів є компанія ПрАТ «Волиньхолдинг». Показники зовнішньої торгівлі впевнено зростають, при цьому експорт приблизно в півтора рази перевищує імпорт. Приблизно 73% експортованої продукції надходить до трьох країн – Росії, Молдови та Білорусі, решта продукції також направляється в країни колишнього СРСР. Число країн – постачальників продукції більше, їх близько 27, трійку лідерів складають Польща, РФ і Німеччина (сумарна частка варіює в інтервалі 71–73%), однак позиції цих країн змінюються в часі. Зазначимо поступове нарощування частки китайської продукції в імпорті, що зумовлено популяризацією соєвих соусів в Україні. У контексті споживання вказано, що середньостатистичний українець використовує приблизно 2 кг соусу на рік. Зазначено, що цю продукцію вживає 95% повнолітніх жителів України. Основним критерієм вибору продукції є смакові якості. Двома наступними критеріями в рейтингу останніх є ціна і країна-виробник. Однак поступово наростає важливість такого критерію, як натуральність продукту, його відповідність правилам здорового харчування. За даними на червень 2014 р. побудовано рейтинги споживчих переваг для сегментів кетчупу, майонезу і готових соусів у цілому. Згідно з наведеними відомостями, оцінку 5 балів мають кетчупи та готові соуси «Чумак» і майонез «Щедро».