Ринок ювелірних виробів досить новий, зародився він у 1991 році завдяки приватній ініціативі — розповідає «Бізнес-плану» Олександр Соколов, директор Pro Consulting. Активно розвивався до 2009 року, але після світової економічної кризи ринок ювелірних виробів відчуває стагнацію, це пов’язано зі зменшенням доходів населення й нестабільною економічною ситуацією. Нині частина гравців залишила ринок або переформатувала діяльність.
Експерт пояснює, що ринок можна структурувати на великих гравців, які ведуть справу ще з 90-х років, як-от «Київський Ювелірний завод», «Столична ювелірна фабрика», «Золотий вік». Вони орієнтуються переважно на мас-маркет. Другий напрямок — гравці, які спеціалізуються на ексклюзивності. Громадське зустрілося саме з такими.
Артур Ховсепян, ювелір HOVSEPIAN DESIGNS:
Я займаюся виробництвом ювелірних виробів, уклав у бізнес близько 3000 доларів, сьогодні можна сказати я вже відбив вкладення.
Перший мій бізнес — ювелірний магазин у Сімферополі, він був невеликий, там продавалося срібло. З нього й починався мій шлях як ювеліра.
На той час я лише купував готові вироби, завжди була проблема з асортиментом, який би мені подобався й підходив. Мій бренд нині представлений в крамницях Харкова та Києва.
Перші рітейли я не знав, куди відносити. Просто знайшов в інтернеті магазини в Харкові й Києві, вони взяли мою продукцію. Але потім виникла проблема — вони не працювали з моєю категорією через високі ціни. Я роблю за такими ж технологіями як у США, але ціни в мене вдвічі або й утричі нижчі.
Низькі продажі пов’язані з тим, що я досі в пошуках цільової аудиторії, не займаюся маркетингом, клієнти знаходять мене, я їх не шукаю. Не маю грошей і часу на це все.
Я не можу сказати, що мій випадок — це приклад успішного бізнесу. Наразі це просто робота, яка дозволяє триматися на плаву. Усе буде, просто треба працювати.
Лена Ястреб, ювелірна дизайнерка, засновниця бренду Lena Yastreb
Я працюю у власній ювелірній компанії. У 2013 році стартові вкладення були 7000 гривень, нині прибуток становить 300 000 на рік.
Технології пішли далеко, вже необов’язково вміти робити все, приміром, я відповідаю за дизайн і реалізацію ідеї. Навіть якщо хтось інший виробляє, це все одно моя авторська ідея. Я продаю дизайн прикрас, унікальність і напрацювання, люди купують саме це. Мої вироби складні, їхня цінність не у вартості грама, а у виконаній роботі.
Раніше в мене була точка продажу спідньої білизни, також я запустила в продаж блокноти для художників, паралельно мала сімейну справу — прокат карнавальних костюмів. Але потім від усього цього я відмовилася. Водночас хобі стало справою всього мого життя.
Перша частина капіталовкладень — це була моя остання зарплата, 2500 гривень. Ще я позичила в друзів — це був капітал, з яким я починала працювати.
Нині мої прикраси продаються в близько 10 крамницях, як онлайн, так і офлайн. Середній оборот від 20 до 40 тисяч гривень на місяць, залежно від періоду.
Просуваю бізнес переважно через соціальні мережі й регулярні фотозйомки для кожної нової колекції. Зйомка обходиться в 15 — 20 тисяч гривень. Це обов’язкові вкладення, без них не буде просування. Це моя реклама.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: