Поточна ситуація з карантинним режимом і наслідками заходів, спрямованих на боротьбу з COVID-19, звернули увагу бізнесменів, стартаперів та інвесторів на сфери бізнесу, які раніше «відлежувалися» на полицях. Ринок дистанційної освіти не став винятком ні в Україні, ні в світі. В даному огляді ми розглянемо загальні тренди і фактори ринку. Такі показники, як обсяг і структура ринку онлайн освіти в Україні, будуть доступні в результатах маркетингового дослідження ринку освітніх послуг.
Ознайомтеся з типовою структурою дослідження ринку
Загальні показники ринку і основні світові драйвери
З кожним роком попит на дистанційне і онлайн навчання зростає. Багато людей стають більш самоусвідомленими, вважають за краще самовдосконалюватися і розвиватися. Конкуренція на ринку праці, недосконалість шкільної і університетської освіти, бажання отримати більше знань і бути в курсі всього, світові тренди - все це сприяє розвитку ринку.
Можливо, вас зацікавить аналітика з анотації до готового аналізу ринку приватних шкіл Києва
За видами ринок онлайн освіти можна розділити на наступні:
Активний розвиток ринку і значне зростання попиту на онлайн освіту в світі почалося кілька років тому, і зараз аудиторія таких курсів налічує десятки мільйонів користувачів. Частка онлайн освіти від загального обсягу ринку становить близько 3% і оцінюється в 165 млрд дол. США, і з кожним роком вона збільшується. Світовим драйвером на ринку є США.
В Україні, незважаючи на те що використовувати онлайн формат почали вже давно, в цілому ринок онлайн освіти ще на стадії формування. Однією з перших форм проявів такої освіти стали онлайн курси з вивчення іноземних мов. Такі послуги можна було знайти в інтернеті ще 10 років тому. Решта видів почали розвиватися з появою таких платформ як Prometheus, EdEra, Coursmos та ін., де бажаючі можуть пройти онлайн курси та в деяких випадках навіть отримати сертифікат. З розвитком інтернет технологій і появою на ринку більш сучасних девайсів, навчання переходить в формат з використанням мобільних додатків.
Також рекомендуємо почитати аналітику з анотації готового аналізу світового ринку мобільних ігор і додатків для побачень
Стимулами для розвитку ринку онлайн освіти в Україні стали:
Основними перевагами онлайн освіти є її доступність, оскільки багато ресурсів надають «знання» безкоштовно і гнучкий графік - користувач може проходити курси в будь-який зручний для нього час.
Якщо ви вирішили інвестувати в запуск або розвиток бізнесу, почитайте що таке аналіз ринку, і як його замовити
Популяризації дистанційної освіти сприяє відсутність додаткових фінансових витрат. Навчання в коледжах і університетах досить дороге. І тут йдеться не лише про вартість навчання. Крім цього, студент витрачає гроші на харчування, оренду житла, транспорт та ін., що стає несуттєвим при дистанційному навчанні. До того ж, і вартість такого курсу в університеті значно дешевша. Основна проблема - це те, що така форма навчання в Україні тільки починає розвиватися, система недосконала і потребує вдосконалення, відсутні чіткі програми. До того ж, такий варіант вибирають в основному ті, хто вже має освіту або з особистих причин не може відвідувати університет.
Інвестиції в розвиток онлайн освіти
Ринок онлайн освіти швидко зростає і його активному розвитку сприяють залучення інвестицій. У 2019 році загальна сума інвестицій в Edtech (розвиток технологічних рішень для освіти) досягла 18,66 млрд дол., Що на 14,2% більше, в порівнянні з 2018 року Найбільша частка припадає на США (42,9%) і Китай (21,4%). Інвестори вважають за краще вкладати гроші в інструменти навчання на підставі ІІ (штучного інтелекту) - ця категорія в структурі інвестицій займала 19,7%, тоді як електронне навчання - 1,7%, а мобільне навчання - 15,9%.
В Україні інвестування Edtech проходить в основному в формі створення стартапу і благодійного збору коштів на нього або залучення інвестицій від міжнародних венчурних фондів.
Можливо, вам також буде цікава стаття про потенціал системи онлайн-бронювання туристичних турів в Україні
Можна припустити, що 2020 р. буде одним з переломних для розвитку онлайн освіти як в Україні, так і в усьому світі:
Також, незважаючи на те, що це тимчасовий захід, навчання для школярів було переведено в дистанційний і телевізійний формат (уроки будуть в трансляції на українських каналах).
Надалі ринок продовжить розвиватися. Адже молоде покоління вже зараз постійно «живе в інтернеті», залишаючи за собою цю звичку і в дорослому житті. Проблемою залишиться також низький рівень самодисципліни - незважаючи на те що попит на онлайн курси росте, але відсоток їх завершення залишається досить низьким (близько 14%, Prometheus).
Також почитайте про наслідки COVID-19 для ключових галузей економіки України
Ринок дистанційної освіти так само вимагає глибинного дослідження, як і інші ринки, які вже проаналізовані в Pro-Consulting. Повноцінне маркетингове дослідження ринку освітніх послуг буде проведено на замовлення як уже діючими операторами цього ринку, так і тими, хто збирається вкладати чималі гроші в запуск бізнесу в цій сфері.
Замовити дослідження вашого ринку можна, зв'язавшись з нами, за контактами, вказаними на сайті. Так само висока ймовірність того, що ми вже досліджували ваш ринок - перевірте наявність готового звіту в каталозі готових проектів або зв'яжіться з нами.
Даний огляд підготовлений Прес-центром Pro-Consulting на базі коментаря генерального директора Олександра Соколова