Ринок хлібобулочних заморожених напівфабрикатів в Україні відрізняється широким асортиментом, який постійно поповнюється новими товарами. До даної категорії продукції відносять хліб 80-95% готовності, напівфабрикати з листкового і здобного тіста, вироби для СВЧ, пиріжки, кондитерські вироби. Всього в світі налічується близько 300 видів заморожених хлібобулочних напівфабрикатів, які вперше надійшли в продаж понад 30 років тому. Асортимент заморожених хлібобулочних напівфабрикатів в Україні налічує 100 одиниць.
Найактивніше цей сегмент розвивається у великих містах. Головними покупцями цього виду напівфабрикатів є міні-пекарні, автозаправки, пекарні при супермаркетах і в торгових центрах, сектор HoReCa, сервіси доставки їжі в офіси.
Ключовими тенденціями, що характеризують розвиток досліджуваного ринку, є:
• збільшення кількості міні-пекарень, які добре адаптуються під нові «правила гри» на ринку і оперативно перебудовують виробничий процес в разі необхідності;
• автоматизація і механізація середніх і великих підприємств-виробників заморожених хлібобулочних напівфабрикатів, що сприяє розширенню асортиментного ряду;
• популяризація міні-пекарень та міні-кафе, де можна придбати випічку і різні напої.
За останні п'ять років ринок хліба і хлібобулочних виробів в Україні скоротився більш ніж на 30%, що сприяло зміцненню позицій заморожених хлібобулочних виробів. Більш того, експерти відзначають, що досліджуваний сегмент демонструє передумови до подальшого збільшення частки ринку в найближчі роки - на сьогоднішній день цей показник досягає 1-1,5%.
Головними виробниками заморожених напівфабрикатів є національні підприємства. Імпорт даної категорії товарів за останні 5 років скоротився на 50%.
У період з 2012 по 2015 року показники експорту заморожених хлібобулочних напівфабрикатів теж скоротилися, але в 2016 році обсяги поставок зросли на 128% в натуральному вираженні і склали 300 тонн. Частка експорту в Росію за останні кілька років скоротилася в 2 рази в силу обмежень торгівлі між Україною і РФ. У той же час, зросли поставки вітчизняних напівфабрикатів в Грузію і США. До переліку експортерів додалася також Білорусь з часткою ринку 20,7%.
Як уже було відзначено вище, на вітчизняному ринку представлена заморожена продукція і іноземних виробників, але її питома вага становить лише 10%. Невеликий асортимент зарубіжної продукції пояснюється широкими пропозиціями товарів вітчизняного виробництва. Головними постачальниками заморожених хлібобулочних продуктів є польські, німецькі та литовські підприємства. У 2016 році частка імпорту зросла на 1,7% в натуральному вираженні в порівнянні з 2015 роком.