У кризовий період наше населення насамперед запасається продуктами харчування тривалого зберігання, у число яких входять крупи. Якщо з цієї точки зору розглянути динаміку зміни ємності ринку круп в Україні, то можна констатувати, що криза у нас вже минула.
Так, в 2018 році вітчизняний ринок круп скоротився на 3,54% в порівнянні з попереднім роком, тоді як у 2017 році було зафіксований його зростання на 4,7%. Зменшення ємності ринку круп відбувається на тлі збільшення їх імпорту, що свідчить про підвищення купівельної спроможності населення, все більша частина якого віддає перевагу більш дорогим закордонним крупам. Від цього страждають українські виробники, які змушені скорочувати випуск своєї продукції, так як втрату частини внутрішнього ринку вони не можуть компенсувати експортом.
Традиційно найбільш популярна в Україні гречана крупа. Її частка в минулому році склала 26,6% в загальному обсязі виробництва, збільшившись на 6 відсоткових пунктів з 2016-го. Друга за популярністю - рисова крупа, навпаки, зменшилася на 4,9 в.п. - до 8,2%. Ну а рекордсменом по динаміці зростання стала вівсяна крупа, частка якої за два роки зросла більш ніж в 4 рази і склала 6,2%.
Серед круп'яних торгових марок, в минулому році найбільшими симпатіями споживачів користувалася «Жменька», яка набрала п'ять балів в рейтингу «Фаворити успіху». Це дозволило даної ТМ потіснити «Хуторок», який був лідером в 2016 році. Замикає трійку улюбленців українців «Чумак», який спустився на сходинку нижче з приблизно тією ж кількістю балів, що і два роки тому. Далі ми можемо бачити такі ТМ, як «Новоукраїнка», «Сквірянка», «Терра», яких в 2016 році в рейтингу не було, що свідчить про досить високий рівень конкуренції на ринку.
У міру відновлення економіки України, фокус уваги споживачів круп зміщується від дешевої вагової продукції до більш дорогої і якісної, фасованої під відомими торговими марками. Крупа поступово стає не елементом стратегічних запасів домоволодіння на час катаклізму, а одним з продуктів системи здорового харчування. Це необхідно враховувати виробникам при складанні стратегії подальшого розвитку. При цьому не обійтися без поліпшення якості та розширення асортименту на види круп'яної продукції, які користуються популярністю на внутрішньому і міжнародному ринках. Одним з таких видів є вівсяна крупа і пластівці, а також поширені в Європі висівки, що входять до складу багатьох збалансованих дієт. Перспективною нішею для розвитку став сегмент органічних круп, які, хоч і вимагають підвищеної уваги при вирощуванні і переробці, але компенсують це більш високим рівнем прибутковості, ніж традиційні.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: