В даний час Україні гостро необхідне вливання коштів із зовнішніх джерел. Валюта потрібна для розрахунку за борговими зобов'язаннями минулих років. У фінансовому підживленні потребує національна економіка, щоб вийти на траєкторію стійкого зростання. Без грошей неможливий розвиток сектора безпеки країни, на частині території, де триває збройний конфлікт.
Внутрішньоукраїнська нестабільність відлякує іноземних інвесторів, незважаючи на те, що наша країна має ряд потенційних переваг для створення нових підприємств, наприклад: дешеву і досить якісну робочу силу, вигідне географічне розташування, м'який клімат і наявність природних ресурсів.
Одним з варіантів залучення зовнішнього фінансування може стати приватизація державних підприємств, але по максимально прозорій системі. Це важливо ще й тому, що є однією з умов Міжнародного валютного фонду для продовження подальшої співпраці з нашою країною. Дане співробітництво необхідно для України не тільки тим, що в його рамках виділяються кредити. Воно ще є індикатором для приватних інвесторів про можливості участі в національній економіці.
Забезпечити привабливу і зрозумілу схему продажу держпідприємства покликаний новий «Закон про приватизацію державного майна», прийнятий Верховною Радою України в першому читанні 9 листопада 2017 року.
Даний законопроект повинен замінити собою сім нині діючих законів у приватизаційній сфері. Згідно з ним, всі приватизовані підприємства поділяються на дві групи в залежності від вартості: малі - до 250 млн грн і великі - понад цієї суми. Малі об'єкти будуть продаватися через інтернет-систему «Prozzoro», а великі - на аукціонах. Для кращої прозорості процесу оцінки великих підприємств планується залучення авторитетних інвестиційних радників. Спори будуть урегульовуватись в міжнародних арбітражних судах протягом 3-х років. Принциповим для уряду є недопуск до приватизації інвесторів з Росії, яка вважається країною-агресором.
В даний час в держвласності перебувають близько 3,5 тис. підприємств. Але далеко не всі з них привабливі для потенційних покупців. Тим більше що законопроектом передбачено введення річного мораторію на банкрутство підприємства після приватизації. Великих інвесторів більше цікавлять такі потенційно прибуткові монополісти, як «Укрзалізниця» або «Укрспирт». Відносно продажу цих об'єктів поки немає консенсусу в українській політичній та експертному середовищі через острах ослаблення державного впливу в ключових галузях економіки.
Робота над новим приватизаційним законопроектом триває в парламенті. До другого читання в нього можуть бути внесені зміни. Тому сьогодні важко судити про деталі майбутньої системи роздержавлення української власності, але ключові положення навряд чи зміняться.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів з дослідження ринків, на які вплине приватизація: