Продажі безалкогольного пива ростуть швидше, ніж алкогольного. Українці пішли по стопах європейців
Українці шукають альтернативу алкогольним напоям. За вісім місяців цього року продажі безалкогольного пива виросли на 11,3% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року і склали 288,4 млн грн. Про це НВ Бізнес повідомив провідний аналітик компанії Pro-Consulting Артем Чорний. Попит на безалкогольне пиво зростає в усьому світі - все більше споживачів замислюються про своє здоров'я, відмовляються від алкоголю, але хочуть пити пінне.
Ринок зростає
Останні кілька років пивний ринок України стагнував, тому зростання продажів - хороша новина для виробників. За шість місяців цього року ринок безалкогольного пива зріс на 5% в порівнянні з січнем-червнем минулого року, при цьому продажі з заводів виросли на 21%, підтверджує тенденцію маркетинг-директор AB InBev Efes Україна Анна Руденко. «Темпи зростання ринку безалкогольного пива випереджають ринок алкогольного, який також росте, але на 2,2%», - говорить вона.
Чому продажі безалкогольного пива ростуть? Це - світовий тренд, говорить Артем Чорний. «В першу чергу, це пов'язано з популяризацією здорового способу життя. Безалкогольне пиво також є менш калорійним », - говорить він.
До недавнього часа увагу до цього сегменту була досить низькою, визнає Ганна Руденко. За словами експерта, до 2017 року в локально зробленому пиві рівень алкоголю становив до 0,5%. Але з тих пір технології покращилися, і виробники змогли знизити вміст алкоголю, а якість стала вищою.
«Ми виробляємо безалкогольне пиво зі звичайного, звареного за традиційною технологією. Використовуємо мембранну фільтрацію - сучасний метод перетворення звичайного пива в безалкогольне, який дозволяє зберегти всі смакові характеристики. Цей метод дає можливість відокремити молекули етанолу і отримати безалкогольне пиво, абсолютно без шкоди його смаку», - розповідає генеральний директор Carlsberg Ukraine Євген Шевченко. Оскільки безалкогольне пиво, яке виробляється на сучасному обладнанні, за смаковими якостями не поступається традиційному, його часто купують водії, спортсмени і т. д, додає CEO компанії Уманьпиво Ігор Кисіль.
Конкуренція зростає
Безалкогольне пиво поки п'є обмежена кількість споживачів. В Україні його частка в загальному обсязі ринку за підсумками восьми місяців складає 1,8%, говорить Євген Шевченко. Якщо порівнювати, наприклад, з Німеччиною, то там безалкогольні сорти займають більше 7% пивного ринку. Зате пропозицій же в цьому сегменті стає дедалі більше. Наприклад, Carlsberg Ukraine представив Baltika № 0 зі смаком пшеничного солоду, Уманьпиво відновило виробництво Waissburg 0, AB InBev Efes Україна випускає BUD Prohibition, імпортує Hoegaarden Radler Agrum і Hoegaarden Radler Lemon.
З 2016 по 2018 роки обсяг виробництва безалкогольного пива, за даними Державної служби статистики, зріс на 21,5%. «Пояснити це можна тим, що зараз практично у кожної пивоварні є свій сорт безалкогольного пива, раніше він був тільки у великих виробників. Однак зі зростанням попиту та удосконаленням технології, більшість пивних виробників охопили і цей сегмент », - каже Ігор Кисіль. Я б оцінив конкуренцію в даному сегменті, як більш жорстку, додає Євген Шевченко. Він додає, що, по-перше, сам сегмент невеликий, по-друге, в сегменті безалкогольного пива присутні всі основні гравці ринку і коло його споживачів обмежений.
Світовий ринок безалкогольного пива продовжить розвиватися разом з трендом здорового способу життя. Ще потрібно більше інновацій в даній категорії, активна робота компаній-виробників, спрямованих на підвищення якості і смакових характеристик продукції, говорить Артем Чорний. За його словами, в Україні ринок володіє хорошим потенціалом для подальшого зростання.
«Високі акцизи на алкоголь в країні сприяють тому, що виробництво безалкогольного пива стає економічно більш вигідним, ніж алкогольного, незважаючи на те, що технологічно таке виробництво є більш трудомістким. Адже з безалкогольного напою акциз не сплачується зовсім », - говорить він. І додає, що конкуренція на українському ринку пива, як безалкогольного, так і алкогольного, ставатиме все жорсткішою: великі виробники виводять нові бренди, зростає імпорт, а також розвивається сегмент крафтового пивоваріння.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: