Надра нашої землі містять великі запаси чистої і цілющою води. Збільшенню попиту на мінералку сприяє поширення моди на здоровий спосіб життя і погіршення якості водопровідної води. У вітчизняних торгових точках представлено вже понад сотню найменувань мінеральної води. Тож не дивно, що провідні виробники змушені збільшувати свої рекламні бюджети для утримання уваги покупців саме на свій товар.
Можливо, вам буде цікаво почитати прогнози по ринку соків в Україні
Пік споживання покупної води в пляшках в нашій країні закономірно доводиться на теплу пору року: з травня по жовтень. Близько 40% української мінералки випивають в найбільших містах країни: Києві, Харкові, Одесі, Дніпрі, Львові. За статистикою, українець вживає в середньому 30 літрів мінеральної води в рік, що приблизно в чотири рази менше середньоєвропейського показника. Тому можна прогнозувати розширення внутрішнього ринку даної продукції в подальшому. Даний факт важливий для вітчизняних виробників, так як 96% їхнього продукту реалізується в межах України.
Пропонуємо вам почитати більш свіжу аналітику ринку негазованих вод в Україні
По ринку мінералки відчутно вдарила економічна криза, що почалася в 2014 році. Зниження платоспроможності споживачів, подорожчання ресурсів і проблеми з російським ринком викликали зменшення обсягів виробництва в 2014 і 2015 роках. Відновлення ринку почалося тільки в 2016-м і продовжилося в 2017-м, але докризових обсягів досягти поки не вдалося.
Українські виробники бутильованої води забезпечують 96% внутрішнього споживання. Решта чотири відсотки припадає на імпортні поставки. У структурі виробництва майже дві третини займає негазована вода.
У нас доступний до покупки готовий аналіз ринку мінеральної води в Україні
Якщо ви плануєте інвестувати в розвиток бізнесу або просто ваше підприємство заблукало на ринку, вам необхідно провести аналіз вашого ринку
Значний незатребуваний потенціал для розвитку виробництва української мінеральної води полягає в освоєнні зовнішніх ринків збуту. Поки за кордон відправляється лише близько одного відсотка видобутої на нашій території води. Разом з тим, на цьому напрямку останнім часом спостерігаються позитивні зміни. Так, в 2016 році експорт мінералки виріс на 48% в порівнянні з 2015-м і склав 0,295 млн дал. Основним покупцем води стала Молдова. З'явилися в структурі і такі екзотичні ринки, як Гана і Ліван. При цьому, великих надій на експорт очікувати не доводиться - за рахунок логістичних витрат ціна на питну воду в країні імпортера стає непідйомною для рядового споживача, і він вважає за краще вітчизняний аналог.
Подальший розвиток ринку мінеральної води може здійснюватися як за внутрішнім, так і за зовнішнім векторах. Внутрішнє споживання залежить від купівельної спроможності населення і успішності рекламних компаній. Експорт води збільшиться в разі знаходження учасниками ринку нових і розширення наявних каналів збуту даної продукції за кордон.
З оглядами ринків і бізнес-ідеями ви можете ознайомитися у нас в розділі «Аналітика і бізнес-ідеї»
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: