«Ми не гадаємо на кавовій гущі - ми досліджуємо ринок, даємо його оцінку і прогнози розвитку» - Олександр Соколов, генеральний директор компанії Pro-Consulting для Franchithink
2130

«Ми не гадаємо на кавовій гущі - ми досліджуємо ринок, даємо його оцінку і прогнози розвитку» - Олександр Соколов, генеральний директор компанії Pro-Consulting для Franchithink

Компанія Pro-Consulting працює на ринку консалтингових послуг з 2004 року. За чотирнадцять років діяльності кількість маркетингових досліджень і бізнес-планів, підготовлених аналітиками Pro-Consulting, вже обчислюється тисячами. Український і світовий ринок кави один з них. Про його особливості розповідає Олександр Соколов, генеральний директор компанії Pro-Consulting, для міжнародного франчайзингового форуму ресторанної та готельної індустрії Franchithink.

 - Пане Олександре, не секрет, що багато наших співвітчизників не уявляють своє життя без ранкової чашки кави. Наскільки ринок кави розвинений в Україні?

Дійсно, популярність кави серед українців динамічно зростає. Якщо оцінювати найближчий період, то за перші півроку показники ринку кави в натуральному вираженні збільшилися майже на 10% в порівнянні з першим півріччям минулого року і це не мало. Така тенденція не залишає байдужими професійних маркетологів. Команда Pro-Consulting вивчає всі аспекти кавового ринку в процесі його становлення: виробництво, споживання, співвідношення експортних та імпортних операцій та інші. Не залишаються без уваги і взаємини головних учасників - постачальників, продавців і споживачів і відповідно, пропозиція, попит і динаміка їх зміни. Без цього неможливо виробити і рекомендувати нашим клієнтам ефективну стратегію роботи в цій сфері, але ж саме в цьому полягає наша головна задача.

- Які ж особливості українського ринку кави?

Кавовий ринок нашої країни, та й багатьох країн, де цей напій дуже популярний, наприклад, Італії або Німеччині, дуже сильно залежить від постачальників зерен. Як відомо, кавові дерева у нас не ростуть, тому неврожай кави в тропічних регіонах планети неминуче відбивається на ринку цього продукту по всьому світу. Наші виробники роблять свій продукт унікальним і відмінним від інших торгових марок за допомогою таких операцій, як обсмажування, складання сумішей і розфасовка в знаний бренд, але вони дуже залежні від світових тенденцій сировинного ринку.

- Чи можете Ви назвати основні параметри світового та українського ринків кави?

У 2016-2017 маркетинговому році в світі було спожито 156,1 млн 60-кілограмових мішків кави. Найбільша частка в цьому обсязі у країн Євросоюзу - 27,3%. На другому місці - США з часткою в 16,5%, а закриває цю трійку Бразилія - ​​13,6%. Україна випила всього 0,7% від загальносвітового споживання.

Якщо спуститися з глобального рівня на рівень нашої країни, то обсяг українського ринку кави, як я говорив, розвивається і росте досить високими темпами. Так, в першому півріччі поточного року він збільшився на 9,2% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року і склав 9,54 тис. тон. Поряд з десятком великих ринкових суб'єктів, кавовим бізнесом у нас займаються і більше 1,5 тис. дрібних учасників. Із зростанням попиту зростає і кількість таких підприємців, а значить пропозиція стає різноманітнішою, підвищується рівень конкуренції, де виграємо ми з вами, як споживачі.

- Ви згадали, що кавовий ринок України перебуває на етапі активного розвитку. Які тенденції спостерігаються в його процесі?

Останнім часом все помітніше, що наші співвітчизники змінюють підхід до процесу і, якщо хочете, філософії споживання кави. З продукту, який не входить до переліку першочергових, він поступово переміщується в список обов'язкових щоденних напоїв. Все більше українців хочуть отримати від нього не просто приплив бадьорості, але і естетичне задоволення як від смаку, так і при його дегустації від навколишньої середовища. Наслідком цього тренду стало зростання продажів натуральної і зменшення розчинної кави, хоча останньою все ще займає більш половини в загальній структурі споживання. Така тенденція сприяє розширенню поля для діяльності кав'ярень, кафе-пекарень, точок продажів на винос, розташованих в популярних місцях відпочинку українців. Таким чином, кава зі звичайного споживчого товару перетворюється в засіб, що впливає на формування соціального середовища.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

 

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами