В Україні в 2019 році ринок морозива повернувся до показників докризового 2013 року, продажі розвивалися як на вітчизняному ринку, так і на експорт. Імпорт не відіграє суттєвої ролі, і не дивлячись на те, що показники зростають, становить 1% від загального споживання морозива. Потенціал розвитку все ще існує, в Україні на одну людину припадає в 4 рази менше споживання морозива в рік, в порівнянні з країнами Європейського Союзу. Основним фактором, який впливає на ринок морозива, все ще залишається рівень доходів населення. Хоч за період з 2014 по 2019 рр. заробітна плата середнього українця в місяць виросла, відбулося здешевлення національної валюти, що вплинуло на рівень реальних доходів населення і купівельну спроможність в цілому.
Можливо, вас може зацікавити бізнес-ідея виробництва морозива - ознайомтеся з матеріалом
Розглядаючи основні показники розвитку ринку морозива в Україні, варто виділити той факт, що після значного просідання в 2014-2015 рр. ринок почав повертатися до докризових показників.
Динаміка вітчизняного виробництва морозива за період з 2014 до 2019 рр. показувала незначне, але стабільне зростання з 2015 р. Така динаміка обумовлена все ще ураженим економіко-політичним станом країни. Однією з основних особливостей є сезонність продукту - попит на морозиво зростає в теплі місяці року. У зв'язку з цим в весняні та літні періоди збільшується і виробництво морозива. Аналіз ринку морозива говорить про те, що пік виробництва морозива в Україні припадає на червень.
У нас на сайті доступний до покупки готовий аналіз ринку морозива в Україні - ознайомтеся зі структурою - ми може адаптувати даний звіт під ваші цілі і завдання, і так само актуалізувати його
Що стосується споживчих переваг, морозиво відноситься до категорії спонтанних покупок, на придбання його впливає кілька основних факторів.
Так, при виборі морозива, українці насамперед враховують:
Найбільш популярним морозивом в Україні до сих пір залишається класичний пломбір, як в індивідуальній, так і сімейній упаковці (його купують більше 80% населення). Другим за частотою покупок виступає морозиво з фруктовими добавками (близько 40%). Що стосується форми, - українці найчастіше купують морозиво у вафельному стаканчику. Другим за популярністю морозивом є ескімо на паличці.
Раз ви зацікавилися матеріалом про ринок морозива, вам буде цікаво прочитати і про ринок кондитерських виробів України
Дослідження ринку морозива в Україні констатує, що з 2017 року все активніше зростає попит на «сімейну упаковку», так як придбання такого морозива актуально для великих компаній і сімейних споживачів. Однак, через особливості споживання його частка в загальному обсязі реалізованого морозива залишається невисокою - не більше 15%.
При низькій конкурентоспроможності імпортного морозива, саме великі вітчизняні виробники диктують умови і тренди споживання морозива на українському ринку.
Важливим фактором вибору морозива залишається його ціна. Вона перш за все залежить від виробничих витрат: вартості сировини, рівня мінімальної зарплати, логістики. Іншим фактором формування ціни є позиціонування тієї чи іншої лінійки продукції. Однак, всі виробники намагаються балансувати свій асортимент між недорогими, але тими, що стабільно продаються і новими, але більш дорогими продуктами.
Також вам може бути корисний готовий звіт з результатами аналізу перспективних країн для експортних поставок наповнювачів для морозива і молочних продуктів - ознайомтеся зі структурою звіту
Виходячи з ситуації, яка склалася в світі та в Україні - карантин і майбутня криза, матимуть вплив на ринок морозива безпосередньо. Так як згадано раніше, основним фактором зростання споживання є дохід населення, а оскільки після зняття карантинних обмежень доходи падатимуть, на ринок чекає зниження продажів.
Дійсно, пік продажів доводиться на літо, і поки вплив карантину не такий істотний, але через два місяці питання жорсткої економії буде актуальним для близько 30% українських споживачів. Виробникам варто очікувати зниження споживання солодощів, і бути готовим до показників, які можуть досягти рівня продажів у кризові часи 2014-2015 роки (зниження на 10-15%). Тому на сезон 2020 р. можна більше зосередитися на класичних видах морозива і скоротити випуск «нішевих» продуктів. Прогнозовано, споживачі будуть віддавати переваги пломбіру і менш дорогим видам в різних обсягах для економії. Незважаючи на те, що ринок в 2020 році в цілому просяде, продажі будуть мати різке зростання після скасування карантину за рахунок фактору сезонності.
У липні 2019 року, Pro-Consulting проводила маркетингове дослідження ринку морозива в Україні - результати дослідження актуальні і їх необхідно брати до уваги, як виробникам, так і операторам ринків, пов'язаних з реалізацією даного товару на ринку. Для отримання прогнозів по ринку морозива з урахуванням принципового оновлення економічного стану країни і умов даного ринку, зокрема, зв'яжіться з нами за вказаними на сайті контактам.
Раз ви дочитали цей матеріал до кінця, ймовірно, вам буде цікавий короткий огляд результатів аналізу ринку наповнювачів для молочних, кисломолочних продуктів і морозива України
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: