Розвиток туристичної галузі має велике значення для економіки України. Завдяки туризму підвищується попит на транспортні послуги, отримують замовлення готелі і підприємства харчування, поліпшується інфраструктура туристичних регіонів і з'являються кошти на утримання та реставрацію пам'яток.
Хоча наша країна має великі можливості для розвитку туризму, ця сфера також випробувала на собі негативний вплив економічної та політичної кризи останніх років. Так, в 2014 році в Україні майже вдвічі знизилася кількість іноземних туристів, на 6% зменшилася кількість українців, що виїжджають у закордонні тури, в порівнянні з 2013 роком. Кількість суб'єктів туристичної діяльності в цей період також скоротилося. Обсяг ринку почав розширюватися тільки з початком стабілізації економіки в 2016 році, що показано на діаграмі.
Малюнок. Кількість суб'єктів туристичної діяльності в Україні в 2014-2016 рр., Одиниць *
* Без урахування АР Крим
Джерело: за даними Державної служби статистики
Активно розвивається вітчизняний внутрішній туризм. Взимку його основні потоки спрямовані в карпатський регіон, багатий гірськолижними і рекреаційними об'єктами. Влітку для громадян додаються можливості відвідування курортів Чорного та Азовського морів. У 2016 році кількість клієнтів суб'єктів туристичної сфери зросла на третину в порівнянні з роком раніше.
Важливість розвитку туризму розуміють і на державному рівні. Кабмін затвердив стратегію розвитку цієї сфери до 2026 року, якою передбачено виділення фінансових коштів у розмірі 6,6 млрд гривень.
Виконання намічених урядом заходів повинно привести до збільшення в нашій країні кількості іноземних туристів в 2,5 рази, а внутрішніх - в 5 разів. За прогнозами, вони будуть витрачати до 80 млрд гривень в рік на послуги галузі. Це призведе до п'ятикратного зростання суб'єктів туристичної діяльності та відповідного збільшення зайнятості населення.
Виходячи з перспективності даного ринку, аналітиками компанії Pro-Consulting розроблений бізнес-план створення і розвитку готельного комплексу в Карпатах, розрахований на 10-річний період. Розмір необхідних інвестицій становить $ 10 млн.
Комплекс загальною площею 10 тис. М2 буде включати в себе 100 номерів для проживання туристів, ресторан, оздоровчий центр та іншу супутню інфраструктуру.
Крім проживання та харчування, клієнтам підприємства будуть доступні послуги барів, SPA-центру, фітнес і тренажерний зал, а також конференц-зала.
У СПА-зоні можна буде відвідати фінську баню, басейн, масажний кабінет, перукарню, манікюрний і косметологічний кабінети для жінок і чоловіків.
Для активного відпочинку на території комплексу передбачені: відкритий універсальний спортивний майданчик, дитячі ігрова зона і міні-клуб, пункт прокату спортінвентарю.
Додаткові послуги включають в себе анімацію, парковку для автомобілів, пральню, камеру зберігання багажу.
Малюнок. Структура доходів майбутнього туристичного комплексу показана на діаграмі
Розрахункова рентабельність продажів комплексу становить 39%, при якій кожен долар доходу принесе підприємству 39 центів чистого прибутку.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: